24 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

24 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

NEOKALMINA Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınalma Komisyonundanj ” Nümune ve evsafına uygun 400 tane komple efrat eğe ta- kımı 31-3-935 pazar günü saat 15 te kapalı zarf eksiltmesile satın almacaktır. Şartnamesi hergün komisyonumuzdan parasız alınabilir. Kom ple eğer takımının bir tanesine (61) lira (30) kuruş fiat biçil- miştir, Eksiltmeye girmek isti yenler (1839) liralık ilk temi- nat makbuz veya ba” : : mektubu, 2490 sayılı kanun ve şart - namede yazılı belgeler içinde bulunan teklif mektubu ek- ailtme günü saat 14 de kadar komisyona vermeleri. e Üniversite Arttırma Eksiltme ve . Pazarlık Komisyonundan: 1 — Universite Morfoloji binasında ağaçtan imal edilecek ve bedeli keşfi 3935 lira 47 kuruş olan tesisat işleri 4 nisan 935 perşembe günü saat 15 te Universitede ihale edilmek üze- re kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — lstekliler sözü geçen işe ait dosyayı Universitede gö- rebilirler. 3 — leteklilerin bedeli keşfin yüzde 7,5 teminatlarını U- niversite muhasebesine yatırıp makbuzlarile zarfları ihale günü saat 14te Universite Ulmumi kâtipliğine vermiş olma - ları lâzımdır. (1300) 2090 Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınalma Komisyonundan: Nümune ve evsafına uygun (30,000) metre yerli malı ka- putluk kumaşın 25-3-935 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf eksiltmesile satın almacaktır. Şartnamesi 382,5 kuruş bedelleher gün komisyondan alınabilir, Bir metre kumaş için (255) kuruş fiat tahmin edil- miştir, Eksiltmeye girmek isti yenler (5075) liralık ilk temi - nat makbuzu veya banka mek tubu, 2490 sayılı kanun ve şart- namede yazılı belgeler içinde bulunan teklif mektubu eksilt - me günü saat (14) e kadar komisyona vermeleri, çz41) 1 İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci teşrin 1330 tarihli kanun bükümlerine göre tescil edilmiş olan ecne- bi şirketlerinden (Midlâvist ve Holm Ny davist Holm) Agonim şirketinin Türkiye uwum veleili haiz bulunduğu salâhiyete binsen bu kere müracaatla kendisinin gay bubeti osnasında yerine şirket namma ya pacağı işlerden doğacak davalarda, bütün mahkemelerde, dava odan, edilen ve üçü ncü şahıs sfetlarile baz bulunmak üzere sirket müdür muavini Mösyö 5. Gjersoe yi vekil tayin ettiğini bildirmiş ve lâzimge len evrakı vermiştir.. Keyfiyet kanuni © hülümlere uygun O görülmüş olmakla Devlet Demiryolları ve Limanları işletma Umum idaresi ilânları | Bedeli muhammeni 7500 lira olan 15 milyon kırmızı boş bilet kartonu 10 nisan 1935 ç günü saat 15,30 da ka palı zarf usulile Ankarada Idare bii da satm almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 562,50 liralık muvakkat temi- nat vermeleri ve kanunun tayin ettiği (o vesikalarla kanunun dördüncü maddesi mucibinceişe girmeğe manii kanuni bulun madığma dair beyanname ve tekliflerle birlikte iki tane nümu neyi ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon reisliğine verme- leri lâzımdır. par asız olarak Ankarada Malzeme Bu işe ait şartnameler dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm Müdürlüğünden dü mirde İzmir mağazasmdan tedarik alabilir. © Istanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden 14-935 den 7-4-935 tarihi ne kadar Ticaret gemileri kap - tan, makinist, motörcü ve kılavuzların imtihanları yapılaca - ğından alâkadar olanların 31 mart 935 nihayetine kadar isti- dalarile birlikte Müdüriyete müracaatları (1427) ; Istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune has tahanesinin kalörifer, sıhhi tesi- sat, orta ve yüksek tazyikli bu har tesisatı, kanalizasyon, hava gazi, soğuk su santralı, sıcak su ihzar tesisatı, dezenfeksiyon, mutfak ve çamaşırhane malze mesinin ve kazanların ve saire- lerin tamir ve montajları pazarlık suretile eksiltmeye konul muştur. İhalesi 31 mart 935 pazar günü saat 15 de Cağaloğ- lunda Sıhhat Müdürlüğü binasındaki komisyonda yapılacak - tır. Keşif bedeli: 96752 lira6 kuruştur. Muvakkat teminat: 6087 lira 60 kuruştur. İsteklilerin cari seneye ai t ticaret odası vesikasını göster- mesi, 75 bin lira kıymetinde buna mümasil tesisat (teshinat, yüksek tazyikli buhar ve sıhhi tesisat) yapmış olduklarına da- ir İstanbul Nafra başmühendis liğince bu iş için almış oldukları fotoğraflı €hliyet vesikasını da göstermeleri şarttır. Bu işe ait proje; keşifname, hususi ve fenni şartnameler (484) kuruş mukabilinde hastaneden alınabilir. Pazarlığa gireceklerin bel- li gün ve saatten evvel muvakkat teminat makbuz veya banka pmokimniaser komisyona vermeleri lâzımdır. (1428) Hali tasfiyede Sanayii Zeytiye ve Kimyeviye Türk Anonim şirketi Hissedarana davet ilânı Hali tasfiyede bulunan (Sanayii #eytiye ve kimyeviye Türk Anonim Şörketinin hissedaranı, aşağıdaki ruz- name hakkında müzakere edilmek Üzere şirketin merkezi idaresi İstan - bulda, Beyoğlunda, Maçka'da, Teş - vikiye caddesinde 47 numarada 29 Nisan 1935 Pazartesi günü saat 10 buçukta fevkalâde heyeti umumiye su retinde içtimaa davet edilmiştir. Rüzname : o Şirketin o mallarını toptan ve rizayı tarafeynle fruht et - mek üzere Ticaret kanununun 459 n- cu maddesine levfikan Tasfiye me - murlarına verilecek mezuniyet Heyete iştirak etmek isteyen hisse- daran, malik oldukları hisse senetleri veya malik oldukları müsbit vesikala- Tin: içtimadan bir hafta evvel şirket veya bir'banka müessesesine tevdi et- meğe mecburdur. Ticaret kanununun 385 nci maddesi mucibince yalnız bir hisse senedine malik olsa bile her hissedar, bilâ teh- dit ne kadar hisse senedine malik ise 0 kadar reye maliktir. Istanbul 21 Mart 1935 Bakırköy Sulh Hukuk Mahkeme - sinden: Bakırköy Osmaniye köyünde Fil damı sokağında 12 numaralı ha - nede mukim iken vefat eden Fehmi hocanm terekesine mahkememizce vaz iyet edilmiş olduğundan ölüden ala- caki: olanlarla ölüye borçlu olanların tarihi ilândan itibaren kanunu mede- ninin 561 nci maddesine tevfikan bir ay zarfmda müracaatla alacak ve borç Imrını deftere kaydettirmeleri ve ölü- nün varisleri olduğunu iddia edenle - rin tarihi ilândan itibaren üç ay zar- fında isbatı verasetle müracaat etme- leri ve aksi takdirde verasetin hazine- ye intikal edeceği kanunu medeninin 534 üncü maddesine tevfikan alâka- darlarm malümu olmak üzere ilân o- Tamar, (9661) Asliye Mahkemeleri yenileme bü» rosundan: İstanbul Evkaf müdiriyeti ile Langada Kâtip Kasım mahallesin» de sıra odalarında 1 No. da Bağdasar oğlu Nişan ile hemşiresi Madam Ağa» bet aralarındaki davanın yenilenme mu- amelesi srasında: Nişan ve Ağabetin ileametgihlarınm meçhul © bulunduğu mübaşirin meşruhatından anlaşılmak- İn ilânen tebligat icrasma karar veril miş bulunduğundan tetkikatım yapıla- cağı 25-935 saat 11 de büroda hazır bulunmaları lüzumu tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. (9662) İstanbul Harici Askeri Kıtaat ilönları. 1 — Kırklareli krtaatı için 91 ton sığır etinin kapalı zarf- la ihalesi 6 Nisan 935 Cumar- tesi günü saat 15 de Kırklar. eli komisyonunda yapılacak - tır. 2 — Tahmin edilen bedeli yirmi binyirmi lira, muvakkat ia bin beşyüz bir lira - r, 3 —Teklif mektuplarının i- hale günü saat 15e kadar Kırklareli Satmalma Komis - yonu Reisliğine verilmesi (1397) 2116 Evvelce Taksimde Zambak soka - ğmda 37 No. lu evde oturmakta ve Ye- mişte vapur iskelesi yanmda 15 « 13 No. lı dükkânda iken halen nerede bu lunduğu bilinmeyen Saffet'e: Istanbul İkinci lera Momurluğun - dan : Todorininmüddeti 1 Kânmu- sani 1935 tarihinde hitam bulan mu» kavelesile tarafımıza kiraya verdiği Istanbulda Yemişte vapur iskelesi yar munda 13 - 15 numaralarla mürakkam odaları müştemil bir bap dükkânın ic- ra ve iflâs kanununun 272 inci mad - desine tevfikan tahliyesi müddei na - mma bilvekâle dairemize müracaatta bulunan vekili Misail Misailidis tara» fından talep edilmesi üzerine olveçhi- le berayi tebliğ tarafımıza gönderilen tahliyo emri ikametgâhınızın meçhu « liyeti hasebile tebliğ kılmamıyarak muktezi tebligatın bir ay hakkı itiraz tayini suretile ilânen icrasma karar ve rilmiş olmakla tarihi ilindan itibaren mezkür müddet zarfmda ve 935-165 dosya numarasile icranın durması hak kında söz veya yazı ile kanuni bir iti razda bul##madığınız takdirde mez - kür müddetin bitmesini müteakıp ber- veçhi talep cebri icra suretile mumalei mukteziyeye başlanacağı malümunuz olmak ve olbaptaki maddei kanımiye - ye tevfikan tahliye emrinin tarafmıza tebliği o makamma (Okan bulunmak üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur. (9658) Ümmü Neşriyatı ve Yazı İşleri Etem İzzet BENİCE BIR KUMBARA AL YADAPAZARITORK TİCARET: BANKASI - Asliye Mahkemeleri Yenileme Bü- rosundan: Yani Sekalaridis ile Şişli - de Mesudiye sokağmda Kavafyan a - partımanında 2 No. da Meliha arasm- daki davanın yenilenme muamelesi rasında: dava olunan Melihanm ika metgâhının meçhul bulunduğu mü şirin meşruhatından anlaşılmakla ilâ- nen tebliğat yapılmasına karar veril - miş bulunduğundan tetkikatın yapı - lacağı 25-5-935 saat 14 de büroda ha- İ z0r bulunması lüzümu tebliğ makamı- na kaim olmak üzere ilân olunur. (9656) 7 inci lera Memurluğundan: Mah - cuz ve paraya çevrilmesi mukürrer 3300 ve 4200 liralık gayri mübadil bonoları 27.5-935 tarihine müsadif çarşamba saat 11-12 arası birinci açık arttırma ile ve artırma bedeli kıymeti muhammenesinin yüzde 75 ini bulma dığı takdirde 13-4-935 tarihine müsa- dif Cumartesi günü saat 11-12 arası | ikinci açık arttırma ile eshami tahvilât borsa kapısı önünde satlacağından ta Hip olanların mahallinde memuruna müracaatları ilân olunur. (9657) —— —— Istanbul 7 inci Tera Memurluğun- ! dan: İstanbulda Türkiye Hanında mü kim iken elyevm ikametgâhı meçbul olan Şar Röne Gotyeye: Birinci vakıf hanında 33 No. da avukat Şokip Adu- tan İstanbulda Türkiye hanımda Şarl Röne Gotyeden asliye dördüncü hı kuk mahkemesinin 935-6 No. İs ilâ le alacağı olan 90000 Fransız frangı- nin tutarı olan 5100 Türk Krasmm maamasarif ve faiz ve icra masarifi ve ücreti vekâlet tahsili gönderilen © ödeme © emri ü- icrasma karar verildiğinden işbu ilâ - nın tarihi neşrinden itibaren bir ay zarfında itirazımız olduğu takdirde is- tida veya şifahen icra dairesine bildi- rilnesi ve bildirilmediği takdirde ve 74 üncü madde mucibince mal beya - pında bulunulması lâzımdır. Beyanda bulunulmadığı takdirde hapisle tazyik olunacağı ve hakikata muhalif beyan da bulunulduğu takdirde hapisle co » zalandırılacağı ödeme emri makamma kaim olmak üzere tebliğ olunur. (9680) Asliye Mahkemeleri Yenilenme Bü- rosundan: Evkaf idaresi tarafından Yedikule haricinde Karamustafa ca - mi itüsalinde Karakaş Nikoli ile Ha- & Ahmet aralarındaki davanın yenilen me muamelesi serasında: Müddelaleyh lerin ikametgâhlarmın meçhul bulun- duğu mübaşirin verdiği meşruhattan anlaşılmakla ilânen tebligat icrasma karar verilmiş bulunduğundan tetki - kin yapılacağı 29-4-935 Pazartesi sa- at 10'da büroda hazır bulunmaları lü zumu tebliğ makama kaim olmak ö- zere ilân olunur. (9665) Asliye Mahkemeleri Yenileme Bü- rosundan: Evkaf idaresi tarafmdan Beylerbeyinde mülga. devlet şurası a- zasından Faikin karısı Hatice Behire aleyhine açılan davanın yenilenme mu amelesi sırasndaı Hatice Behirenin ikametgâhmın meçhul bulunduğu mü başirin verdiği meşruhattan anlaşıl - makla ilânen tebligat yapılmasına ka far verilmiş bulunduğundan tetkika - ten yapılacağı 4-5.935 Cumartesi saat 10 da büroda hazır bulunması lüzu - mu tebliğ makamma kaim olmak ü - zere ilân olunur. (9666) m Asliye Mahkemeleri Yenileme Bü - rosundan: İstanbul Evkaf idaresi tara fından Musalla civarmda Şeyh Fer - hat mahallesinde yeni sokakta oturan Kiryakiça aleyhine açılan davanm ye nilenme müamelesi srasında: Kirya « kiçanın ikametgâhmm meçhul bulun- duğu mübaşirin verdiği meşruhattan anlaşılmakla ilânen tebligat yapılma- #ına karar verilmiş bulunduğundan tet kikatın yapılacağı 45-935 saat 10 da büroda hazır bulunması lüzumu teb - 5ğ makamına kaim olmak üezere ilân olunur. (9663) VAPUR CULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 TRABZON YOLU AKSU SALI kadar. vapuru 26 Mart sani 20 de Rizeye SEFALE için borç | (Türkiye Cenup Demiryolları şirketi, Gazianetep vilâyetimde (Eski adi Cerablus olan) Karkamıştaki eczanesi için diplomalı bir eczacı aramaktadır. Bütün veriler kendisine sit olmak üzere bu eczacıya başlangıçin ayda 75 (yetmiş beş) Türk lirası maaş verilecek ve Karkamış istasyonunda idareye âit bir mesken de tahsis edilecektir. İşbu vazifeye namzet olan eczacıların 15 nisan 1935 tarihine kadar mezkür şirketin Halepteki işletme müdürlüğü ne tahriren müracatla şahadetnamelerinin neden ibaret olduğunu ve haklarm- da nerelerden malümat alınabileceğini bildirmeleri rica olunur. İmistanbu Liman İşleri Umum müdürlüğünden 1 — 1 Nisan 935 tarihinden itibaren Liman rüsumu dahi rıhtım rüsumu gibi gümrük beyannameleri muhteviyatı üzerinden ve tek bir makbuzla tahsil olunacaktır. 2 — Konşimentonun idaremize e tasdikine hacet kalmaksızın €s- habıma ordino verilmesinin serbest olduğu acentalara bildirilmiş- tir. 3 — Tahsilât mukabilinde esha bına makbuz senedi verileceğin - den pul masrafı kendisine ait ol mak üzere tüccarın icap eden pul- Tu makbuzları araması lâzımdır. 4 — Liman ve rıhtım rüsumunun beraberce tahsil edildiğini na- tık idaremizin tasdik şerhi gümrük beyannameleri üzerinde görül. . İİ medikçe Gümrükler tarafından muamele yapılmaması Gümrükler Başmüdürlüğünce gümrüklere tebliğ edilmiştir. 5 — Supalan eşya için tüccar daha evvel gişelerimize müracaatla liste alacak ve bu listeyi gümrük manifestosuna ibraz edip beyan- i İ maesine numara kaydettirdikten sonra bu suretle tekemmül etmiş olacak olan beyannamesile gişelerimize gelerek muamelesini yap- BAE twracak ve rüsumunu tediye eyliy ecektir. İstanbul Mili Emlâk Müdürlüğünden: Mercan ağa mahallesinin Çakmacılar yokuşunda 3840 * İ metremurabbaı arsa üzerine yapılmış dört katta altmış oda ve altında dokuz dükkânlı Yusufyan hanınm 240 hisse itibari- le hazineye ait 30 hissesi muhammen bedeli olan 13977 lira üzerinden 2 nisan 935 salı günü saat 15 te kapalı zarf usulile satılacaktır. Satış bedeli birinci taksit peşin, ikincisi bir sene sonra alınmak şartile iki taksitte ödenecektir. (İsteklilerin 2490 sayılı kanun hükümleri dairesinde muhammen bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatlarile mektuplarını art- tırmayı açma saatinden bir saa t evveline kadar İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğündeki satış komisyonu reisliğine vermeleri. (M.) (1375) Yüksek Mühendis Mektebi Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Aletlerin cinsi Tahmin bedeli (Birinci pey akçe? Ihale saati Monametre 660 49,50 14 Fizik âleti 675 50,63 ie Pilâtin tel 40 3 21-3-935 tarihinde açık eksiltmeye konulan yukardakd maddeler görülen lüzum üzerine on gün müddetle uzatılmak suretile 3-4-935 çarşambaya bırakılmıştır. Arzu edenlerin şartnamelerini gö: üzere her gün komisyona müracaatlar! eksiltmeye girmek istiyenlerinde belli gün ve saatten evvel teminatlarmı mektep veznesine yatırmaları a ( İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Boğaziçinde Trabyada Trrabya caddesinde Nikolaki oğlu Aleksandrosa ait olup vatandaşlık kanununun 12 inci madde sine göre tasfiyesi lâzım gelen eski 154 yeni 134 No. lı ev be- deli defaten ve nakten verilmek şartile 4000 dört bin lira kıy* met üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İsteklilerin 4-4-935 perşembe günü saat on iki buçukta 300 liralık temi-” nat akçelerile müracaatları. CE. (1399) İstanbul Millt Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen Kıymet Lirs Divanyolu: Atikali Tavukpaz arı caddesi eski yeni 32 sayılı dükkân. 450 Eminönü: Şeyh Mehmet Geylâni Şapcı hanı derunu eski yeni 34 sayılı oda “Yazıhane, 450 Kamerhatun: Tevfik sokak es ki 13 yeni 37 sayılı e- vin 1-2 payı. 324 Kamerhatun: Kurtuluş Örtme sokak eski 3-4 yeni 7-9 sayılı ev ve dükkânın 2-3 payı 478 Kamerhatun: Saatci sokak eski 12 yeni 14.1 sayılı dükkânm 1-2 payı 108 Tarlabaşı: Hüseyin ağa Çaylak sokak eski 62 li 58 sayılı evin 1-2 payı. 432 Tarlabaşı: Yenişehir caddesi eski 173 yeni 153 sa- yılı dükkân 1296 Feriköy: Rum kilisesi arka sokak eski 45 yeni 35 sayılı dükkânm 1-2 payı. 108 Tophane: Beyazıt Topçular caddesi eski 186, 188 188-190 sayılı otel ve dükkânm 35-120 il Fener: PTevkiicafer Taş merdiven sokak eski 16 ye- ni 20 sayılı evin 1-2 payı. 144 a Manastır caddesi yeni 35 sayılı evin.2-3 a0 Büyükadat Nizam mevkii yeni 20 sayılı evin 14-24 ve e Yukarıda yazılı mallar 31- 3-935 pazar günü saat on dört te peşin para ve açık arttırma ile ayrı, ayrı satılacaktır. İsti lilerin yüzde yedi vk pey akçelerini vakti muayyeni n evvel yatırmaları. (F> (145