9 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

9 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

. MİLLİYET CUMARTESİ 9. MART 1935 j : Âsilar Larissa'yı İşgal ettiler (Başı 1 inci sahiflede) || raret edere! Yunan hükümetinin isilere karşı açtığı savaşı İngiltere - nin slâka ile takip ettiğini ve Çalda- #is hükümetine teveccüh gösterdiğini söylemiş ve Ronyal Soverein zırhlı - #mm gelmesinin İngilterenin Yunan hükümeti için duyduğu dostluğun bir tezahürü olduğunu ilâve etmiştir. Beyannameler ATINA, 8 (Milliyet) — Selânikten Sareket eden . tayyareler âsilerin ka-| targâhlarma binlerce beyanname at- nışlardır. Hükümetin dördüncü or - du efradının terhis edileceği hakkın- daki kararnameyi moşreden resmi ga- zete nüshaları da tayyareler ile âsi- lerin bulunduğu mahallere atılmış - tır. Balkan devletlerinin tavassutu haberi ATINA, 8 (Milliyet) — Yarım | resmi Proiya gazetesi dest Balkan devletlerinin hükümet ile âsiler ara- sında tavassutta bulunmağa teşebbüs ettiklerine dair çıkarılan şayiaların katiyen asılsız olduğunu ve böyle bir teşebbüsün yapılmasına İmkân buhun- dığmı yazmaktadır. E tiya gazelesi de tarafmdan kabul edilen Romanya el- çisine atfedilen beyanatı tekzip ede- rek Romanya elçisinin Atinada' diplomatınm en kidemlisi olmak iti- barile diğer refikleri namma Bay Zai-| misi ziyaret ederek dahili harbin w mum.leşimesi için yapılacak o mezaiyi teshil etmesini temenni ettiğini ya - ziyor. Fransız torpitoları ATINA, 8 (Milliyet) — torpito muhribi Verdun Faler lima - mına gelmiştir. Foş ve Turvil kru- wazörleri de beklenmektedir. Fransız kuvvetlerinin Yunanistana gelmesi, her hangi bir karışıklık vu- buunda buradaki Fransız tebaasinın müdafaası için olduğu söyleniyor. ki ceftisleri illiyet) — toçlanan kur vetl-ri/ Kin teftiş etmiştir. Selâniğe Torinodan gönderilen dört | piyade alayı gelmiştir. e Bunlarm &- taburları da vardır. Tüccar gemileri ATINA, 8 (A.A.) — Bütün tüccar gemilerine ver'len emre derhal itaat etmeleri bildirilmiştir. Aksi takdirde üzerlerine ateş açı- lacaktır. Muayene edilmek üzere ge- m'lere yakında © bulunan bir limana gitmeleri emri verilirse gemiler der - hal itaate meoburdurlar, Bir Yanan vapuru daha getirildi Yunan hükümetinin müracaatı ü- zerine limanımızda alıkonulan dört Yunan vapurundan maada dün de At las İsminde Yunan bandıralı bir va - pur Çanakkalede tevkif (edilerek sabah saat dokuzda limanımıza geti- rilmiştir, Fransız General rasında süv: Atlas vapuru Metaksas scentesine mensup bir gaz vapurudur. İçinde gaz, benzin mazot ve sair iştinl edi- ci maddeler bulunmaktadır. Mecmu yükü 5447 tondur. Atlas vapuru Karadenizden nımızdan geçmiş ve bi radan verilen emir üzerine Çanakka- lede tevkif edilmiştir. Vapur mahfu- zen Çanakkaleden limanımıza getiri- lerek Haydarpaşa önünde demirle - miştir, Vapur kaptanı âsilerle alâkadar olmadığını ve tüccar eşyası taşıdığını ve doğruca Hamburga gideceğini lemektedir. Kondilis mareşal oldu Atinadan bildirildiğine gö: biye nazırı general Kondilis mare- talhğa terfi edilmiştir. G. Yalıstras mukavemet ediyor SELANIK, 8 (A.A.) — Havas Ajan- tı bildiriyor: General Kondilisten gelen bir telgrafa göre Trakyada âsilere karşı mücadele etmekte olan General Yahstra« |- sn Aleksandrupolis civarında mukave- met etmekte olduğu Yildirilmektedir. Bekçisi Venizelosçu olan bir mezar « hikta hakiki bir mühimmat deposu keş- fedilmiştir. Uluslararası seyritefaini kolaylaştır mak için limanın omethalindeki torpil hattında bir geçit açılmıştır. Isyan hâdisesi ve Italya ROMA, 8 (A.A.) — Havas Ajansı bildiriyor: Mes'ül mehafil, İtalyanın Yunan hadiselerini dikkatle takip ve Yu- nanistandaki Italyan menafiinin hima- yesi için muhtemel tedbirleri tetkik et- mekte olduklarını bildirmektedirler. On iki adaya hareket emri verildi Roma, 8 (A.A.) — Havas Ajansı bil- diriyor: Presto kruvazörü, Damosto ve bombardımanı PAF'S, 8 (A-A.) — Le Jonrna' Siz zetesi, Y.nan asile.inin Sakız Adalarıla Kavalayı işgal | ettiklerini ve fakat hükümet filosunun lnkane Adasını bombardıman ettiğini yazıyor. W par. neden dın . 'u? ANKARA, 8 (A.A.) — Yunan beş yapurun transitten m me- Dış işleri Bakanı- mızın bayanatı (Başı 1 inci sahifede) sıladığımızı tahmin edersiniz. “Dahan geçen gün yeni Bulgaristan Başvekili Türkiye - Bulgaristan sebetlerinin dostane mahiyeti beyanatta bulundu, dün Başvekilimiz 1s- met İnönü Kamutayda hülüyetin proy- ramını ifade ederken Bulgari: amuza karşı olan vaziyetimizi açıkça izah etti, Gerek ilki komşu ülkenin Baş- vekilleri arasında gerek Hariciye Şef » leri arasında karşılıklı duyguları göster- mesi lâzım gelen dostane telgraflar he- müz bir çok okuyucuların ellerinde dur- makta olan gazetelerin sayıfalarındadır. M. Batalof'un Trakyada tahşidat ya - pıldığına dair kendisine yapan sorguya karşı verdiği ve bizi daha o vakit hay - rete uğratan mü âkatı üzerine Anadolu ajansı doğru tahkikata dayanarak mem- leketimizin her yannda — olduğu gibi Trakyada da normal zamanı kuv- vetleri haricinde bir nefer ilâve edilme- diği ve hiç bir sınıf slâh alta çağırıl - ma olduğunu yazmıştı. “Dün Bulgari'tan hariciye nazırı ile vetcimizin Bulga- ristanın Axvam cemiyetine hakkımızda « ucaatınuan biz kendisine #öyleyinceye kadar haberi yoktu, “Türkiyenin açık, samimi ve sarih atının kendi hukukunu nasıl bir yet vo taassubla müdufaaya karar iş ise başkalarının hukukuna da ay- ni suretle riayet eder olduğunu ve sul- ha bağlılığımızın ve sulhu müdafaa az- mimizin ne kadar köklü ve kuvvetli ol- duğunu ve imza edilen muahedelere ri- ayet etmek ve riayet istemek kararında olduğumuzu dünya bilir. Yer yüzünde bundan şüphe edecek ir hökü nacağına dün akşama kadar inanmıyorduk. Bulgar Hariciye Nazırı dostum M. Batolof © aramızdaki dostluk © müahedesinden bahsetmiştir. Yalnız ona değil, iki tarafın meri olan bütün mevcut muahsdelere ne kadar ayet etmekte bulunduğunu ve il inin milli terbiye, aleyhinde tecavüzi wyette oldukumu, göstermek için Ce- miyeti Akvam ve ciaan eflsârı umümüye- sine kamant verecek usüllerle hakikatın meydana çıkmasını kabul etmeğe hazı nız, Bizim biç bir hareketimiz imza koy- duğumuz muahedelerin hiç birine mu - gayır değidir. Her hangi bir komşu - muz aleyhinde onun tamamiyet ve em- niyetini tehdit eden bir hareketimiz yok- | dur. Binaenaleyh, Bulgaristanm bu mü- Tacaalını her halde bize matuf olarak iz- har edilen vesile haricinde başka maksat ve soseplerde aramakta isabetsizlik ol- masa gerektir. Yunan dostumuzun bü- tün dostlarını «lem içinde bırakan dahi- wi astırapları © henüz bitmemiştir. Dost memlekette kan dökülmesinin bitmesini ve nizam ve intizamı ammenin bir an evvel avdet etmesini temenni etmekte - yiz. Hiç bir devletin dahili işine karış - mak asla hatırımızdan geçmediği için bu berkesin bildiği hadiseyi bu sırada mevcut vaka olarak zikrettim, Umit et- mek isterim ki, Bulgaristanın da vazi- yuu böyle olacaktır. Vakalardan bahse- derken Bulgaristanın Akvam Cemiyeti mümessili M, Antonof'un — ki Ankara» ta. aramızda bulunmuştur — hakkımız» daki muhtırayı umumi kâtipliğe verir vermez bu makamın alâkadar devlete daha haber vermesine imkân ve zaman bırakmadan derhal gazetecilere tevzi etmiş olduğu bir vakadır ki, müracaatın sebeplerini belki de tenvire yarayabilir zannile işaret ediyorum. 'Bir de bu sabahki ajans haberleri a- rasında Bulgaristanın bir iki sınıf askeri silâh altına çağırdığı haberini daha bü- yük hayretle okudum. o Böyle bir şeye hak verecek hiç bir sebep yoktur. “Bu itibarla bu asker toplama ha- berlerinin doğru olmadığını tahmin et mek ister ve hem de bunu temenni ederim. Türkiye cumhuriyeti dostluklarına lınla her münasebetle ve her yerde is- bat eder. Bundan herkes mutmain olmalıdır. Uluslar kurumu genel kâtibi müracaatı garip buldu CENEVRE, 8 (A.A.) — Havas a- jJansı bildiriyor: Bay Avenol, Bay Antanoftan öğ - leden sonra kendisile temas etmesi- ni rica etmiştir. Bu mülâkat esna - smda Bay Avenolun Bulgar murah- hasma dünkü müracaatının biraz ga“ rip bulunduğunu ve kendisinin bu mü racantı Türkiye murahhasma tebli mecburiyetinde olduğunu bildirdi; söylenmektedir. Bulgar notasile Türk cevabı bilâ - hara uluslararası o kurumunun kon seyi dzalarına tevzi edilecektir. Uluslararası mahafili, Bulgar he- yeti murahhasasının nereye vaı ğını ölçmeden bu müdahaleyi yap - .tığı kanaatindedir. Öğleden sonra Yunan murahhası Bay Refael Bay Avcnolu ziyaret ede- rek bu mesele hakk..a malümat ta- lep etmiştir. ————— bavadisler üzerine tahkikat yaptık. Istihbaratımıza nazaran bunların muvakkaten yollarma devamdan me- edilmeleri Yunan hükümeti ta fından resmen yaj iltü rine vaki olmuştur. Köstencede Yunan vapurlart BUKREŞ, 8 (A.A.) — Havas Ajansı bildiriyor; Bir çok Yunan vapurları asilerin eli- ne düşmekten korkarak Karadeniz li - yanlarına ve bilhassa Köstenceye iltica etmişlerdir. Pi sı alti ay müddetle temdi: m. İ meme enlermdn Fenerbahçe Galatasaray | POLİSTE Fırtınadan sıfır sıfıra berabere kaldı | Bir ev yıkıldı (Başı 1 inci sahifede) Hile büzüle içeri girmektense sıcak bir odada oturup neticeyi beklemek bin de- fa daha hayırlı idi. Stadyom kapısında halka çektirilen eziyet bertaraf, sıran bir soğuk ve donduran bir rüzgür içinde umumiyet iiberle futboldan başka ber — bir maç seyretmek cid- Top Galatasaray den hepimiz için bir fedakârlik oldu. | Galatasarayın geçen haftaki O - 4 ga- libiyelinden sonra büyük bir ehemmiyet kazanan maça gelen seyirciler hemen hemen geçen haftakinin bir misli idi. Takımlar, maç saatından biraz sonra sahaya çıktılar. Galatasaray takımı, 0-4 galibiyetini kazanan seklini mubfazae- diyordu, Yani şöyle idi. “ Avni Lütfü Osman Ibrahim © Fahir © Suavi İ Danyal, Fazıl, Adnan, Münevver, Necdet | Fenerbahçe ise, geçen cumaki halaya düşmemiş ve Fazılı gene müdafaa bat- tina alarak şöyle çıkmıştı: Bedii Fazıl Yaşar Est OAliRıza Cevat Fikret, Muzaffer, Namık, Şaban, Niyazi Dünkü geyri müsait bir hava içinde oynadığı maçın neticesi ve kaçan fırsat- lar da gösterdi ki, eğer Fenerbahçe ge- çen hafta müdafaa hattmı değiştirme - miş olsaydı, en fena bir ihtimalle, bera- bere kalarak şampiyonluğu almış bulu- nacaktı, Fenerbahçe oyuna, rüzgârı lehine a- larak başladı. Fakat rüzgür doğrudan doğruya bir kaleden öbür kaleye değil, ayni zamanda sahanın duhuliye tarafın- dan tribünler tarafına karışık bir şekil de esiyordu, Bu vaziyet, top kontrolü- mü son derece güç bir şekle getiriyordu. Ne gariptir ki, bütün oyunda, biraz Niyazi müstesna olmak üzere, hiç bir fatbolcü, rüzgârın tesirlerini hesaba ka- kolay kolay ilerlemek imkân vermiyor- du. Bu deverede, Fenerbahçe iyice Gala-- tasarayı tazyik etti, fakat tek kale oyna- dığı halde gol çıkaramadı. Bu suretle mühim bir fırsat kaçırmış oluyordu. Çün kü bu vaziyette devreyi sayısız geçirmek Galatasaray lehine bir şeydi. kalesi önünde Ikinci devrede, rüzgâr Galatasaray le- hine olmalılı beraber, Fenerbahçe müda faasinin kuvvetli şekli ve bilhassa bütün Fenerlilerin geçen cumaya nazaran & - nerjik oynamaları, Galatasarayın, Fener- bahçenin ilk devrede yaptığı gibi, tam bir hâki; tesis etmesine imkân ver- medi. Hatti ha müessir bücumlar yaptılar ve mühim gol fırsatları yakalayarak © kaçırdılar. İlk gol fırsatı, Fenerin bir hücumu es. masmda, ceza çizgisi içinde yapılan bir favulden dolayı Galatasaray aleyhine verilen penaltı oldu. Fikret... yağına herkesten ziyade hâ- kim klas oyuncusu Fikret; topu dişarı vurarak bu en mühim fırsatı kaçırdı. Bu bal, Galatasaray müdafilerinin şefkat ve muhabbetle kendisini kucaklamasmdan başka bir fayda vermedi. Biraz sonra da, halen futbolcular ara- sında en iyi şüt çekenlerden biri olarak tanınmış Muzaffer, kaleci ile karşı kar- şıya kaldı, dokunmakla gol olabilecek topu bir minare boyu havaya dikerek av- 4a attı. Oyunun bitmesine bir dakika ka- In da Namık müdafileri atlattıktan sonra yüzde yüz bir golü kaçırdı. Bunda, tam zamanında topa atılan Avniye Galatasa- raylılar ne kadar teşekkür etseler azdır, günkü bir dakika kala olacak bu gol, 44 meğlübiyetinden 2e bir şey olacaktı. Bir dakika sonra maç sayısız bitince, mukarrer olduğu üzere, hakem oyunu birer çeyreklik iki devre uzattı. 'Temdit devrelerinin birincisinde Fe- ner gene rüzgür altına düştü ve topu mütemadiyen taca atarak Galatasaraya fırsat vermeden devreyi bitirdi. Ikinci devrede de Galatasaray ayni bu devrede Fenerliler da- | Ev yirmi böy sene evvel ölen bir dilencinindir Tophanede Çubukçular caddesinde ski bir ahşap ev dünkü fırtınanın şid- detine dayanamıyarak, yıkılmıştır. Bu ev çok eski ve boş bir halde idi. Yapılan tahkikattan 25 sene evel ölen ve hiç bir varisi olmayan dilenci Fabriyel isminde birine sit olduğu ve Evkafa intikal etti. ği anlaşılmıştır. Yıkılma esnasında evin yakınında hiç bir kimse olmadığı için nüfusça zayiat yoktur Dukkânüa unutulan para Anadoluhisarmda oturan Mehmet Fe- ridun polis merkezine başvurarak An- kâra caddesinde bir dükkânda 115 ku- ruş unuttuğunu ve bunu geri almak için tekrar dükkâna gittiğini söylemiş, fakat dükkân sahibinin çıkan münakaşa 80 - nunda kendisini yumrukla dövdüğünü ilâve etmiştir. Dükkün sahibi merkeze celbedilerek tahkikiria başlanmıştır. Tutuşan perusler Dün Pangaltı'da Pinto Jozef Karol'a ait 5 numaralı evin üçüncü katında kira ile oturan ve eşyaları sigorlasız olan Madam Şamile odasındaki farkında olmayarak pencereye yakın bi. mangalı rakmış, çıkan kığılcımlardan perdeler tutuşmuştur. Bir kısım çerçeveler yandıktan sonra yelişen itfaiye tarafından yangın #ön - dürülmüştür. Yapılan tahkikattan evin 3 bin biraya sigortalı olduğu anlaşılmış- tar, lOtomosil - Tramvay çarpışması Dün Beyoğlunda bir tramvay ve oto- mobil çarpışması olmuştur. Tünelden Şişliye gitmekte olan 135 numaralı tram vay arabası Tokatlıyan önünde Taksim. | den gelen 2100 numaralı taksi otomo- biline, otomobilin nizamsız bir surette sa ğa teveccüh etmesi üzerine çarpmıştır. Otomobilin çamurluklarından biri hasa- va uğramış, içindekilere bir şey olma - mıştır. Zabıtaca hemen tahkikata baş - lanmış ise'de bu yüzden tramvay mü - nakalâtı yarım saat kadar durmuştur. Bar kızı Pangaltıda Afak sokağında oturan Hamdi dün gece, bir barda tanıştığı Mi- na ismindeki kadın Zincirlikuyuda Karabetin gazinosuna gitmiştir. Burada otururlarken Mina bir aralık Mamdinin cebinden on lirasını çalmışsa da derhal iş meydana çıkış ve Mina yakalanarak tahkikata başlanmıştır. Dirhemi, hırsızı Dün saat 11 de o Tophanede oturan Emin oğlu Muzalfer, Nişantaşında Vali konağı caddesinde soyyar yoğurtçu 1s- mailin dirhemlerini çalarak kaçarken yakalanmıştır. Hakkında İzrmgelen ta- kibat yapılmaktadır. Köprüde bir kaza Ihsan isminde bir şoför köprüde Ha- yati isminde bir seyyar satıcıya çarp - #mıştır, Hayeti başından ağır yaralanmış, ve hastahaneye kaldırılmıştır. Şoför ya- kalanmıştır . Bir çocuk kayboldu Beyoğlunda Kumbarası yokuşunda oturan Sergis Lavazanya'nın çocuğu dokuz yaşlarında Artin geçen pazartesi günü mektebe gitmek üzere evinden çık maş, bir daha dönmemiştir. Ailesi polise müracaat ederek coçuğun eşkâlini tarif etmiştir. Zabıta araştırmalar yapmakta. dır. Yanmamış kömürden Galata, Yenişehir sokak, Rus minas- İİ turunm ikinci katında oturan Angil «e Dünkü maçtan bir enstantane istikamat ve sürati düşünecek, hiç de ğilse birkaç futbolcünün mevcudiyetini ummak hakkımızdır Oyun Fenerbahçenin hücumu ile baş- ladı ve rüzgür altında sıkı bir müdafaa yapınağa çalışan Galatasaraylılar, bütün devre esnasında, Fenerbahçe kalesine in- meğe imkân bulamadılar. Esasen Fener- bahçenin, geçen haftadan daha mantıki ve binaenaleyh daha kuvvetli bir takım cıkarması da, Galatasaray mubacimlerine şeyi tatbik etti ve şampiyon namzetleri zorlu pehlivanlar gibi iki saat çekiştik- ten sonra, mukadderatlarmın e tayinini başka, bir güne bırakarak berabere kal. dılar, Yordan isminde iki kişi yatmadan evvel odalarına aldıkları yanmamış kömür do- Ju mangaldan zebirlenme alâmetleri gös terdiklerinden Bulgar hastanesine kaldı rılmışlardır. İspanya maslahatgüzarı geldi Ispanya maslahatgüzarı Bay Ricardo Begono Calderon dün Ouirinal vapuru ile Marsilyadan şehrimize gelmiştir. Vefa idman yurdunnn 27 nci yılı Vefa Idman yurdunun 27 nci yaşına Fenerbahçeliler umumiyetle hâkim ve | girmesi dolayısile âzalarma tertip ettiği m e İL eğlenti, nezih bir kitle huzurunda Tak m Oz Türkçe Bilmecemiz Osmanlıca karşılıklarını yazdığımız keli? lerin öz türkçe karşılıklarını yazarak şeki” mizin boş hanelerine yerleştiriniz. ve “Milliyet Bilmece memurluğuna, gö! Bilmecemizi doğru halledenler arasmda KE yz ve krzananlara hediyeler veriyers$ * 4 Pazartesi günü akşama ki Yeni bilmecemiz 12345678 9701 .—EUAA SOLDAN SAGA ihtilal (10) Olta (2), Şum (2) Eser 2. Çok değil 2, Nezir, vait 4 Umumi 5. Sersem 4, Kabahat 3. Amca 3, Buyaz 2. YUKARDAN AŞAĞI 1 — Gurup 5. İatifham 2, Halis 2 2 — Ola 2 Zayıf 4. 3 — Valide 3. Esmekten emir 2. 4 — Map, dilber 5. 8 — Akal 2 İsimleri 6 — Millet Meclisi “ 7 — Trakyada bir mehir 4, Para delabt © 8 — Şart edatı 2. Nota 2. 10 — Rabat edatı 2, Küçük sw 3, Bayar > 11 — Gaşa 3. Bol değil 3. Köpek 2 at yapan bir edt # Yurdde Hava durumu ANKARA, 8 (A.A.) — Ziraat Ve” kületi Meteoroloji enatitüzünden alnı” malümata göre, son 24 saat içinde libolu, Yalova, Canakkale, Nazilli, Mağ” İs, Bolu, ve doğu Anadolusunda Eras” rum ve Karadeniz kıyıları tamamen YA” ğışlı ve diğer yerler yağışsız geçmis * tir. Yağış doğu Anadolusu ile orta An” doluda kar ve diğer yerlerde yağmur şeklindedir. Ölçülen en çok Ye. öm gaiktar Rizede 12, diğer yerlerde imetre arasındadır. Karın t0P” Si vü 'ki kalınlığı Erzurumda 50, Karsta 26 santimetredir. ei Hava sühunetinde bir gün evvele DE zaran cenubu şarki ile doğu Ardal iğ Karadeniz kıyılarında dört ilâ 1 ve arasında düşüklük ve diğer d üç ili 4 derece etrafında yökmellik dedilmiştir. Yurdda on düşük sühunei sıfırın altında Karsta 16, emer Kastamonuda © Sivasta 8, Ankara 18, j iv d derecedir. En yüksek sühunet Adanada talyada ve Dörtyolda 17 derece kaydedilmiştir. Bugün Ankarada saat 14 de hav& huneti sıfırın üstünde 7 “erece kayde. dilmiştir. Rüzgâr şarki ve gimali wi : den mütehavvil olarak © saniyede metre süratle esmiştir. e e ea Bayram masrafları Çocuk Esirgeme Kuruma ii : Etfal) genel merkezi tarafından Li derilmiştir. msi Din bayramlarında yapılan Esirge”* Avrupa ve Amerikada ölü A, düğün hediye masrafları bile geçe ve yoksullar kurumlarına verime. Yurdumuzda adetleri sayısız vi yoksul yavrucuklar için çok değeri cek bu usulün benimsenmesini ve İİ ni yılmasını dileriz. 1 Ankarada bulunan Genel Merk” rafından para alınmaya başlan Kurban bayramı ar >) Çekmecede ördek Kr Mevsim dolayısile son günlerde ie mece ve civarına fazla miktarda gelmiştir. Avcılar Cemiyeti dün J cede geniş bir av tertip etmiştir. se il leyin erkenden birçok avcılar, #ebfÜ yy: den Çekmeceye geçmişlerdir. Dön “ lan ördeklerin miktarı sayısızdır- Uludağda kayak ED Istanbul Türk Dağcılık w 4 Matanbul Türk Dağcılık kayakçılarından mürekkep wi a nümüzdeki kurban bayramı tü. istilade ederek Uludağına gidecek” : dir. Birinci kafile 12 mart salı, ikindi