14 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

14 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

“Almanya, Dap” Başı | inci sahifede Tüm olması muhtemel olmakla bera - ber bu kararı kaleme almak mevuli- Yetini deruhte edecek olanların alâka dar devletlerin istikbalde tek cihetli hakzi ahitler vukuu halinde ne yap - maya hazır olduklarma dair vazih bir fikre sahib olmaları icab eder. Con Saymen Berlinde konuştu LONDRA, 13 (A.A.) — Siresa'dan bildiriliyor: Sir Con Saymen, konfe - Yansın dünkü toplantısmdan sonra Ber linle muhabere ettiğini ve neticede, Almanyanm başka mümziler araların da ayrıca birer karşılıklı müzaheret misakı akdetseler dahi, şark demi te- €avüz andlaşmasna iştirak etmeye ha xır bulunduğu hakkında teminat aldı- İni söylemiştir. anın koyduğu yegâne şart bu ki türlü andlaşmanın inden tamamile ayrı'olmaları ve ayni vesika nın üzerinde yazılı bulunmamaları - dır. Matbuat, Almanyanm bu kararı nın fevkalâde ehemmiyeti haiz oldu- ğunu ve Stresada toplanan üç devlet murahhaslarınm işlerini ilerletmeğe pek ziyade yardım edeceğini yazmak» tadır Toplantıya git tafsilât LONDRA, 13 (A.A.) — Uç devlet konferansının ikinci toplantısı dün St- Tesada yapılmıştır. Murahhaslar top - landıkları zaman, evvelki gün İngiliz başbakanı tarafından bildirilen Avru- Pa vaziyeti hakkındaki İngiliz görüş erine, ayni zamanda, Sovyet Rusya, Polonya ve Çokoslovakyann Londra- daki Fransız « İngiliz beyanalına kar- # aldıkları vaziyete muttali idiler. Konferansa, Fransanın, Almanyanın Versay muahedesinin ihlâline karşı u- Isslar kurumuna müracaatı sebebleri de bildirilmişti. Murahhaslar görü; #elerini 3 şubat beyanatındaki teklif- lere istinad etürmekte ve bu esaslar üzerine yeni terakkiler tahakkuk etti- rileceğini ümid etmektedirler. Bu mü- Masebetle Almanyanın tekrar silsin ması münasebetile tahaddüs eden va- x'yet ve Almanyanın üç devlete karşı aldığı durum tetkik edilmiştir. Bazı ga telelerde İngilterenin Avrupa siyase- tine dair çıkan haberler hakkında, sa- Mihiyettar mahfeller yeni hiç bir ka - Tar alınmadığını ve İngiliz murahhas- larının Londradan Stresaya hareketle rinden beri hiç bir tebliğ meşredilmedi ğini söylemektedirler. Bu münasebet- le, Sir Saymen'in Ingiltereden hareket eüneden evvel, Âvam kamarasında, teikik edilen meseleler hakkında hiç bir beyanatta bulunmıyacağını söyle- diği hatırlatılmaktadır. Müstakbel konferanslar “LONDRA, 13 (A. A.) — Strosa kon- feransı hakkımdaki havadisleri tahlil <den Times gazetesi diyor kit bs devletin Almanyayı müstak- b-l konuşmalara davet etmek arzuları Avrupa işlerinin yeniden ns şekilde mümkün olacaktır. Almanya müsavi hakları olan bir mil, Ici tanmmadıkça, hakiki bir sulha var mak imkânsızdır. Almanya, istekleri - ni henüz tam bir şekilde söylememiş- tir. ve hukuk müsavatını elde ettikten sonra bu istekleri söyliyecektir. Raya, üsavi bir kuvvet olarak tanımadık» Şa, hiç bir nokta aydınlanamiyacak- tır, İki hayati noktanın şimdiden hal- ledilmeleri lâzımdır: Almanyanm, u- luslar kurumuna tekrar dönmesi için koyacağı şartlar mutedil olacak mı? Muhtemel bir mütearrızm plânlarını bozacak en iyi emniyet sistemi hangi sidir? İkinci bir konferansın esasları STRESA, 13 (A.A.) — Dün akşam geç vaki an heyeti daha geniş bir esasta çalışmak üzere ikinci bir kon- oplanması esasların bugünü 'eceğini bildirmiştir. LONDRA, 13 (A.A.) — Son daki- kâlarda, Almanya dahil olduğu hal- de, alâkadar devletler konferansının yakında , toplanacağı ve — toplantının ihtümaalil göre Londrada yapılacağı haber almaktadır. temayülleri susi muhabirinden: Konferansta bazı mahfeller, Almanyanın teşebbüsünde, uzlaşma temayüllerine ve yeniden b yük devletlerle teşriki imesai arzusuna bir delil görmektedirler. Fakat birçok ları Almanyanm hareketi hakiki bir kıymet olmadığı kanaatindedirler. Çünkü, ademi tecavüz misakı im: Yanlar, sadece, ezcümle Kello i salı gibi, evvelki taahhütlerini tazeli: yeceklerdir. Yalnız bir karşılıklı yar - dım anlaşmasının fili bir ehemmiyeti vardar. İngiliz sih düşüne: cak, fakat yecektir. Bay lerde, Fransız zalamak üzere hükümeti, Almanyanın va - eleri hakkında malümat ala bundan bir netice beklemi- Laval, tayin edilen tarih Sovyet anlaşmasını im Moskoyaya gidecek. vir. anın kat'i maddeleri len ile Bay Litvinof a - ra'ında teabit edilecektir. Konferanı nva misakını ve ezcümle Italya ile ta Ziltere aranndaki karşılıklı yard #eklini tetkik ederek mesaisini bitire- cektir, : Bu itibarla, konferansın buşün bit- mesi şü izdir. Jİ Yartanaya de ağrayacak | VARŞOVA, 13 (A.A) — Ha »s muhabirinden: Bay Laval'in Me ovaya giderken Varşovada dürserii beri siyasal mahafilde büyük | ir i ir Memnuniyet uyandırmıştır. Bi ihtimali Leh matbuatında endişeler W- Yndarmıştar. Bay Laval'in bu ondişe- gidereceği muhakkaktır. Muahedelerin bir tarafı get 13 (A.A) — Havas A Janamdanı Uç devletin üzerinde mu- tabık Ma uluslar ku - rumu konseyince edilirse, ulus- lar kurumu, Almanyanın teşebbüsünü manen takbih ettil başka, üç dan mürekkeb komite teşkilini teklif edecektir. Bu komitenin vazifesi, istik balde, muahedelerin ve mali ceza ted birlerinin tatbiki suretile bir taraflı ihlâline mâni olacak usulleri araştıra- caktır. Konferans, Bay Mussolininin, Nazilerin Avusturya istiklâline karşı teşkil ettikleri tehlikeden bahseden sözlerini dinlemiştir. Konferanı, Fransa ile Italyanın hi- mayelerinde bir ademi tecavüz ve m- d müdahale misakma vannak içim Avusturyanın bütün komşularile müza kerelere devam edilmesinin münasib olacağı kanaatini izhar ef kında alâkadâr devletler arasında hu- susi bir konferans toplanması muhte- #meldir. b Fransanın şikâyeti ve Ingiltere STRESA, 13 (A-A.) — Röyter Mu- babirinden: İngiltere hükümeti, Fran- sanın Uluslar kurumuna müracaatmı, bu müracant konseye geldiği zaman, reyi ile takviye edecektir. Stresa kon- feransı bugün bitecektir. Uç devlet anlaştı STRESA, 13 (A.A.) — Havas A - jansı hususi muhabirinden: (Fransa nın uluslar kurumu konseyine verdiği istidayı tasdik hususunda üç hükümet anlaşmışlar ve Almanyanın arsrulusal kayıtlara riayetsizliğini tesbit edecek kararname suretinin yazılmasını biz - zat konseye bırakmaya karar vermiş- lerdir. Fransanın şikâyeti PARIS, 13 (A.A.) — Eko dö Pari i, Fransanın yeni şikâyetinin iymeti olmıyacağını yazmak» hiç bir tadır. Pötü Pariziyen gazetesi, istikba eveud beynelmilel taahhütlerin ihlâli veya Avrupanın emniyetine kar şı yeniden birtaken hareketlerde bu. o İunulması takdirinde bunlara mi incak müeyyideler kabul edilec: yazmaktadır. Dünyanın bütün büyük devletleri iktisadi. ve mali ma) olacak bu müeyyidelere iştirake davet olunacaklardır. Mussolininin ziyafeti STRESA, 13 (A.A.) — Bay Musso lini dün akşam İles Barramoo'da Fran. siz ve İngiliz başbakanları ile dış işleri bakanları şerefine bir ziyafet vermiş - tir. Ziyafette diğer birçok zevat ta bü- lanmuştur. Otelin etrafında toplanmış olan aheli düçeyi hararetle alkışlamış ve tezahüratla bulunmuştur. Gazete - lerin yazdığına göre Bay Flanden ile Bal Laval, yemek esnasında kendileri- ni alkışlıyan halk arasında düçenin si- lâhşeslarını görmüşlerdir. Bunun üze- rine onlara yaklaşarıtk kendilerini bi- rer kadeh vermut içmeğe davet etmiş- lerdir. Bu srrada Fransa ve İtalya ş0- refine kadehler kaldırılmış ve içilmiş- Tuna konferansı STRESA, 13 A.A, — Röyter ajansı muhabirinden: Bu sabahki içtimada bir çok mevzula- ra tomas edilmiştir. Müzakerelere saat 16 da devam edilecektir. © Akşama bir tebliğin neşredilmesi muh. temeldir. Konferansın neticeleri halkım- daki'son tebliğ yarın sabalıki içtimada yazılacaktır. Avusturya, Macaristan ve Bulgaristan silâh meselesi ha.ledilmeden evvel Küçük itilifin noktayı nazarnın alınması lâzım gelecektir. Ve bu husus- ta Fransanın nüfusunun büyük bir ehen miyeti olacaktır. € Tasavvur edilen Tuna konferansı hir çok tahminlere yer açıyor. Bu kenferan- sa hangi devletlerin davet edileceği hs süz meçhuldü STRESA, 13 A-A, — Havas ajansi - nin hususi muhabirinden: Tuna antlaşmasında alâkadar devlet. | ler 20 mayısta toplanscaklardır. Bu kon fransa Avusturya, Almanya, Çekoslo- vakya, Yu-oslavya, Pi Lehistan, Romanya, biscaristarı ve İlalya davet e dilecektir. Misaklar N STRESA, 13 A.A, — Havas sjansının irdiğine göre konferansın bugün öğ“ eden sonraki toplantısında hava misa - kı akdinin tehir edilmesi mi, yoksa Fran 3.3 murahhaslarımın teklif eyledikleri gi- bi hemen iki tarafir anlaşmalar yapılma. sı meselesi mi görüşülmüştür. Fransız wurahhasları bu anlaşmalara ileride Al manyanın da iştirak edebileceğini söy- lemişlerdir. Konferans sonur 1. neşredilecek teb- liğde hava misakından maada Akdeni zin şark kısımı için de bir misak akdet - menin ehemmiyeti kaydedilecektir. Bu misaka İtalya, Yugoslavya, Yuna- sisten ve Türkiye dahil olacaklardır. Konferans Avusturya ve Memel me- selelerile de meşgul olmuştur. Bu iki me sele sulhü tehdit eden nazik bir nokta alarak göz önünde bulundurulmuştur. Konferansın İngilizlerin teklifi üze - Gine silâhsızlarımı meselesile de meşgul olması müstebad değildir... Taymisin hcberleri İn LONDRA, 13 A.A.— Taymisin Stresa huşusi muhabiri gazetesine şöyle tehlikede gören üç devletin omuz omuza verme « karar verdikleri konferans müzakere- b intiba olarak gösterile - 'da çalışmak niyetlerini, iç devlet ne kadar bu derece sarahatla gösterme” Gelecek ay içinde devletler arasında Romada bir konferans toplanacağı zan- sedilmektedir. Bu konferansa Almanya da davet edilecektir. mak timeli hakkımda dün sky veba. gün de görüşülmüştür. ğine göre böyle bir plân hazırlamak üzere bir mütehassıs heyeti tayin edilecektir. la memnuniyet LONDRA, 13 (A.A.) — Streza top lantısının neticeleri Londrada mem - ii karşılanmıştır. Bu neticeler Italya nın Uluslar kurumundaki müdahale - mine bağlıdır. Almanyanın tebliği BERLİN, 13 (A.A.) — Alman istih- barat bürosu bildiriyor: Alman hükü- meti şark misakı meselesindeki hattı hareketinin birçok gazetelerde yanlış tefsirlere uğraması üzerine noktai na- aşağıdaki tebliğ ile tasrih etmek zarını konuşmaları esnasında Bay Hitler şark misakma bugünkü şek tteessüf iştirak edemiyeceği heyeti murahhasasına bil - dirmiş ve böyle müşterek bir emniyet misakına Almanyanın ancak aşağıda- ki şartlar dahilinde girebileceğini söy- a — Bu misak karşılıklı ve umumi taakhüdlcre ve hakem usullerine isti- Bad etmelidir. b — Misak sulh inkıtaa uğradığı tak dirde müşterek bir tarzı hal derpiş et melidir. < — Bir mütecavizin tayini çok güç ol makla beraber mütecavize yardım © - cilmemek için umumi tedbirler alım - malıdır. Alman hükümeti bugün de bu tek Wiflerine sadık bulunmaktadır. 2 — Gene bu konuşmalar osnasında Hitler bildirmiştir ki, Almanya misa- kı imza edeceklerin hepsine veya bir kaçma askeri yardımlarda bulunmak taahhüdünü yükleyecek bir mizak; tirak edemez. Çünkü Alman hüküme ti böyle bir taahhüdü sulhün muh: zası İehinde bir âmil olarak değil bil kis sulh için bir tehlike unsuru ola rak telâkki eder. Alman hükümeti bu gün de bu düşüncededir. 3 — Alman hükümeti iktidar mev- kine gelir gelmez ko: memleket » lerle ademi tecavüz misakları akdet- mek isteğini göstermiştir. Alman hükümeti bu teklifi yapar - Dünya gâzeteleri Siresa konferansında görüş ien mese.eleri nasıl tefsir ediyorlar? AlmanyanınŞarkta bir ademi tecavüz misakına iştiraki iyi bir merhale olarak kaydediliyor Bütün İngiliz gazeteleri heyecanlı başlıklarla Almanyanm şarkta bir demi tecavüz misakı imza etmeğe zır olduğuna dair Sir Con Saymen rafından yapılan beyanalı neşretmek- tedir, Gazetelerin ekserisi bu beyana- ta, çok büyük bir terakki eseri olarak saymakta ve siyasi havan daha ziya de iyileştiğine bir ö olarak göz- termektedirler. Deyli Meyl gazetesi Sir Con Saymen tarafından sorulan su- ale Almanyanın verdiği bu cev konforansca elde edilen en büyük ne- tice olduğunu kaydetmektedir. Mez - kür gazeteye göre, Almanyanın bu ce- vabı Strena'da Fransa tarafından Ce- nevrede Almanya aleyhine ileri len ithamat meselesi beri ce Almanyanın daha geniş ransa işürak hususundaki iyi ni rine bir delil olarak telâkki edilmiştir. Deyli Herald gazetesi Alman cevabi- nın Londra tçb iği esasına göre umu- anlaşmaya yeniden yol açabile- ceğini söylemektedir. Bu suretle Al - manya, bütün hukukunu haiz olarak kuvvetli ve müşterek bir müdafaa temi kurulmasını gözeten esere ser- besiçe iştirak etmeğe davet edilecek- tir. Bütün gazeteler içinde yalnız Dey- li Telgraf Alman cevabınm büyük bir terakki eseri olmadığını ve manmefih Almanyanın Fransa - Sovyet Rusya vo Çekos'ovakya arasmda imza edilmek üzere olan mütekabil müzaheret mi- sakını Avrupa sulhü teşkilâtma ait di- ğer meselelere yardım hususunda bir mâni addetmediğini yazmaktadır. Röy ter, yeni vaziyetin Berlin ile Londra arasında yeni bir takım müzakerelere yol açması ihtimal dahilinde olduğu- nu bildirmektedir. Si Saymen'in beyanatı isbat ediyor ki ingiltere ber hangi bir karar almadan önce Al manya ile görüşmeleri devam ettir - mek fikrindedir. İngiliz gazeteleri ne diyorlar? İngiliz matbuatındal ii baların tercümani olan Times < si, Stresa konferansmın, kendi tehlikede hisseden devletleri biribirle- rine yakınlaştıracağımı yazmaktadır. Times, Almanyanm uluslar kurumuna dönmesini temenni etmekte ve bu hu- susta bazı ümidler mevcud bulunduk- şa elbirliğiyle çalışılması lüzumunu ve etmektedir. Daily Mail gnzete, Siresa konferansının, Almanyanın tirakile toplanacak geniş mikyasta bir konferansın başlangıcı olduğunu yaz- maktadır. Fransız gazeteleri ne diyorlar? Paris gazeteleri Siresadaki dünlü i en âde memnundur - rk ademi tecavuz muahedesine meğe taraftar olduğunu bildirdi gır- ken bu memleketler arasında mevcud iki veya daha çok taraflı askeri mua- hedeler hakkında mufassal malümat elde etmeye lüzum zörmemiştir. Çünkü Almanya hiç bir tecevüz Çilri besle - miyor ki, tedafüi bir anlaşmadan sü tcessir olsun. Alman hükümeti bu ok tai nazarı şimdiye kadar da muhafaza etmiştir. Gene ayni düşünce iledir ki, Alman ya başlıca mökeri taahhüdlere istina - den bir misaka iştirak edemez. Alman hükümeti yukarıda gösterilen esasla- ra müstenid mukaveleler akdinden me olunamaz. Misakı imza edecek olan d den bazıları yep linde tanzim oluna - &ak bir misaka iştirak edib etmiyece - Zine dair dün Ingiliz büyük elçisinin Som ek yn cevabın mahiye v a sayılan esaslardan mü Ni in mülhem Alman hükümeti bu hususta şu mü talealarda bulunmak ister Ademi tecavüz misaklarile bu mi - saklara mülemmim olarak askeri taah- büdleri tazammun eden | anlaşmalar akdinde tam bir tezad vardır: Gönül rızasiyle girişilen taahhüdlere ya gü- | venilir veya güvenilmez. Eğer güvenilmiyoran askeri mukave- lelerin lüzumu da anlaşılamaz. Ade - mi tecavüz taahküdlerinin samimiye - tinden şüphe edilirse sulh muahedele- rini itmam eden askeri anlaşmaların ifasından da şüphe edilebilir. Ademi tecavüz mitaklarndiın harb çıkması » nin ihtimali varsa tedafüi müzaheret misaklarından da tecavüz hareketle- in çıkması muhtemeldir. Alman hü - kümeti, şu rmütaleadadır ki, ademi te- cavüz misaklarından tecavüze geç - mek için olan mesafe askeri mahiyet te tedafüi bir taahhüdden tecavüzi bir harekete geçmek için olan mezafe den çok daha uzundur. Alman hükü- meti Avrupada askeri ittifakların in - kişafmdan sulh için bir teminat göre- miyor. Binaenaleyh, gerek umum için gerek bazıları için esaslı olarak bu gi taahhütleri tazammun edecek olan misakların altına imzasını koyamaz. Almanyanın bu nokiai nazarı Ber- lindeki İngiliz büyük elçisi vastasiy- le İngiltere Dışarı işleri bakanına res men bildirilmiştir. lar. İngilizlerin, Fransanın Cenevreye müracataıa iltihaklarımı M. Flanden ve Laval için şayanı dikkat bir muvaf- fakıyet sayıyorlar. Pöti Pariziyen diyor ki: — Bay Flanden'in sarsılmayan az- mi sayesinde, nihayet üç devlet tara - fından müştereken hazırlanan bir pro jeyi tesbit etmek mümkün olmuştur. Bu projeye göre, Almanya yeniden. hitşikenliğe kalkıştığı takdirde, ken - disine karşı, teşebbüsü tamamlamaya mâni olacak surette, mali ve ökonomik kumuş, azadan seçilen Bay Hasan ve Avcılar Cemiyeti Umumi Heyeti cu ma günü sant 20 de toplanmıştır. Hem yıllık heyeti umumiye kongresini yap mak, hem de Avcılar cemiyetinin 14 ün cü yıldö: kutlu! i Cermano hesab müfettişi sıfatile ce - miyetin bir senelik masraflarını tetlcik etmişlerdir. Bu işlerden sonra yeni ida re heyeti #eçimi yapılmış, yetden baş kanlığa Bayan Nezihe ve azalıklara Dr. Atıf, Şakir, Agop, Halil Cevdet, Halil Nazmi seçilmişlerdir. Kongreden sonra cemiyet azasile davetlilere bir ziyafet verilmiş ve geç vakte kadar eğlenilmiştir. Aksarayda sıtma mücadelesi AKSARAY, 13 (A.A.) — Sıt. a mücadelesince (o kurutulmaya başi: dığı bildirdiğim Gelegü- Cineli, Uzartık köyleri batak- . miştir . Gelegüle köyü önünde kuruyan 45 hektarlık toprak ağaçlık yapıl- me köylüye dağıtılacaktır. er larm uzunluğu 4405 metredir. Hel- vadere ve Sasa köyleri bataklık. ları kurutma işine de dün başlan. me ZAYI — Liman idaresinden aldığım cüzdanı kaybettim. Yenisini çıkartaca - ğımdan zayiin hülemü yoktur. İbrahim oğlu İsmsil Hakkı ğamdan eskisinin hükmü yoktur. Tayfa İsmail ZAYI — Süleymaniye askerlik şube- | sinden aldığım tezkeremi zayi yoktur, 321 tevellüdlü Mahmud oğlu Halid ltanbul Asliye 6 cı Hukuk mah- kemesinden les tarafından Aksarayda Ça © kırağa mahallesinde Cami sokak 19 sayılı evde oturan Münir karısı Hik - met aleyhine açılan tescili talâk dava smda müdeialeyhin ikametgi 0ç- hulolduğundan arzuhalin 15 gün müd olduğundan bir nüshası mahkeme di- vanhanesine asılan dava arzuhaline ilân tarihinden itibaren 10 gün için- de covap verilmesi lüzumu tebliğ ma- kammna kaim olmak üzere ilân olu - (10451) nur. Usküdar Icra Momurluğundan: Bir borçtan dolayı mahçuz ve paraya çev rilmesine karar verilen bir adet binek otomobilinin 17-4-935 tarihine müsa - dif Çarşamba günü 9 dan 10 na kadar Usküdar araba vapuru iskelesi kargı sındaki meydanlıkta açık arttırma su retile satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulunacak memuru: na müracaat etmeleri ilân olunur. (10457) Fatih Birinci Sulh Hukuk Hâkimli- ğinden: Serafin Delioğlu tarafın - dan Tophane Boğazkesende 40 No. lu apartımanın ikinci katında oturan Sü- leyman Faik O aleyhine açmış ok duğu altımş lira alacak davasının icra kılınan O muhakemesinin müd abbüka tatbik edilecektir. Uluslar ku- rumunun bütün üyeleri ile, Kellog mi en yen sfatile Amerika, bu projeden haberdar edilmişlerdi » ten, Jurnal, Fizare çe e Fransa, İngiltere ve tialya tarafında: elbirliğile teklif olunduğu için, uluslar kurumu konseyinin bu projeyi tasvib #yliyeceğini zannediyorlar. Avustur - yaya gelince, bu ayni gazeteler, Mayıs Ayı içerisinde Romada bir Tuna kon- fern & U tedirler toplanacağını tahmin etmek Neticede, diyorlar ki Italya arasındaki In muvaffak olama, iş çok : & püler gazetesine göre, Stresann dak tesirleri görülecektir. Bu asm birlikte, icab ettiği takdirde ear sulhün pey mann lerhalde lü imi silâh edecektir. ilk SİNE li Alman gazeteleri ne diyerlar? Deutsche Allgemeine Zeitung, Al manyanın bir şark ademi tecavüz mi. sakınma iştirake hazır olduğu suretin. deki beyanatını murahhasların kuvvel möâneviyelerini mühim surette yükselt miş olan müsbet bir hâdise olarak tav si #tmektedir. Lokal Anzeiser, laril. terenin kendi noktai nazarına sadik kalmış olduğunu yazmaktadı Alman yanın Avrupa sulhünün temini husu - sunda teşriki mesaide bulunması teh- hikeye ilka edilmemek şartiyle üç der. letten her birinin » bazı tahdidat ile - ki ine has yolu takip edebileceği. inde olunmuştur. Bu gazete diyor 2 yi -ansın dönkü çetin mücade» «lerden sonraki müzakeratını hülâ Şi ğinek lâzm gelirse İngiltere tarar ından vâki olan tavassutun ortalığı daaleyhin © ikametgihimn © meçhi yetine binaen 15 gün müddetle tebligat icrasına karar verilerek mah- kemenin bakılması 1-5.935 tarihinde sant 14 de bırakılmıştır. Yevmi mez- kürda mahkemede azer bulunmanı- #a dair yazılan davetiye H. U, M.K. ım İdi inci maddesine tevfikan tob- makamına kaim olmak üzere ilân olunur, (10452) ——— tenvir etmiş olduğunu söylemek icap eder. Şu halde konferansın Avrüpann bavasma yeni yeni bulutlar getirme - sinden korkmak doğru değil Berliner Tazeblatt diyor ki: “Konferansın ikinci gününe sit mü- zakeratı hülüsa etmek icap ederse deni- lebilir ki Fransanın uluslar kurumu nez dindeki teşebbüsü meselesinde Ingil - terenin tavassutu büyük bir muvaffa- kiyet kazanmıştır.» Uluslar kurumu konseyinin üç devletin Versay munhe- desi mucibince bilhassa Almanya aleyhine müteveceih bir al almaktan vaz eçi © ve meseleni: i serdedilecek bir mütalea ile aliye çdikmesine muhakkak nazariyle bakır labilir.,, Ademi tecavüz misakı ve Lehistan Leh gazeteleri Almanyanın şark veni içcavüz misakı hakkımdaki hat- : hareketine müteallik bildirmektadirler: ai Murahhaslar arasında mütekabilen verilen malümatın neticelerine bakılın €a Sovvetlerin şark misakını suya düş müş addetmek icab eder. Şimdi ademi tecavüz prensiplerine müstenit yeni bir Avrupa misakı için yeni imkânlar ortaya çıkmış oluyor. Bu da devletle- vin hakiki imkânları tetkik ettikten sonra ademi tecavüz misakı sisteminin Moskovanır. . şark misikı - namını yarmekte olduğu karşılıklı yardım misa- kından ziyade sulhün istikrarı mües- sir bir svrette temin etmekte olduğu ne ticesise vâsıl olmuş olduklarına delâlet eyi » Avrupanın simdiki vaziye» tine nazaran Sovyetlerin sistemi henüz ermemiş addedilmi, | bataklıkta açılan kanal- İ TURK ANCNİM ŞİRKET Istanbul! Acentalığı Liman Haa, Telefon 22925. TRABZON YOLU AKSU vapuru 14 Nisa PAZAR sat 20 d- Rte Kıtaatı ilânları 3. Kolordu ihtiyacı ıç: 994 senesinde M. M. Bakanlığı €$* ya ve teçhizat ambarından'al- mış oldukları maa atlas 90 a- ded ayniyat talimatnamesi projesine mukabil Kolordu am barmdan verilmiş olan 1-3 ve 1-8 No.luayniyat tesellüm makbuzları kaybolduğundan zuhurunda hükmü olmadığı ilân olunur. (1898) >» 1 — Yerli fabrikalar mamu lâtından 22000 metre boz ka: putluk kumaş kapalı zarf usü- İiyle satın almacaktır. Beher metresine tahmin € * dilen fiat 297 tur. 2 — Ihale 30-4.935 Salı gü nü saat 11 dedir. 3 — İsteklilerin evsaf Ve şartnamesini almak için 321 kuruş mukabilinde komisyon * dan verilecektir. 4 — Eksiltmeye girecekle rin belli gün ve saatinden & az bir saat evvel teklif mektup ları 5417 Tiralık kanuni temi - natlariyle arttırma ve eksilt - me kanununun 3 üncü mâ: sinde yazılı vesikalarla M- V. satmalma komisyonuna £*' meleri. (1897) 1 — 800 adet telefon dire - Zine belli eksiltme gününde is tekli gelmediğinden eksiltme: 10 gün uzatılmıştır. 2 — Eksiltme günü Nisan. 21 inci Pazar günü saat 15'de dir. 3 — Şerait eskisi gibidir. Bir direğin muhammen bedeli 159 kuruştur. Ilk pey parası 90 İ radır. < 4 — Şartnameyi okumak i- çin her istekli komisyona ge - lebilir. 5 — Eksiltmeye girecekle - rin belli gün ve saatinden ev -, vel teminat makbuzlariyle be- raber Çorludaki satınalma ko- misyonuna gelmeleri (1895) 1 — Kapalı zarf eksiltmesin de verilen fiat pahalı görüldü- ünden yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Mikdarı 21600 kile pi- lavlık prinçtir. Bir kilosunun bedeli 25 kuruş 50 santimdir. İlk pey parası 404 liradır. 3— si ve nümu * nesi eskisi gibidir. İstekliler her gün komisyonda okur ve nümuneyi görebilirler, X 4 — Kapalı zarf eksiltme gü nü Nisanın 27 inci Cumartesi günü saat 16,30 dur. 5 — İsteklilerin kanuna uy- gun teklif mektubu ve temi - nat makbuzlarile ve lâzım£ len vesaiki yanlarında bulur durmak şartiyle Çorludaki sa- tınalma komisyonuna belli i - hale saatinden bir saat evveli- ne kadar verilmek suretiyle gelmeleri, (1896) NR Ihtira ilânı “Ateş silâhları için sulp nazımlı kan me, hallanda istibsal olunan 30 mayıs 1931 tarih ve 1191 sayılı ihtira (o bera bu defa mevkii fiile konmak üzere aheril devrü ferağ veya icar edileceğinden talij olanların Galatada, İktisat hanında bert Eerriye müracaatları ilân