7 Kasım 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

7 Kasım 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

“ #SON TELGRAFLARIMIZE GaziHazretlerinin seyahatleri Rejimi takviyeye matuftur-Meb'us intihabatına hazırlık - Fırkamız kuvvetleniyor Serbes Fırkanın inkişafına mani olmak mutasavver değildir İstanbul 6 (8.0) — Gazi hazretlerinin tetkik seyyahat- leri etrafında muhtelif tah minler yapılmaktadır.Mamafih Reisicumhur hazretlerine iki fırka kâtibi umumilerinin de refakat edecekleri şüphesiz- dir, Fethi beyfendinin Gazi hazretlerinin refakatında bu lunacakları şayıasına doğru nazarile bakılmıyor. İki ay devam etmesi muhtemel olan bu uzun seyahatte Serbes cum- huriyet fırkası liderinin mec- liste ceryan edecek olan ha- raretli müzakerelerden ayrıl ması ihtimali yoktur. İstanbul , 6 (S.C.) — C. H. Fırkası kâtibi umumisi Saffet bey merkezde umumi heyeti idare re edilecektir Ankara 6 (S.C) — Serbes Cumhuriyet Fırkası Lideri Fethi beyfendinin Büyük let Meclisi i istizah takriri gelecek hafta içinde müzakere edilecektir. İzmirde bulunan dahiliye ve- kili Şükrü Kaya beyin bir kaç güne kadar Ankaraya avdet etmiş bulunacakların- dan bu istizaha cevap vere- ceklerdir. Takrir aynen şudur: Büyük Millet Meclisi Riyasetine “Son belediye intihaba- tında hemen her intihap da- iresinde müntehiplerin ser- besçe ap haklarını kul- lanmalarına hükümet kuv- vetleri tarafından gösterilen mümancat ve müdahale ile umumiyetle intihap işlerine karıştırılan fesat ve yolsuzluk hakkında dahiliye vekilinden istizahta bulunmak üzre mü- zakere açılmasını teklif ede- rim efendim. ,, ZIITITAEAI TI TIAILI II IIMELAT ZITTI III LAZ Başvekil İngiliz sefirini kabuletti Ankara 6 (5.C) — Başvekil İsmet paşa dün İngiliz büyük el- çisini kabul etti. Sefir cenapları başvekil nezdinde bir saat kadar kaldılar. Kırklar heyeti Bir teshilat heyeti halin- de bugün toplanıyor Ankara 6 (S.C)— 5.0, Fırkasi grubunun intihap ettiği zavat ile birlikte fırka idare he- yeti fırka merkezinde bugün yine toplanıyorlar, Dünkü içtimada bu © heyetin umumi riyaset divanına merbut olarak bir teshilât heye- ti altında çalışmasına karar ve- rilmiştir. ——. Refik bey İadei afiyet ettiler Sıhhiye Vel Doktor Refik beyefendi iadei afiyet ettiklerin- den bugün Hilâliahmerin içtima- İzamızda icra kılınan belediye in: tihabatında yapılan yolsuz ve ka: nünşikenane muamelelerden döla- yı kaza kaymakamı Selâhattin ve Jandarma alay kümandanı Mus- tafa beylerle encümen azaları hakkında yapılan şikâyetin tah- kik ve tetkikine vilayetço kaza nacaklarından Gazi hazretlerine Halk fırkasından Recep beyin refakat etmesi | muhtemeldir. Serbes Cumhuriyet fırkası Kâ- tibi umumisi Nuri beyin de Re- isicumhur hazretlerinin refakat- larında bulunacakları o muhak- kaktır. Gazi hazretlerinin seyahatle- ri etrafında serdolunan ihtimal lerin hulâsası Cumhuriyet reji- mini takviyedir. Halkçı gazetelere en salâhiyettar makamattan verilen omalümata göre memlekette bir muhalefet fırkasının yaşaması ka- rarı umumi ve daimidir. Cum- “Yarın” İstanbul, 6 ( S.C )— Yarın göre Adana ve Balıkesirde S.C.— Bu haberin feshi iti ıldıklarındı Fransa ticaret nazırı M. Flan de olursa olsun Sovyet Rusyayı musammem bir iktıskdi hareket yen doğru değildir. M. Flandin ne mali meselelerle nede meşgul olmamıştır. Bu hususta esastan aridir. şehir işsiz ve hazin bir manzara nin zevcesi dört ay hapse mahk Kemalpaşa Kemalpaşa: 6 ( S.C. ) -- Ka: kaymakamlığına havale edildiği tevatüren şayi olmuştur. Bittabi yapılacak tahkikat kaymakam beyin sıfatı ve me- muriyetine “talâk - eylemesine binaen mafevk makamdan icrası kanunen lâbüt iken işbu lâzimei kanuniye nazarı itibara alınması hakikatin tecellisine “mani ola- ına riyaset edeceklerdir. cağından sarfı nazar kanunen Adana ve Balıkesir İntihabatı feshedildiğini bulmuş, Serbes Fırkaca tesbit edilerek Dahiliye vekâletine len kanunsuzluklar, fesat tebeyyün etmiştir.Bu sebeple a ve Balıkesir intihabatı fesholunmuştur, M. Flandinin seyahati Sovyetleraleyhindebir teşebbüs değil Ankara 6 (A.A) — M. Flandin matbuatta bazı bethahane haberler intişar etmesi üzerine Fransa sefareti bize atideki tekzibi göndermiştir. Sovyetlere karşı iktısadi bir icraatla Şehirden kaçıyorlar 200,000 kişi tazyik karşısında bir şehri bırakıp kaçtılar Bombay 5 (A.A) — Makhapurda ahali ile polis arasında çıkan ihtilâf üzerine iki yüz bin kişi sürülerini Yeni Delhi 5 (A.A) 12 ay hapse mahküm olan belediye reisi- Kendi aleyhindeki tahkikatı yapmağa memur edilmiş huriyet . fırkasının © inki- şafına nani olmak ne İs- met vaşa hükümetince ne de başkan tarafta mus tasavver değildir. Ancak gelecek intihabatta her iki fırkanın meb'us nam- zetleri listesinde Gazi haz- iretlerince seciyeleri cum- huriyetçiliği meşkük olan- ların bulunmasına imkân bırakmamaktır. Gazimi- zin seyahatlerinden mem- lekete büyük hayırlar do- gacağı aşikârdır. Ankara, 6 (S.C ) — Serbes Cumhuriyet fırkası teşkilâtı et- rafında bazı bethahların yaptık- ları bütün menfi propagandalara rağmen fırkamızın çok kudretli bir inkişaf devresinde bulundu- ğu, fırkanın salâhiyettar erkânı tarafından memnuniyetle beyan edilmektedir. Relsicumhur hazretlerinin yahatleri bu noktadan çok mü- himdir. Zira Gazi hazretlerinin seyahetlerinden sonra alına- cak tedbirler de ayni ni mihim olacaktır. Bu meyanda Cumhuriyetçi fırkaların bir blok teşkli etmeleri, menfi anasıra karşı müteyakkız bulunmaları Için tedbirler alınması düşü- nülüyor. İşin şimdiden karar- laştırılan en mühim ciheti İçin Naimpalasi Kemeraltında Mehmet Zeki terzihanesinde çalışan Necmiye yazıyor hazırlanıyor |banmı kokain icirmek suretile Gazi hazretlerinin şebri- mizi ziyaretleri tahakkuk et miş bulunduğundan Dahiliye vekili Şükrü Kaya beyfendi Naim beyle Naim palasın ha- zırlanmasını görüşmüşlardır. Reisicumhur . hazretleri ya- kında şehrimizi şereflendire- ceklerdir. gazetesinin verdiği malümat: müfettişlerin tahkikatı hitam lüzumunun müfettiş beylerin hmin edilebilir, Nafia vekili Mühim beyanat ta bulundu İstanbul,6(S.C)—Nafia vekili Zekâi bey Kütahya hattı için Yülyüs Bergerle yapılan muka- velenin feshedildiğini, bu hattın devletçe yapılacağını, Samsun» Sivas hattının gelecek sene niha- yetinde münakalâta açılacağını söyledi. Atina elçimiz gidiyor İstanbul 6 ( S.C ) — Atina elçimiz Enis bey yeni talimatla Ankaradan geldi. Bugünlerde Atinaya avdet edecektir. Anka seyahati hakkında dının son seyahatinin ne derece- veya diğer bir memlekete karşı tesisi gayesile vaki olduğu kat'i- Türkiyedeki ikameti müddetince intişar eden haberler her türlü alarak gittiklerinden arzetmektedir. Hapisle tazyik üm olmuştur. kaymakamı Milli ve cumhu- riyetçi bir blok- tan bahsediyor İstanbul, 6 (S.C) — Milliyet gazetesi, siyasi fırkalardan mü- rekkep milli cumhuriyetçi bir Blok vücude getirileceğini yazı- yor, —amamro— : Son dakika: BEREN 'Tramvaylar işliyor Bahribaba önünde biriken sular çekildiğinden . tramvaylar işlemiye başladı. İki yüz amele muhtelif © mahallere | dağılarak tathirata başladılar. Bu işe Ah- met bey nezaret ediyor. Fahri bey Hakkındaki tah- kikat bitti Türk Yurdu gazinosunda gü- rültülü bir hâdiseye sebebiyet veren, gazino içinde silâh atan İntihap kabadayılarından bono müdürü Fabri bey hakkında tah- kikat ikmal edildi. İstima edilen şahitlerin kâmilen ifadeleri mumaileyh aleyhindedi Tahkikat evrakı müddei umu liğe verildi. Bakalım belediye mevkilerinin şerefini düşünmiyen bu kabil memurlar hakkında ne vakıt harakete geçecektir. Bir tecavüz kendinden geçirerek bikerini izale ettiği iddia olunana ayni terzi- hanede müstahdem Fabri efendi aleyhinde vuku bulan şikâyete müsteniden tahkidat başlamıştır. Bulvarda musademe Kordondan Gazi bulvarına git mekte olan Mersinli 5 numaralı kamyonla Arabacı Hüseyin ida- resindeki araba Bulvar ağzında musademe etti, Musademeye se- bep atların ürkmesidir. Kamyonda ( bulunan malül gazilerden İbrahim bey ağır su- rette yaralanarak hastaneye kal- dırıldı. Kamyon ve araba harap oldu. Arabacı Hüseyinle şoför Talât derdest edilerek tahkika- tin icrası için karakola sevke- dil A Ki vukat Lâmi icali hanındaki yazıha- nsini Hükümet caddesi 2 nci NOTER yanında Molla Zade Hanının ikinci katına Alman bütçesi Berlin, 5 ( A.A ) — 1931 büt- çesi 10 milyar 655milyon marka baliğ olmaktadır. Bütçe geçen . seneye nazaran bir milyar 140 milyon noksandır. Maliye nazın izahatında Almanyanın mali ve iktisadi vaziyeti çok müşk*! ol- makla beraber bunun salân bu- lacağından o ümitvar olduğunu söylemiştir. Kahire 5 (A.A) — Diğeriki mektepte de kargaşalıklar çık- mıştır. talebe mektepleri yaj maya teşebbüs etmiş, hava ateş eden polisi taşlamışlardır. Bir çok talebe yaralanmış, bir çokları tevkif edil Meraklılarına müjde Önümüzdeki Cuma günü sa- bah saat onda birinci kordonda 364 numaralı Salih “beyin. ote- linde bulunan biletimle' oğyaları müzayede suretile satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında hasır takımları, zarif maundan mamul seybor man servant, ka- lin ayaklı yemek masası, muh- elif poker masaları, maroken kanapo man koltukları, yemek sandalyeleri, muşamma koltuk- lar, yağlı boya tablolar, avrupa orta masaları, keten perdeler maa kornizleri, yüksek saksı için seh- palar, şemsiyelikler, divan ka- nepeler, yeşil çohalı yazıhane, camlı orta masaları, brunz bir buçuk kişilik karyolalar, yatak- lar, yastıklar, cibinlikler ile be- raberinde, ayrıca muhtelif si bronzlu k lalar çün battaniye: ler, kuştüyü yastıklar. 3 kapılı aynalı dolap, 2 ve 1 kapılı muh- telif dolaplar, lâke aynalı dolap lavman mas tualetleri komedi- nolar, şezlonglar, kaditeli kol tuklar, -Ayrupa elbise askısı, muhtelif su surahileri, tabaklar kristal şampania kadehleri, viski, Rakı, kadehleri çaylıklar, porse len kahve ve çay fincan ve ta bakları, gümüş ve kristal kaşık ve bıçakları, muhtelif bo- yalarda tepsiler, portatif alek- wik. Jâmbaları, tül perdeler, brizbizler, Uşak, İsparta, Acem Çal, Gördes halı ve #eccadeleri ve saire bir çok eşyayi nefie müzayede surotilö satılacaktır. Batış peşindir. Yırsatı kaçır mayınız Türk müzayede salonu müdüriyeti 13. (865) Mesul müdür: nakletmişti, sas No. Mevki Numarasi 711 © Karşiyaka Hetgâsi sokağı 389 216 Ve mi 1662 239 ” Gelal bey sokağı 62,68 e 22 z e 161682 de gayri eaiz bulunmakla âcilen| © 244 e Hel 3512 milkiye müfettişliğince tahkik) 253 » © Pazarlı ( Namık Kemal ) sokağı, 91 ve icrayı . madeleti bittekrarl (254 » Çakır oğlu ( Dilâver) sokağı © 1618 istirham eyleriz efendim. 255 1012 Belediye müntehiplerinden: | 256 (Nazli salağı N 8, Rifat Safer Cemil “Sait 257 > iğ ie vi Gk sadi Hayri 258 » — Selimiye sokağı 50,52 259 , Naldöken tramyay caddesi © 10397 Sovyetlerde 260 2 Moya yolağı 46,50:52 Moskoya, 5 (A.A) — Nicala| © 261 Özlal bey sokağı 24 Şundan ade komlrliği Yazi) 263 » © Naldöken tramvay addesi © 123/129 esini muhafaza etmekle berabe RSES.R, balk komiserler mec) © Yakanda meyli ve ezan sokağı vi lisi reisi muavinliğine tayin edil miştir.. Bu vazifedeh' affedilen Andrelejeva azledilen Moiz Fru- mikine yerine Sovyet Rusya ti- caret komiserliği kolleji azalığı: pa ve balık Trustu idaresi riya- setine tayin edilmiştir. bedeli peşindir. mecburdurlar, Ferağ. harcı, dellâliye resmi, pul ve sair masarıf 3-7-10 b$uemize müracaatları ilân olunur. H. Lâmi Emlâk ve Eytam Bankası İzmir Şubesi müdürlüğünden: Cinsi Hane Teminat akçesi 5 45 65 60 25 ve Dükkân — 100 30 100 85 35 75 s0 10 30 25 80 numaraları yazılı 16 parça emlakin satışı müzayedeye konulmuştur. Müzayede — İhale 15 Teşrinisani 930 Cumartesi günü saat on altıda şubemizde müteşekkil komisyon huzurile icra edilecektir. Müzayedeye iştirak edenler hizalarında yazılı mıktarı da teminat akçesini tesviyeye müşteriye aittir. Fazla malümat isteyenlerin