7 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

7 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

İç ra cevap verdi (Başı 1 inci sayfada) mal ki gelecek sene biraz daha tak - Viye edeceğiz isi x alan Kitapçı Hüsnü Da in izahatma cevab vere- rek; — Benim kasdettiğim plânın top- Tağa tatbik edilmesidir. Birtakım va- » tandaşlar bina yaptırmak isterler, Me- seli bunun için yangım — yerlerinde ar- 35 almak isterler. Fakat bu yer üze Tinde işlenmemiş yerler olduğunda müracaatlara cevab verilmemektedir. bir çare bulmak lâzımdır. Mezarlıklar Bundan sonra kürsüye gelen Ah- ted İhsan (Ordu : “İmar bütçesini tet- ik ederken gözüme bir şey ilişti. Hü he mezarlıklar için bütçede tek- F ettiği 4 bin lira çıkarılmıs, esba - 1 mucibe olarak ta deniliyor ki: (Mezarlıklar için bir lâyiha gel - mek: üzeredir.) MOM Bu mezarlıklar meselesi hepimizin ideceği yer olduğu için hepimizi alâ- dar eder. (gülüşmeler). Dört gün evvel eski bir arkadaşı - mizm mezarını görmek gitmiş İ dim. Cebeci mezarlığını gördüğüm 20- man ölümden, gömülmeden korktum Ügülüşmeler.) Olülerimizi çelenklerle götürüyo - Yuz. Onlar, «ölüler ayak (o sltindadır. İstanbulda da bu böyledir . (Her yerde de öyle... sesleri ) Acı höralar Istanbuldaki acı hatalar yüreğimi Hân yakıyor, Yedi, sekiz yıl evvel kar- deşim öldü, Büyük babamın mezarma götürmek istedik. Yol yokmuş: (Gö mülemez) dedider. Nihayet sur hamicin- de hir yere gömdük. L gün oralar kö- Peklerin ayakları altındadır. Hiç olmazsa Ankaradaki mezarlığı erim. Olülere hürmet eseri göstere- Biz imar bütçesinin 4 bin lirasını bile sakındık. Hepimiz öleceğiz. Ben çoluğuma, çocuğuma vasiyet (o ettim: (Olürsem, Ankarada Cebeciye gömük Mek istemem.,, ie Bütçe encümeni reisi Bütçe encümeni reisi Bay Mustafa Şevef (Burdur) Bay Ahmet O İhsana cevap vererek £ 4 bin biranın © bütçe den çıkarılması sebeplerini uzun boy- hu izah etti. Bay Ahmet Ihsan (Ordu. etmem, ölmek endişesile dei rimize bürmetsizlik ve medeni şekilde kurduğumuz şehrin mezarlığını bu hal- de tuttuğumuz içindir... Ondan sonra söz alan Bay Ziya Gevher (Çanakkale) Bay Mustafa Şe- tefin izahatını gülümsiyerek söylediği- ne teessüf ederek: “Dört | bin liranın red sebebini gülerek değil, elemle söyle #meli idi. Ben burada acılar içinde ağla. yarak söylüyorum. Bütçeye 40 bin lira koynlım,, (bravo sesleri. ) Ziya Gevher Etili de mezarlıkların 13- lahı İüzunmunu tekrarlamış ve onu mü- Weekip kürsüye gelen Şükrü Kaya me - zarlıkların bugünkü vaziyetleri malüm olmakla beraber hiç bir devirde bugün olduğu kadar bu işle alâkadar olunma» edileceği hususla- ve tayin edildiğini söyliyerek demiş- LU teessiif ölüle - “Eskiden ölülere nasıl hürmet ede - li dirilerin bütün ee zehirler nirdi. Şehrimizin en güzel yerleri mezar bılardı, Bununla beraber diğer mezar - lıklarla kıyas edilirse berbat bir halde idiler, Sularımız mezarlardan geçerdi. “Evler mezarlığa bakardı. O hal mi i- Yi idi, Bugünkü mü? Elbet istikbal daha iyi olacaktır.,, Şükrü Kaya bundan sonra Ankara: Yapılacak olan asri mezarlığın yerinin ta- .Yin edilerek istimlâk muamelelerinin de “Yapıldığını söylemiş ve teklif edilecek "tahsisat verildiği takdirde inşasına başlar ai lu görüşmeler sonunda kanun reye konmuş ve bu müdürlüğe 1935 mali yılı tansrafları karşılığı olarak 171,562 lira Verilmiş ve karşılık geliri de ayni mik - tarda tahmin olunmuştur. » Kanunun reye konulmasını müteakıp #ekrar kürsüye gelen Şükrü Kaya, al- rardan şarşılanan şu sözleri söylemiş - “Demincek mevzuubahs olan bu hazin mezarlıklar meselesi hakkında şimdi se- Yinecek bir haber aldım. Arkadaşlara da etmeği vazife bilirim. Evvelce de söylediğim gibi hükümet hakikaten Yarlıklar meselesile lâyık olduğu ve verdiğiniz ehemmiyetle mütenasip bir Sürette meşgul olmaktaydı... Bu iş ben rakyada ve | İstanbulda iken tekrar Mevzuu bahsolmuş ve Maliye vekili ar- keraşmın da tasvibile mezarlıkların tam Medeni ve sıhhi bir şekilde © yapılması hakkında Kâzım gelen paranı temini na- Zan dikkate alınmıştır. (Bravo sesleri, kışlar) Bunu siz arkadaşlarıma tebliğ eteği borç bilirim. . Bundan sonra Kamutayın tadil edi » len iç mizamnamesine göre bazı encü - Paznlere ilâve edilen azalıklar için sesim y İmiş ve pazartesi günü topl zere dağılmıştır. Van gö'ü bu ANKARA, 6 (A.A.) — Kamutay an Bay Fikret Sılayın başkanlığın- o tr, . Toplantıya başlanırken başkan, Van Bölü işletme deresinin 1035 yıl büt - beyde üzerinde açılmış olan müzake devam edileceğini bildirmiş ve söz İken İS İşleri bakanı Bay Şükrü Kaya- 3, <0. toplantıda bir saylav tarafından İ kişafını gösterirse, Van gölünün işlel lunamadığından kamutaya gelemediğini kaydederek Van gölünde vapar işlet - mesi hakkında istenen malümat tam 0- larak verebilmek için Van gölünün si- yasal ve ekonomik durumu etrafında kısa bir başlangıç yapmayı üzumlu gördüğünü söylemiş ve demiştir ki: “Van gölü geçmiş devirlerin en ma- mur köşelerinden bir sahayı yekdiğe - rine bağlayan bir iç denizdir. Türklü- dün ilk devirlerinde Anadoluda büyük büyük devletlerin kurulmuş merkezleri Mütemadi ihtilâller, ihmaller, barp- ler Van gölünü, Vanı ve etrafını hara- belerle dolu bir saha haline getirmiş - $ir, Fakat bu vaziyet Van gölü ve ha- valisinin cografi ve ekonomik kıyma - ni ve bilhassa Türklüğün (o bugünkü ve yarmnki vaziyeti itibarile siyasal ehem miyetini zerre kadar kaybetmemiştir. Cumhuriyet Şeyh Sait vakasından ve onu takip eden hâdiselerden 80, eden inzibati tedbirleri tamamsile al Onu müteakıp de oranın umranını gi zelti, Bu muntazam bir program halin- de devam edecektir, Ve devam etmösi de lâzımdır. Van gölü işletmesi — vapurları Van gölü sahillerinin ve o havalinin birer ir- tibat vasıtalarıdır. iki köy arasında, iki şehir arasında devlet şosasını yaparken nasıl onun gelirini değil memleketin in- #mesipde kullanılan vapur ve sair vesaiti müteharrik bir köprü, bir şose edilmelidir. Bu bir âmme hizme- tidir, Bir irat v— ge e veri iler böyle deyam edecektir. Buçü yene mhtaç olduğu malliyat vasıtaları ihtiyacın çok dunundadır. Elimizdeki bu küçük nakliyat vasıta- ları olmasaydı buğün Ağrı üzerinde e4- kiyaların tüfenk seferleri elân i i, Büyük kumandanlarımızın dei Yüksek çalışma ve büyük fedakârlıklar rile sona vardırılan şekavetin tenkilinde bu gölün de mühim rolü vardır. Bu gölde işliyen vapurlar üç motör ve iki yelkenliden Bundan ina ada dubalar da vardır. Buplar o mta. ktığı çürük çarık malzemeden Orada bir de ( tersanemiz motörlerimiz tamir edildiği gibi mahallin icap ettir. diği dubalar yapılır ve yerlilerin yelken- li kayıkları tamir ve bazan da yeniden yapılmaktadır. Van gölünün bugünkü masrafı istiskar edilmiyecek kadar az - dır. 50 bin lira damek beş kilometre'ik yol demektir. Halbuki Van gölünün sahası, ihti- tiva ettiği ve metahai sathiyesi yarım Marmara kadar ve onun sahildar ol- duğu arazi çok büyük kıymeti haiz bir yerdir. Binaenaleyh Van ile Tntuen - Tatven ile Erçiş arasında her hangi bir şose çekmiş olsaydık 60-70 kilo - metre olduğu için belki herbirine 100 bin lira inşa masrafı ve 10 bin lira da antrettiyen masrafı vermek lâzım- dır. Deniz münakalâtı her yerde ol « duğu gibi burada da ucuza mal oldu- ğu için devletin bugün ihtiyar etti masraf hakikaten ihtişam çokluğuna leridir. Yapılan masraflar da geçen - lerde yapılan bütçelerde müzakere ©- dilmiş haddi asgariye indirilmiştir. Ge çen seneye nazaran 10 bin lira kadar da bir tenakuz vardır. Ciheti merbutiyetine gelince, bu - nun nereye merbut olması lâzım gel - diği hakkında bir smeli bir de nazari olarak düşünmek iktiza eder. 1934 senesinde gene büyük mec - lisin müsaade ve tasdikiyle devlet ta- ti hükmiye haline getirildi. Bu aradı iyade me: olan ve vili m yer Vekâletine muvakkaten raptı düş dü. Bu zaruret henüz kalkmış de dir. Tabii encümenin mütalea ve te #mennisi çok yerindedir. Ümit olu bilir ki gelecek seneki vaziyel encü - menin mülaleasına cevap verecek bir mahiyeti haiz olsun. B. Şükrü Kayanın bu izahatını mü- teakıp kanun reye konulmuş bu idare nin 1935 yılı masarifi karşılığı olarak 78,230 lira tahsisat verilmiş ve geliri de 73,230 lira olarak tahmin edilmiş- tir. Atinadaki yeni Divaniharp (Baş inci sahilede) Kanunu esasi tadilâtı ATINA, 6 (Hususi) — Kanunu esa «i tadilâtımı yapacak yirmi beş kişilik heyete reis olarak tayin edilen Stroyit bu vazifeyi kabul etmediğinden yeri- ne sabık Başbakanlık müsteşarı Say- yas tayin edilmiştir. Eski Hariciye Be- kanı Mihalakopulos ta heyetin azalı- ğını kabul etmemiştir. Zaimis Başbakanın yanında ATINA, 6 (Hususi) — Cümhurre- isi Bay Zaimis biraz rahatsız bulunan Başbakanm evine giderek orada yeni Başbakan müsteşarlığına tayin edilen T. Çaldarise and içtirmiştir. Başl lık muavinliğine General Kondilisin tayin edildiği hakkında emirname ile sandalyesiz baksa Mavramihalis'in mu işler Bakanı sorgula- ((MÜTEFERRİK HABERLER) Çocuk haftası Bayanlar gurupu bugün müsamcereleri tesbit edecek Çoc... Esirgeme kurumunun 23 ni sanda başlıyacak çocuk haftası münase- betile geçen günkü toplantıda kollara ayrılmış olan 30 kişiden mürekkep olan bayanlar grupu bugün âmt 14 te ku- rum vilâyet merkezinde © toplanarak, © hafta içinde verilecek balo, müsame- re, ve bahçe eğlencelerine ait işleri gö- rüşerek karar verecektir. Çocuk Esirgeme Kurumu Eminönü kaza kolu da bakteriyoloy doktor Bay Ihsan Saminin başkanlığında çarşamba günü saat 18 de nahiye kolları başkun ve idare heyetlerinin iştirakile bir top- lantı yapacak ve kaza dahilinde çocuk haftasında yapılacak müsamereleri tes bit edecektir. Hikamekteb başmuallimleri de mun- takalarmda, müfettişlerin riyasetin - de toplanarak, 23 Nisan çocuk bay: mi progvamlarnı hazırlamağa başi mışlardır. İlkmektepler mıntakaların- da vierasim yapacaklardır. Ayasofyadaki hafriyat Berlin askcoloji enstitüsü azasından doktor Her Şnayderin nezareti altında, Ayasofya camii avlusunda yapılmakta olan hafriyata devam edilmektedir. Bir kaç gün evvel bulunan bir kaç basamak merdivenin, ve sokağa veya kiliseye ait mozaik çini döşeli bir avla veya bahçeye indiği anlaşılmıştır . Bu merdivenin üzerinde ve ön tara- fında görülen tünelin, bazı gazetelerde yazıldığı gibi Bizans imparatoru Kos - tantinin evine giden gizli yol olmadığı, kirli sular ve çirkefleri harice akıtan yol, lâğrm olduğu muhalkaletır. Bir aralık işaa edildiği gibi, Kostan- binin, kiymetli oşya ile altın ve gümüş paralahı buraya gömdüğü katiyen ya - landır. Şimdiye kadar bulunan bütün şeyler, mermer sütunlar, sütun başlık ve kaideleri, mozayik (çini ve bunlar gibi arkeolojik bakımından kıymeti 0- lan şeylerdir . Çıkan, mozayik © çini parçalarının bir kısmı Bizans, bir kısmı Osmanlı tezyini sanatlarma ait olduğu anlaşıl - mıştır Dün bir ucu meydana çıkarılan altı vecihli bir teşm üzerinde, (kabartma olarak, katobiklerin dini senbolü olan bir koyunun kuyruğu ve arka ayakları görünmektedir. Bu Laş, tamamen çka- rılacaktır » Hafriyatın bu ay sonuna kadar biti rilmesi istenmektedir iş bittikten sonra, yanan eski kili. senin bir duvarı, bir koridor ve henüz tamamen açumıyan merdivenlerle mer- mer sütün ve başlıklardan — bir kısmı, tetkik merakblarının gelip görebilme- leri için açık bıralalacaktır . Ta, umemur.ukları kendi kazasrına nakiediuecek Tapu işlerini daha - kolaylaştırmak için şımdi Sultanahinette tapu rdaresin- de bulunan Eminönü, Beşiktaş, Kadı- köy, Beyoğlu, Fatih, Sarıyer, Beykoz kazalarına ait topu memurlukları ha - #ırandan itibaren ait oldukları kazalara makledilecektir - Bu kazalar dahilinde bu tapu idare- lerine binmar aranmaktadır. Bunlardan bir kısmına sina bulunmuştur. Tapu evrakının bulunduğu binala- rin ayrıa birer de mahzenleri olması icap etinektedir. D yarıbekirde Atatürk günü DİYARIBEKİR, GALA, — Büyük Önderimiz Atatürk'ün < Diyarıbekirin hemşehriliğini kabul ettiklerine rastlı - yan 5 nisan Diyarıbekirin Atatürk gü müdür. Bu münasebetle bugün belediye ünde büyük merasim yapılmış Ata türkün en büyük şahsiyeti ve yarattığı devrimleri halkında söylevler verilmiş- tir. Gece de zabit yurdunda Halkevi or kestrası tarafından büyük bir konser ve- rilmiş ve Atatürk'ün adı her anılmasın. da şiddetle alkışlanmıştır. Diyarbekir çok büyük bir sevgi ve Atam türk'ünü kutlulamıştır. Denizlide himaye heyetleri çalışıyor DENİZLİ, (Milliyet) — İlk okul lardaki talebe velileri ile muallim lerden mürekkep himaye heyetleri faaliyetlerine mektepler açık bu - lunduğu müddetçe devam edecek- lerdir. Gazi okulası himaye heyeti her gün 32 çocuğa sıcak öğle ye - meği yedirmektedir. ipçelebi okulası himaye heyeti kimsesiz yav rulardan birçoğuna yerli kumaşlar dan elbise giydirmiştir. İstiklâl o- kulası fakir çocuklar menfaatine sinemada film göstererek elde et - tiği parayı kimsesiz talebelerine harcamaktadır. Tekirdağı Halkevi bir mecmua çıkaracak TEKİRDAĞI (Milliyet) — Şeh- rimiz Halkevi tarafından ayda bir defa olmak üzere (Marmara) adlı bir mecmuanın lanacaktir. çıkarılmasına b: Mecidiye köylü- lerin isteği Hükümete ve devlet büyük- lerine yeni bir müracaat yapıldı Mecidiye köyündeki ev ve ara- zi sahipleri hükümete ve devlet bü yüklerine yeni bir müracaat yap mışlardır. Bu müracaatlarında di « yorlar ki: “Uzun yıllardanberi süren mr amelelere rağmen Mecidiye köyün deki evlerimizin bahçelerimizin va ziyeti halledilmemiştir. Yıllarc.. evvel çorak ve çıplak olan bu ye - re küçerek evler yaptık. Ağacisr diktik. Şehri imrendirecek asri bir semt yarattık, Bu açık hak ve imar karşısında eserlerimizin tesbit ve tapuca tescilini hayli zamandır alâ kadar makamlardan diledik. İstan bul Milli Emlâk Müdürlü Vi iki ze- ne evveline kadar hariçten arazi isteyenlere buralarda dönümü yir- mi beş liraya sattı. Bu emsallere gö re köy halkı için de muamele yapıl masını Akça Bakanlığından & Emlâk idaresinden istedik. Köy müzün Tapu heyeti fenniyesince ha ritası tanzim edildiği halde üç yıl dır netice vermiyen muameleler ce reyan ediyor. Geçen yıl Milli Em- lâk müdürlüğü emrinde bu işin halli için teşekkül eden komisyona emsaller göstererek dileklerimizi bildirdik, fakat netice alamadık. Emekler sarfile vücude getirilen bahçelerimizi Milli emlâk idaresi şimdi de müzayede ila satışa çıkar uvamızda, bahçemizde | Her geçen gün beş- yüz küsur ev halkını zarar ve en - dişeyo düşürmekte; Bu vaziyete bir son verilmesini dileriz. , “1HTİSAS MAHKEMELERİ İki e-o'ncinin cezalan- cırı ması istendi Eroin yapmaktan ve satmaktan suç- hu Cemal, Niko ve Sadettinin duruşma- larına dün de dekizinci ihtisasta devam edildi. Dün de smniyet müdüriyeti kaçak- çılık büretu memurlarından Bay İbra hüm ve Bay Atıf lendi . Cumhuriyet müddejumumisi Cemal ile Nikonum suçları sabit olduğundan ü rü diğer suç- lu Seyfettinin de yaşı küçük olduğu i- İ çin 65 inci madde mucibince cezasının azaltılmasını İstedi, Duruşma suçlu vekillerinin müda- faalarını yapmaları için 8 nisan salı “gününe bırakıldı. bir fabrikada kaçakcılık Tophanedeki Ford fabrikalarında ya- pılan teftişlerde bazı gümrük kaçakçı. Müddeiumumilik perşembe günü ev- rakı tetkik etmiş ve cumartesi günü mahkemeye vermiştir al rd işinden suçlu memur- Ubery, Malozi, Artür Vü. tav Fredrik, Efdal, İzzet, | İhraki Ez tem. Suçluların ilk duruşması 13 nisan cumartesi günü yapılacaktır 22 Şişe tırnak cilâsı Cuma günü lskenderiyeden limanı- Her iki verilmiştir Para mı kaçıracaklardı? Evvelki ak; Kö di nımıza, gelip e âyni e ii doğru yoluna giden Ingiliz Harılyan vapura ğü esnada, suçlu ihtisas mahkemesine Acente memuru yanında iki Türk li. rasından başka para olmadığını söyle diği halde, yapılan iyi aramada üzerin. de 5000 lalyan lireti bulunmuştur. > ve ra kadın tarafmdan sınırlarımız. dışım. imal istendiği anlaşılmıştır. Gezi En Suçlular hakkında tahkikat N maktadır. Tahkikat yakında bitirerek suçlular ihtisas mahkemesine verilecek. tir, Etibba odasında kitab sergisi Milli takımın iyi bir şekle sokulması için de çok güzel bir fırsattır Önümüzdeki cumadan başla - yarak pazar ve öbür cuma, şehri mizde üç maç yapacak olan Viya. nanm Libertas takımile temasları- mızı bir kaç noktadan hayırlı gör- memek kabil değildir. İlk akla gelen nokta; bu gibi ecnebi temaslarının spora daima bir yenilik ve heyecan vermesi - dir. Her zaman yazdığımız gibi yi- ne tekrarlayalım ki, her takımın senede resmi ve hususi yirmi maç yapamsı kâfi değildir. Başka mem leketlerde Futbol takımları senede en az kırk maç, yani bizim takım- ların yaptıklarmın iki misli müsa- bakalar yapmaktadırlar. Futbolümüzdeki istikrarsızlık, yeni oyuncu yetişmemesi, mevcu- dun bir ilerleme göstermemesi hep az maç yapılmasından ileri gel - mektedir. Bunun için, ecnebi ta - kımlarla © yapacağımız maçları, mahdut bile olsa; o memnuniyetle karşılamak gerektir. İkinci noktada, Libertas maçla rının Esilli takımımızın teşkili hu- nunda çok faydalı olabileceği - r. Malümdur ki, futbol federas - yonumuz bundan böyle uluslar a rası temaslara ehemmiyet vermek, bunun için kuvvetli bir takım ya- parak hazırlamak kararını vermiş, bu maksatla da İngiltereden bir antrenör getirtmiştir. Geldiği gündenberi çalışma ve alıştırma tarzını"yakından takip iz Bay Sleyd, ciddi, bilgi - i niyat sahibi bir antrenördür. Memleketmize henüz yeni gelmiş olan bu antrenör, bir kaç hafta- danberi muhtelif futbolcülerle ta- ibe etmekte Hi Dağa rübe etmekte ve tanımağa - maktadır. Ancak, şunu söyliyelim ki, buna rağmen, antrenörün çalış- tırdığı ve gördüğü futbolcüler hak- kında köklenmiş bir fikir ve ka- naati yoktur. Çünkü meselâ şu ve bu oyuncu yanyana oynarlarsa ka- biliyetlerinin en yüksek noktası - na çıkarlar ve faydalı olurlar. Hal buki antrenör bu iki © oyuncuyu yanyana görmek imkânını bulama mıştır. Bunun da sebebi, ekseri- ya cumaya tesadüf eden hazırlık maç ya şu takımın veya bu takımım şild vesair maçları olması, çağrılan oyuncuların muntazaman gelememesidir. Viyananın Libertas takımı şeh- rimizde, Galatasaray, Güneş ve Fenerbahçe ile üç maç yapacağına göre, antrenör, bu üç maçta otuz üç futbolcü görecek demektir. Ya- pılacak maçlar mühim olduğundan bu otuz üç oyuncu, tabiatile, kabi- fiyetlerinin en yüksek noktasına çık mağa çalışacaklardır. Bundan baş ka, antrenör, her oyuncuyu asıl mevkiinde ve alıştığı oyuncuların yanında görerek ona göre bir fi - kir edinecektir. Fenerbahçe, Galatasaray ve Gü meş takımmın Libertas ile yapa- cağı maçlardan sonra antrenörün bu ve diğer klüpler oyuncuların dan yeniden teşkil edeceği bi li takım, belki en iyi şekli muş olacaktır, Bunun için Libertas maçlarının, Milli takımın iyi bir şekle sokulması için de çok güzel bir fırsat olduğunu söylemekte hak sız değiliz. E. H. SAVCI POLİSTE İki kumarbaz ka'ilesi tutuldu Evveiki gece, Beyoğlunda — İstiklâl caddesinde Afrika hanının 35 numara. lı dairesinde ve Taksimde Pire Mehmet sokağında 15 numaralı evde iki kumar. hane basılmıştır. ç Afrin hanmdeki daire o Rauf adlı birisine, öbür ev de Madam Polik is minde bir um kadınına ittir Polis ikinci şube ahlik zabıtası ku- mar kısmı memurlarının aldıkları yerin de tedbirler sayesinde, her iki kumar hanede de cürmü meşhut temin edile - bilmiş, Afrika hanında 4 dü kadın ol- mak üzere 22, Taksimdeki evde de 3 ü kadın olmak üzere yedi kişi yakalanmış- tır. Kumarbazlar ve oynatanlar hakkın- da tahkikata devam edilmektedir. Bun- ların, bugün adliyeye verilmeleri bek - lenmektedir. Kavgalar Dün Asmaaltında Burmalı — handa şuvalcı iranlı Mehmet ile ayni yerde şuvaler Hüseyin kavga etmişler ve bir- birlerini dövüp yı lardır. Tophane iskelesinde sandalcr Ah- met iskelede Vangel tarafından, Beşik. taşta Selâmlik caddesinde Sabahattin Ohanes tarafından dvüldüklerini iddia etmişlerdir. * Beyazıtta Çukurçeşmede sakin Osman Necati ile Böşiktaşta sakin Fat- ma rfan dün adliye binası önünde bir- birlerini dövmüşlerdir.. * Bir dayak — Boğazkesen cadde- sinde leblebici Süle kalfası Saim tarafından sebepsiz dövüldüğünü söyle- miştir # Topkapıda Araplar sokağında otu- van Şevkiye koca Saimin eve gelme- mesini merak edip sormak üzere Zeki- nin evine gitmiş, fakat Zeki ile karısı Müfide taraflarından dörülmüştür. Çannan tezjâh 'Kutucularda seyyar hırdavatçı Mus- tafanım sergisinden çalınan makas tez- gühı, kalafat yerinde bir dükkünda gö“ rülerek müsadere edilmiştir. Hırsızlıklar Kalyoncukolluğunda Hasan, ayni ev- Kemalin odasından bir takım elbise de ve bir halı çalmıştır. # Yenibahçede Köprübaşı caddesin- de kömürcü Mehmedin dülekünma gele- yek Erdekten beş gün evvel geldiğini söyliyen Osman terazinin dirhemlerini salıp kaçarken yakalanmıştır. # Sıraservilerde madam Ayanyo ev- de bulunmadığı bir zamanda birlikte oturduğu Yorginin elli lirasını çaldığı- mı iddit etmiş, Yorgi yakalanmıştır. Sarhoşlukla taarruz Dün gece sant 24 te Dabağlardâ Tah- sinin kahvesine ayni mahallede oturan Mehmet oğlu Hüsnü sarhoş olarak gel iş, elindeki sustalı ile öteye Gezinti sefer'eri İlk haftaya bakılırsa dahe' iyi neticeler verecex Akay idaresile Şirketi Hayriyenin tertip ettikleri ucuz gezinti seferlerinin ilk haftası iyi netice vermiştir. Havalar rsındığı zaman daha iyi ne dez alınacağı muhakkak görülmek - Diğer taraftan her iki idare de bil hassa gezinti postaları için, süratli ve- purlara ihtiyaç duymaktadırlar, Yal vaya seneden seneye artan rağbel, kay idaresinin vapur ihtiyacını bir daha fazlalaştırmıştır. Elde © bus vapurlar Yalovaya en az 6 santte ç geldiğinden halk Yalovada fazla ©. mamakta ve Akay idaresi de buraya -42 la sefer yapamamaktadır. Süretii ... —- larla ber iki müşkül de ortadan « caktır i Hayriye de, Avrupanin ü ile tabriri bie » Şimdiye Ok mektupla şartları bir çok firmalar lirmişlerdir. Şirket yakında en uygun teklif eden firmaya son aka sıstn vi # Eski liman şirketi genel toplsite sı bugün yapılacak, hükümet di Istanbul tahakkuk müdürü Bay fat bulunacaktır Istanbula gelmiştir » * Teşekkür — Istanbul sıhhat ve içtimai muavenet müdürü doktor Bay Ali Rıza Baysun refikasının kaybından dolayı kendisini taziyede bulunan dost- larına gazetemiz vasıtasile kendisi ve tedir. ——————— miştir, Hüsnü yakalanmıştır. Bıçakla kovalarken .. Dün başında seyyar Galip o kavga ederlerken Süleyman ekmek bıçağı ile Galibi kovalamış ve bu vaziyette yakâ- lanmıştır. Belde patlıyan tabanca Feriköyünde oturân Murat; Aleko- 'nun bahçesinde toprak elerken belinde- ki tabanca kazaen patlamış ve göbeğin- den yaralanmıştır. Yaralı çocuk hasta" neye kaldırılmıştır. Bıçaklı sarhoş ı Sarıyerde Nail, bir halde ve elinde bıçakla kahveye. mis Ti