2 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

(Başı 1 inci sahifede) Hüsamettin Fazıl Yaşar Kat AliRizn (o Reşat (Cevat) Fikret, Şaban, Muzaffer, Namık, Niyazi Buna mukabil dün binlerce kişinin Merak ve heyecanla doldurduğu Fe- erbahçe : Hüsamettin 4 Yaşar sat Ali Rıza Reşat Fikret Şaban (Muzaffer Namık Niyazi Şöyle bir bakarsanız ilk görüşte İn bir müdafiden başka mühim bir değişiklik göremezsiniz, fakat bu Öyle lüzumsuz ve hesapsız bir deği - © sikliktir içi kazanması lâzım gelen bir © takımı, dünkü gibi, 4 — O, bir mağ- © lübiyete sürükler. ax günkü yazımızda, Fene- j erşerbe Yin en hafif tarafının muavin hattı lağunu yazmıştık. Gerek bu hafif ttın ve gerek Fenerbaliçe kalecisi- © min kabiliyetlerini ve randımanını art- İvanm, Fenerin kuvvetli (O müdafaa © hattı olduğunu da ihsas etmiştik. Halbuki üç ay oynamamış, nefes Ye idmanı çok noksan Cevadım müda- ha hattında Fazılm yerine konma ile ilk iş olarak Fener müdafaa hat- tinm kıymeti yarıdan fazla düşürül- Rüş oldu. Müdafaa hattı bu vaziyete düşün- $e, Fener kalecisi emniyet vermiyen bir hattın gerisinde oynamak vaziye- Mine girdi. Tabistile, esastan hafif o- lan Fener muavin hattı da, ne müda- İnaya ve ne de hücuma yardım ede- Miyecek bir hale düştü. & Vaziyetini ülâsa ettiğimiz böyle bir müdafan ünde de Fener hücum (hattından fazla bir şey beklemek abes olurdu. Nitekim büyük bir boşluk. ö “ynayan bu hat ta bir iş göremedi. Cevadın oynatılması icap ediyor - sa, ancak Fenerbahçe akımında Zaruri oynatıldığını zannettiğimiz Re- İm yerine girebilirdi, yoksa Fazı- in yerine değil... Hülâsa edersek, Fenerbahçeliler İ takımlarında bu değişikliği yapmakla e r. Bunu yazmakla er Şu Bu da söyliyelim ki Galatasaray takı- Mı, kendilerine | verilen bu avantaj karşısında, cidden güzel, akıllı uslu, hesaplı ve çok gayretli bir oyun oyna- di5 tam manasile hak edilmiş bir ga- Hibiyet kazandı. buçukta Bay Maça saat on boş Şesinin hakemliği altında başlandı. 'enerbal yukarıda yazdığımız takımına mukabil Galatasaray şu şe- kilde çıktı: Avni Lüafi Osman Ibrahim Fahir o Suavi Danyal Fazıl Adnan Münevver Necdet İlk devrede Galatasarayın rüzgâr Altında oynamasına rağmen Fenşr - bahçe oyuna icap eden süratle baş - İadı. Mütevazin denilebilecek on da- bir oyundan sonra Galatasaray N artterdı in *i hatlarındaki i gösterdi. ve se zayıflık derhal ken » ” © Yaşar çok ileride oynuyor, Fener © Mmüevin hattı mütemadiyen aksıyor - irinci dakikada Fazıl Fener . On Yapılan bu g taraftan Galatasa- © Tayın gayretini arttırdığı gibi, diğer ftan da Fenerbahçe oyuncularını #sabiyete kaptırdı. Müdafaa ve taar- Tuzda rast gele vuruşlar, la « gi Galetasare yllar, ir oyum- bu vaziyet? yirmi yedinci dakika- ürükledikten sonra Fazıl iasarayın ikinci golünü de yap- İlik devre 2 — O Galatasaray lehi- Me bitti, » Jİlinci devre, oyun tarzı itibarile birinci devredekinden hemen hemen ksızdı. Yalnız daha 2 — O vazi - Yette iken Galatasaray kalecisi Av - Beşiktaş ta yenildi Birisinin işi rast gitti mi, kullan - dığımız bir tabir vardır: (Sağ tara- fmdah kallımış galiba...) deriz. Dün de Galatasaray (Sağ tarafm- dan kalkmış galiba...) Çünkü bir ta- raftan Kadıköyde Fenerbahçeyi ye- per ve şampiyonluk üzerinde iddiayi ci rakibi Beşiktaş , Taksim stadın- da, İstanbulspora yenildi. Galatasaray - Fenerbahçe maçı, Taksim stadma, ancak üç beş yüz 80- yirci ir, Beşiktaş ve İstanbulspor tam kad. rolarile Bay Halit Turgudun idare - sinde maça başladılar. İstanbulspor çok güzel ve gayret- Ti oynadı. Bilhassa müdafaası, Be - şiktaş hücum hattına hiç gol imkânı vermedi. Buna mukaixl, İstanbulspor muhacimlerinden Tevfik ilk devrenin otuz yedinci dakikasında oyunun ye- gâne golünü yaptı. İkinci devrede iki taraf ta sayı çıkaramadı. Bu suretle geçen hafta Süleyma- niye ile berabere kalan Beşiktaş dün. kü mağlübiyetile üçüncü vaziyete düş tü, Şeref Stadında Vefa - Beykoz maçını o Vefalılar hâkim bir oyundan sonra 5 — | ka- zandrlar. — Kim şampiyon olacak? Fenerbahçe ve Beşiktaşın dünkü mağlübiyetlerile şampiyonluk yolun - da Fenerbi ve o Galatasaray o tuz birer puvanla karşı karşıya kal dılar, İstanbul şampiyonunu tayin i- çin üçüncü bir Fenerbahçe « Galata- saray maçı yapılmak lâzım gelecek- tir. E. H. SAVCI Uludağda kayak yarışı Dağ ve kiş sporlarmın yayımına fayda vermesi için önümüzdeki kur- ban bayramının (2, 3) üncü günleri Uludağda Ankara yüksek ziraat ens- titüsü beden terbiyesi im i Bay Rideli wmi ve hakemi Bayramın (2) inci günü ilk yarış | Ankara, İstanbul, Bursa klüpleri a- raamda' 1 —Şus -dik iniş, O Bayramın üçüncü günü İkinci müsabaka . i yraklar arasından zikzak iniş ayni bayanlar ara - sında da bir iniş yarışı yapılacaktır. | İzmirde lik maçları | IZMIR, 1 A.A. — Lik maçlarına bu- gün de devam edilerek birinci devrenin | son maçları yapıldı. Oğleden sonra ilk karşılaşma Şarkspor Altay takımları ara- sında oldu. Ve Altay hakim bir oyundan sonra 4-0 galib geldi, İkinci çarpışma İzmirspor-Buca takım- lar arasında cereyan etti. Bu oyun ol- dukça heyecanlı geçdi. Ve İzmirspor dört sayı ile Bucayı yendi. Son maç Altunordu - Türkupor ara- sında yapıldı. Bu hafta karşılaşan ta- kımlardan hiçbiri keadi kuvvetirsle olma- dığı için galip takımlar | gol farklariyle yenecekleri tahmin edilebiliyordu, Nite- kim Altunordu da Türkspora sıfira kar- # 12 gol ile galib gelerek hem bu yılın rekorunu kırdı ve bem de birinci derece nin birincisi oldu. Haliç idman klübünde Ha'iç Idman kulübünde 66 ve 72 ki- lolar arasında yapılan güreş müsabaka- Sü ww, maş, haliç, kumkapı, Kasım- paşa kulüpleri iştirâk etmiştir. Müssbaka saat 13 te başlamıştır. Buâ fasıla 24 maç yapılmıştır. Vaktin gecik- mesine binacn final maçları 8 mart cu- ma gününe tehir edilmiştir, Bu sıkletla- rin finalleri ile beraber evvelos mukarrer olduğu veçhile 8'mart cuma günü Ka - sımpaşa kulübünde 79 ve 87 ve ağır sık. let güreşçileri arasmda yapılacak müsa- bakalarla beraber intaç edilecektir. Yurada hava vaziyeti ANKARA, 1. A.A. — 1-3-935 de yegöne tehlikeli ve gol olması çok © Mühtemel bir şütü mükemmel ve şa- ” Yanı hayret bir plonjonla kurtardı. © Ba gol olsa idi, belki oyunun şekli de- & ilirdi. Avni, takdire ( değer bu “Kurtarişile, Fenerbahçenin vaziyeti - : zehtmek ihtimallerini yıkmış ol Bu devrede Galatasaray merkez © Muhacimi Adnan, biraz tesadüfi di- 5 rebileceğimiz bir vuruşla üçüncü, bi- Büz Bir iki dakika sonra da, Fenerbahçe , isile karşı karşıya kalan Adnan İH alatasarayın beşinci golünü becerik- "İZ bir vuruşla kaçırdı. tü, Maç 4 — O Galatasaray lehine bit- ti, İM omadılar. Diğerleri vasat, SY dasızdı Fenerbahçe takımı | open, yazınızın ba. ik. £ Peli Galatasaray takımında Avni, Lüt Münvin hattı ve Fazıl fevkalide Danyal Türkiyesu hava vaziyeti: Ziraat vekâleti meteoroloji enstitü- sünden alman De son 24 saat içinde yurdun İstanbul çevresi, or. ta Anadolunun şark kısmı, cenubi Ana- dolunun Antalya çevresinden mada yer- leri doğu Anadolusu ve Karadeniz kı- yıları yağışlı, diğer yerler bulutlu geç- imiştir. Yağış Edremit'de 10, Rizede 14, diğer yerlerde bir ilâ 10 milimetre arasındadır. En düşük suhunet sıfırın altında Kars. da 14, Erzrumda 10, Eskişehir Bolu ve Sıvasta 4 derecededir. En yüksek suhunet Antalyada 19 de- Bugün Ankarada saa 14 de sühune 14 derece idi. Hoya raporu Sıfır hararet derecesnci ve deniz se. | ŞİRKETLERDE viyesine indirilmiş baromatra bu sabahi sant 7 de 760, 14 de 757, hararet dere- cesi 7 de 19, 14 de 1d, en yukarı hara İ ret 14, en aşağı 6,5. Rüzgâr lodostan | esmiştir. En yukarı sür'ati * 16 metreye | | Silemıştıre MİLLİYET CUMARTESİ? MART 1935 Alâkadarların nazarı dikkatine SÜT MAKİNASI ihtiyacınızı şimdiden tedarik ediniz. Aydın demiryolu i Şirket mümessili hissedar- lara izahat verecek Türklorupa ir şri ISTANBUL, GALATA, PERŞEMBE PAZARI 9 Aydın demiryolunun hükümet ta- rafından satın alınması hakkında Na- fia Bakanlığı ile müzakereye girişmiş olan şirket mümessili Bay Adeane mali bazı meseleler hakkında şirket hissedarlarile görüşmek üzere Lon- draya gitmiştir. Şirket hissedarları bu hafta Londra | | da toplanarak Bay Adeane'in vere » ceği izahatı dinliyeceklerdir. Bay Adeane martın on beşine ka- dar müzakereye devam için şebrimi- Ze gelip Ankaraya gidecektir. Toplantıya davet Türk cerrahi cemiyeti aylık top - lantısını 3-3.935 pazar günü saat 17,5 ta Gureba ha: ir Balya - Karaydin Madenlerini Kiralama ve İşletme Türk Anonim Şirketi Ortaklarma İlân Ticaret yasasmın 361 inci maddesi ve İç Nizamnamesinin 47 inci maddesile sonraki maddeleri hükümlerine uyarak BALYA - KARAYDIN MADENLERİ- NI KIRALAMA VE İŞLETME Türk Anonim Şirketi Ortaklarınm genel ku- 14.30 da Şirketin Galata'da Merkez Rıh- Azanın ve arzu eden arkadaşların Gel | tr anı inci katmak merkezi idare. meleri, Fr sinde adi surette toplantıya çağırılır. YENİ NEŞRİYAT 1 — Idare Meclisi ile murakıp rapo- Tunun dinlenmesi, 1934 senesi hesapları” mun gerçeklendirilmesi ve mezkür sene petayicine dair Idare meclisinin teklifi Yaşamak yolu Veremle mücadele cemiyetinin çı- kaymakta olduğu aylık (Yaşamak yo-| halkında karar alınamöı, e amm Ta ae | © 2 — lime Maeikülüyelerinin allame. rimize tavsiye ederiz. imes; 3 — Idare Meclisinin yenilenmesi, 4 — idare Meclisine (verilecek ön hakkının kestirilmesi 5 — 1935 senesi için bir Marakıp ta- e e m mlminini eki Gun iğşe TEPEBAŞI ŞehirTiyatrasa | ŞEHİR Tr Tiyatrosunda | yini ve verilecek ücretinin biçilmesi, Bu gece 6 — Şirketin genel idaresini çevirmek- Sant 20de | je mükellef Meclisi Idare üyelerile çevir. MÜFETTİŞ gene verilecek ücretin kestirilmesi için 5 perde komedi | Meclisi Idareye selâhiyet verilmesi, Yazan N. Gogol 7 — Gerek şahsen kendi namlarma İl isi 1607 | ve gerekse esir şirketlerin Meclisi Ida- â at irgeni sıfatile şirket- Fransız Tiyatrosund; 5 sim Ku inin Medi : Bu akşam saat 20 de DELİ DOLU si Idare üyelerine müsaade verilmesi. opereti oynayacaktır. Işbu toplantıda bizzat ve bilvekâle ha- Son hafta zır bulunmağı arzu eden Ortakların Tica- ve kanununun 371 inci maddesi mucibin- ce sahip olduldarı senetleri içtima gü- nünden en az bir hafta evel İstanbul'da Şirketin merkezi idaresine ve Paris'te PENARROYA şirketine (12 Palace Vendöme) yatırmaları lözumdır. Şirket ortaklara toplantı için girme ve- sikaları verecek ve içtimada hazır bulun. . mayacalılara dahi icabeden vekâletname sin'e kadar. | mümenelerini istediklerinde £ ernirlerine BARTIN YOLU | rumi BARTİN vapuru 2 Mart Gb » Ortaklardan yazi ismen diğer bir şahsı tevkil edebilir. Or- CUMARTESİ saat 19'da Çiz iii senetlerinin yatırdığına dair ma deye kadar. — İki mücescseler tarafından verilmiş vesi: AYVALIK YOLU e KV KN SEYYAR vüpla 2 Mrk e vere eyler gi al olene CUMARTESİ saat 19 da İz- Ti mire kadar. KARADENİZ YOLU GÜNEYSU vapuru 3 Mart YALAR saat 20 de Rizeye ka- ar, 1606 VAPURCULUK MERSİN YOLU DUMLUPINAR vapuru 3 Mart PAZAR saat 10'da Mer. İstanbul, 25 Şubat 1935 Devredilecek ihtira beratı Eslahaj nariye için mayili geri baskı İ tertibatı, halıkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 16 Şubat 1933 tarih ve 1587 numaralı ihtira beratmın ihtiva ettiği hukuk bu kere başkasına devir veyahut icara verileceği teklif edilmekte olmakla bu hususta fazla malümat edinmek iste- Yenlerin Galatada Perşembe * pazarında Aslan hanmda 5 inci kat 1-4 numaralarla mürakkam idarchaneye müracaat eyleme leri ilân olunur, 1626 Manganez Türk Anonim Şirketinden: Manganez Türk Anonim Şirketinin 21 K. Sani 935 Pazartesi günü vukubulan fevkalâde umumi heyet içtimamda şirketin feshi karar al- tına alınmış ve şirket idare meclisi azasından Bay Haydar Mehmet Alganer umum Heyetçe tasfiye memuru intihap ve keyfiyet kanunun tarifleri dairesinde tescil ve ilân ed ilmiş olduğundan Ticaret kanunu- nun 444 maddesi mucibince şirket dayinlerinin şirketteki hukukunu nihayst bir sene zarfında şirketin 4 Vakıf ha a kâin merkezindeki basiiye masasına bilmüracaa isbat etmeleri lüzumu ilân olunur. 1016 8704 Monservatuvar yatı kısmı ıç n nümunesine göre 40 takım elbise 40 tane palto 40 tane kasket, 80 çift iskarpin, 80 ta- ne gömlek, 160 çift çorap, 160 mendil, 120 Yüz havlusu, 800 metro amer.kan bezi yerli : olarak ayrı ayrı açık eksilt- meye konulmuştur. Bunların beherinin tahmin bedeli “Elbi- seye 17,5lira palto 20lira, kasket, 2,20 kuruş firenk göm- leği 2 lira iskarpin 4 lira çorap (o 25 kuruş bir metro amerikan bezi 26 kuruş mendil 6-6,5 yüz havlusu 25 kuruş,, şartname ve nümunesi Levazım müdürlüğünde görülür. Muvakkat teminatı elbise, palto, kaskete 123 lira İskarpine 24 Gömlek, Çorap, amerikan bezi, mendil,havluya 33 liradır. Eksiltmeye girmek için 2490 No. lu kanunda yazılı vesikalar ve gösterilen teminatla berber ihale günü olan 11-3.935 pazartesi günü saat on beşte daimi Encümende bulunmalıdır. (1000) İstanbul Emniyet Müdürlüğünden: Hizmet Otomobil ye motörleri için 2 ili 3 Ton benzinin alınması açık eksiltmeye çıkarılmıştır. Bedel muhammini 960 teminat mıktarı o 72 Liradır. İhalesi 21-33-5935 perşembe Akli ve Sinir bastaliklri mürehassısı Dr. FAHRİ CELÂL Her gün saat d'den sonra: Takelnde Stadyam kapısı karşısında Altın Ay apartmanı, Telefon 43451 1620 | Tesviyeci ve Tornacı alınacaktır Askeri Fabrikalar U. Müdürlüğünden Kırıkkale Fabrikaları için (o tesviyeci ve tornacı Oalma- cakdır. İsteklilerin imtihan için istida: ile Ankara'da Fişenk Fabrikasma, İstanbul'da Bakırköy Barut Fabrikasına, © İz- mirdekiler de Halkapmar Silâh Tamirhanesine | müracaat- ları. (526) 902 Üniversite Arttırma, Eksiltme ve Pazarlık Komisyonundan: 1 — Çapa'da tamamlanmamış evkaf pavyonlarından be- deli keşfi 71650 lira 10 kuruş olan Radyoloji Enstitüsü ik- mal inşaatı 21 Mart 1935 perşembe günü saat 15 de Univer- sitede ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile eksiltmeye konul muştur. 2 — Taliplerin işe aid dosyayı almak için Universite vez- nesine 360 kuruş yatırmaları lâzımdır. 3 — İsteklilerin bu işin muvakkat teminatı olan 4832 Hi- ra 50 kuruş vermeleri ve ihale günü saat 14 de kapalı zarf- larmı Umumi Kâtipliğe vermiş olmaları lâzımdır. (1018) — ymm mm mami ml Ankara Şehri İçme Suyu Komisyonundan; Ankarada Sarıkışla civarın da yapılacak olan 431,042 lira 60 kuruş bedeli keşifli filtre is tasyonu binası 20-2-935 tarihin den itibaren kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Iha- le 20 Mart 935 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat on beş te Ankarada Iş Han dördüncü katmda İçme Suyu Komisyonu dairesinde yapılacaktır. Muvakkat teminat 20992 liradır.Mü nakasa şartnamesi ,fenni şartname ve projeler 21 lira 55 ku- ruş bedel mukabilinde Ankara Sehri İçme Su Komisyonu Mu hasebesinden alınabilir. Teklifmektupları kanununun tarif et- tiği şekilde 20-3-935 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat on dörde kadar İçme Su Komisyon riyasetine makbuz muka- bilinde verilecektir. (856) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen Kıymeti Lira HASKOY : Piri Mehmed Paşa mahallesi Kırmızı Mi- nare sokak yeni 6 sayılı ev. 504 GALATA : Yenicami caddesi eski 19-21 yeni 15 dük- kânım 15/120 payı. 1053 ORTAKÖY : Portakal arkası sokak eski 21 yeni 27 sa- yılı Ev 1026 KUÇUKPAZAR ; Rüstempaşa Hasırcılar sokak eski 76 yeni 70 sayılı dükkânın 322/3456 payı. 115 BAKIRKÖY : Cevizlik Hafız çıkmazı yeni 3 sayılr ev. 621 BAKIRKOY : Zeytinlik odabaşı yeni 47 sayılı evin 14/80 payı. 38 BAKIRKÖY : Yeni mahalle birinci sokak yeni 34 sayılı ev. 1116 BAKIRKÖY : Yeni mahalle birinci sokak eski 167 ye- ni 51 sayılı evin 44/216 payı. 170 HAYDARPAŞA : Rasim Paşa mahallesi Uzun hafız 80- kak 194 yeni sayılı evin 1/8 payı. 128 YENİKOY: Yalı sokak ve köprü başı eski 65 yeni 4-57 sayılı ev ve dükkânın 1/2 payr. 778 FENER : Hızır çavuş mescit sokak eski 5 M. yeni 17 sayılı evin 6/8 payı. 608 FENER : Hamamı Muhittin cami içi sokak eski 37 yeni 7 sayılı ev. 432 YEDİKULE : İstasyon caddesi eşki 23-25 yeni 35-37 sayılı ev ve dükkânın 2/5 payı. 705 BUYUKADA : Meşrutiyet mahallesi yalı sokak eski 1 yeni 22 sayılı evin 1/2 payı 594 HEYBELİADA : Yalı mahallesi bostan sokak yeni 19-21 sayılı ev ve dükkânm 14/66 payı. 195 BUYUKDERE : Büyükdere caddesi eski 164 ve yeni 177 sayılı dükkân BUYUKDERE : Çivici sokak yeni eski 8 sayılı evin 5/6 payı. 315 GALATA Y Atap vim yelkencilik uk2O0 yeri 50 sayılı dükkânm 75/120 payr. 135 TOPHANE : Beyazıt mahallesi Kılınç Ali Paşa cad- desi 49, 15, 15 M. yeni 45, 13, 17 sayılı ev ve iki dük- kânm 1/4 payı. 1080 ARNAVUTKOY : Büyük Ayazma ve yeni çeşme s0- kak eski 30-32 yeni 36-11 sayılı iki evin 3312/8640 payı. 870 KUMKAPI : Emin Sinan mah allesi Neviye sokak es- ki 2M. yeni 20 sayılı evin 6/20 payı. 400 Yukarıda yazılı mallar 12-3-935 salı günü saat on dört te peşin para ile ve açık arttırma suretile ayrı ayrı satılacaktır. isteklilerin yüde yedi buçuk pey akçelerile meal « Gedikpaşada İstanbul Jandarma : Satınalma komisyonundan: Jandarma Yatakları için tutulan nümunesi gibi yerli ma- Ik “Dört Bin kilo,, Pamuk açık eksiltme ile satın almacak ve eksiltmesi 20 Mart 935 çarşamba günü saat on beşte Ge- dikpaşadaki binada Komisyonumuzca yapılacaktır. Tasar- lanan bahası “Iki bin iki yüz seksen,, ve ilk teminatı “ Yüz günü saat 15 de Vilâyet Muhasebecilik Dairesinde toplanan | Yetmiş Bir ,, liradır. Şart kâ- Zıdı parasız Komisyonumuz. kom'syon Ja yapr'acktır. İste'dilern csaya — ve şartnameyi görmek için de müdüriyet mühi sebes.ne gelmeleri ilân olunur. i (1073) dan almabilir. İsteklilerin ilk teminat mal sandığı makbuzu veya banka kefalet mektubu ve hüviyet cüzadnlarile bera- ber belli gün ve saatte Komisyonumuza gelmeleri. (1069)