6 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

6 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Hasan ZAAFI UMUM!, K KANSIZLIK ve KEMİK Hastalıklarına ğin eyi uvvet Surubu. tesirleri Şifai Çoktur Çocuklar, , Gençler, Genç Kızlar ve İhtiyarlar her yaşta istimsi edebilirler. HASAN ECZA DEPOSU YALNIZ TANINMIŞ DONER PLAY TRAŞ BIÇANLARINI Satış Yerleri: MERSİN: Hakak zade Raha Sigorta işlerinde ihtisas yapmak üzere Avrupaya gitmek isteyenlere: Milli Reasürans Türk Anonim Şirketinden: Şirketimiz nakliye, İş ve Kollekt if amele Kaza sigortalarında ihtisas yapmak üzre Avrupaya talebe gönder ecektir. leteklilerin * 1 — Yüksek Ticaret ve İktisat mekt ebi veya Hukuk Fakültesinden mezun olması veyahud bir sigorta şirke tinde memur sıfatile çalışmakda bulun- ması, 2 — 30 yaşını tecavüz etmemiş olma si, 3 — Askerlik hizmetini ifa eylemiş bulunması, 4 — Tabeili takib edebilecek derecede Avrupa Kisunlarından birine vakıf bulunması şarttır. 8 — Yukardaki şartları cami istekliler bir müsabaka imtihanına tabi tu- tulacaklar ve bu imtihanda mu vaffak olanlar Şirketin tensip edeceği müddetle Avrupaya sigortacılık tahsili ve “staj yapmak üzre gönderi leceklerdir. İmtihanda müsavi (şartı ihraz edenlerden ecnebi lirasını daha kuvvetli bilenler tercih olu nur. İsteklilerin aşağıda yazılı vesikalar! hamilen nihayet 1 Nisan 1935 tari- hine kadar şirketimize müracaat eyle meleri lâzımdır. 4) Şirket müdiriyetine hitaben yazıl mış bir istid'a, b) Mekep şehadetnamesi (veya kâti bi adilden müsaddak sureti). <) Mektep şehadetnamesi olmayanla rın çalıştıkları sigorta şirketinden ala. cakları tasdikli bir vesika. d) "iç adet vesika fotoğrafı, 4) Tercemei hal varakası, Müsabakada muvaffak olub Avrup aye gidecek olanlardan tahsili mütea- kip avdet ettiklerinde Avrupada kaldıklarının bir misli müddetle şirketçe gösterilecek yerde çalışacaklarına dair bir taahhütname alınacaktır. Fazla tafsilât ve müsabeka günün ü öğrentnek üzre şirket umumi kâtip» 1722 iğine mürnenat edilebilir Askeri Tıbbiye Mektebi Müdüriyetinden; 1 — Mektebimizin Tabip v. Eczacı sınıflarına Fen ve Tıp Fakülteleri serbest talebelerin den istekli ve sıhhi ahvali tam ve kabul şeraitini haiz olanlar dan bir miktarı şimdiden kayıt ve kabul edilecektir. 2 — Taliplerden yüksek sınıfta bulunanlara iyi dereceler tercihan kabul edilecektir. 3 — Kayıt ve kabul bu günden itibaren martın yirmisine e am eybyesilrir; (1123) 1733 Sıhhat ve içtimai Muavenet Müdürlüğünden; Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Trahom mücade- lesi için defter, cedvel ve Trahom kartları namile 14 kalem ev- rakı matbua açık eksiltme usulile basdırılacakdır. Ihale 935 senesi Mart ayının onuncu pazar günü saat 15 dedir. Şartna- mesi bedelsiz olarak Müdürlüğümüz Mutemetliğinden her zaman alınabilir. İsteklilerin muvakkat teminat akçesi olan 135 lira ile beraber Mart ayının onuncu Pazar günü saat on beşte Müdürlüğümüze müracaatları. (949) 1637 Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânları | m kli Muhammen bedeli ile mıkdarı aşağıda yazılı OKarbit 14-4-935 pazar günü saat 15 de kapalı zarf usulile Ankara- da Idare Binasmda satın alma caktır. Bu işe girmek isteyenlerin 534,38 liralık muvakkat temi- nat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve kanunun dördüncü maddesi mucibince işe girmeğe manii kanuni bu- Tunmadığına dai. beyanname ve teklifler ileaynı gün saat M e kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Haydarpaşada Te- sellüm ve Sevk Müdürlüğünde ve Ankara'da Malzeme Dai- resinde dağıtılmaktadır. (1046) Cinsi Mikdarı Muhammen bedeli Lira Karbit 75,000 kilo # ANKARA: Sofu zade Mehmet Emi DAİMON ELEKTRİK CEP FENERLERİ Yeni icad olarak ger 400 metrelik me- Fene- rantı leyi “aydınlatır. boyu 23 Ağzındaki yuvarlağı santimet- büyük kristal- rin redir. cam endir. İZMİR o: Hüseyin Hüsnü SAMSUN: Tu-sun Eşref Türkçe . Osmaniıca . Fransızca LR | DICTİONNAİRE TURG - OTTOMANE - FRANÇAİS Ismail Hami Danişmend tarafından meydane getirilen bu lügur öz Türkçe kelimelerin şimdiye kadar kullanılmakca olan Osmanlıca ve aynı zamanda Fransızca karşılıklarını — göstermektedir. Herkesin ve hatta ecnebilerin istifade edeceği bu SÖZLÜK intişar etmiştir. 118 FİATI 100 KURUŞTUR KANAAT KÜTÜPHANESİ İ Akhisar belediyesi Elektrik santralının ihtiyacı oOolan İ cem'an Bedeli yedi lira yetmiş beş kuruş muhammen kıyme- tinde 8916 litre motorin 96 İitre vakum, 231 litre dizel yağlar 1100 dane 25 lik 20 dane yüzlük ve 220 voltluk ampul, 10 dane 12 santimlik dublu te putrel ve iki metre mmurabbaı kilingirit şiki metre murabbaı amyant ıki kilo iplik amyant beş Köğ-eyi cins metâl kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konul- muştur. İstekli olanların 79 Hira teminatı omuvakkata ve kanunun lüzum gösterdiği evrak ile 14-3-935 tarihinde saat 15 şe kadar Akhisar Belediyesi Encümenine müracaatları i- İlân olunur. (1085) ; 1708 Gedikpaşada İstanbul Jandarma Satınalma komisyonundan: Jandarma Yatakları için tutulan nümunesi gibi yerli ma- kr “Dört Bin kilo,, Pamuk açık eksiltme ile satın almacak ve eksiltmesi 20 Mart 935 çarsamba günü saat on beşte Ge- dikpaşadaki binada Komisyon umuzca yapılacaktır. Tasar- lanan bahası “İki bin iki yüz seksen,, ve ilk teminatı “ Yüz Yetmiş Bir ,, liradır. Şart kâ- Zıdı parasız Komisyonumuz- dan alınabilir. İsteklilerin ilk teminat mal sandığı makbuzu veya banka kefalet mektubu ve hüviyet cüzadnlarile bera- ber belli gün ve saatte Komisy onumuza gelmeleri. (1069). Üniversite Arttırma, Eksiltme ve . Pazarlık Komisyonundan: 1 — Çapa'da tamamlanmamış evkaf pavyonlarından be- deli keşfi 71650 lira 10 kuruş olan Radyoloji Enstitüsü ik- mal inşaatı 2i Mart 1935 perşembe günü saat 15 de Univer- sitede ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile eksiltmeye konul muştur. 2 — Taliplerin işe aid dosyayı almak için Universite vez- nesine 360 kuruş «yatırmaları lâzımdır. 3 — İsteklilerin bu işin muvakkat teminatı olan 4832 li- ra 50 kuruş vermeleri ve ihale günü saat 14 de kapalı zarf- larmı Umumi Kâtipliğe vermiş olmaları lâzımdır. (1018) İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune Hastanesinin Mutfak için orta taz » yikli buhar tesisatı ve mevcut yemek kazanı ve teferrüatının tamir ve montajları, Çamaşırhane için yüksek tazyikli buhar buhar tesisatı Çamaşırhane malzemesinin tamir ve montajla - rı, mutfak ve çamaşırhanenin su tesisatı açık eksiltmeye kon- muştur. 1 — Ihalesi: 12 Mart 935 Salı günü saat 15 de Cağaloğlun- da Sıhhat Müdürlüğü binasındaki komisyonda yapılacaktır. 2 — Keşif bedeli 5540 lira 25 kuruştur. 3 — Muvakkat teminat 415 lira 52 kuruştur. 4 — Şartname ve keşif ve projeler 28 kuruş mukabilinde Haydarpaşa Nümüne Hastahanesinden almabilir. 5 — İsteklilerin cari seneye ait ticaret odası vesikasını ve bu isi yapabileceklerine dair Istanbul Nafıa Baş mühendisliğin - den almmış tasdikli fenni vesika, teminat makbuzu veya Ban ka kefalet mektuplariyle birlikte ve belli gün ve saatten evvel komisyona gelmeleri, (1004) 1460 Akhisar Belediye Başkanlığından | | kemeye devam olunacağı davetiye ma 74 7 SPİRİN 2 ve 20 komprimelik ambalajlarda bulunur, Ambalaj ve komprime- lerin üzerinde halisliğini tekeklül eden Ö markasını arayınız, Tayyare Piyangosu 18 inci Tertip 5 inci Çekiş 11 Mart 1935 de dir. Büyük ikamiye. 30,000 iradı Ayrıca 10.000, 4.000, 3.000 liralık ikrami" yeler ve 20.000 liralık mükâfat vardır. > BRE 1615 Tayyare Cemiyeti Konya Şubesinden Kurban bayramında şube miz tarafından toplanacak 6 ler açık arttırmaya konmuştur Mirim yirmisi çactamıba yünü bale e o teklilerin şubeye müracaatları. (1120, Denizcilere ilân Istanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden! | Ahırkapı açığındaki batık tekne üzerinde bulunan $3”.. dıranm yerinden kopmuş oldu ğu ve ilk fırsatta yenisini 70) gi nulacağı. Za İstanbul Dağcılık Kulübünden: |, Kulüp binasmda yaptırılacak olan d uş tesisatı münakasaya konmuştüf su tesisatı yapmakta ehliyeti olan müte ahhitlerin şartları anlamak üzere P© saat 19 da Taksim bahçesinin yanındaki kulübe müracaat samler ilen m Kırklareli Asliye Mahkeme Hukuk Dairesinden: Koli zade mahallesinde mukim iv tanm İridere kazasından Ali şim tarafından karısı mexkür nin Çandır köyünden Murat Kİ yyf. ze aleyhine açtığı boşanma ağ hakkında yapılan © tahkikatin m gif «leyhanın ecnebi etli hakkında yapılan tebligatı “E » bir hale geldiğinden H, U. Me? yğef 141 inci maddesi mucibince “. aleyh hakkında tebligatın ili” “ğe” İe yapılmasa karar verilmi$ handan tayin olaban yi “ ne müsadif çarşamba yünü #9“ ai gelmediği ve cevap dahi | dirde hakkında gıyaben a pılacağı ve bir daha mahke“Taggf bul edilmeyeceği ilân olumu” ali 1 ZAYI — 1486 sicil met. Ve bacılık ehliyetnamelni yet per yi nisini alacağımdan hükmm' Beyoğlu Üçüncü Sulh Hukuk Hâkim liğinden: Komerciyala İtalyana ban - kası İstanbul şubesi vekil ıkat Ye- şua tarafından Şişlide Mecidiye ma - hallesinde Alman tebaasından Eliza meçhul bulunmasından naşi tebliğ e - dilmemiş ve istek veçhile ve 20 gün fasıla ile ilânen tebligat icrası da ka- rar verilmiş olduğundan muhakemd- si olan 3-4.935 saat 10 da mahkeme- ye gelmediği ve tarafından bir vekil göndermediği takdirde gıyabında mah kamına kaim olmak üzere ilân olu - Bur. (8931) ZAYİ — Sirkeci Gümrüğünün 7 Eylül 1932 tarih ve 499 numaralı beyannamesinin birinci nüshası zayi olmuştur. Yenisi çıkarılacağından es - kisinin hükmü kalmadığı ilân olunur. 0. Azmavur mahtumları, İstanbul Bencibara Han, li “ Yar Umumi Neşriyat ve Müdürü Etem İzzet BEY. Aİ Gazetecilik ve Matbaacılık **