23 Kasım 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

23 Kasım 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

- Masal değil Dört kadın bir aktör uğrunda kendilerini öldürüyorlar Roller değişince Çocukkean | dinlerdik; “Hint padişahının oğlu Yemen padi- şahının kızını görünce düşüp bayılır, Masallarda hep erkekler dü- şüp bayılır. Bunun romantik bir zevki var, Bir erkeğin bir kadı- nın güzelliği karşısında düşüp bayılıvermesi ne beliğ, ne temiz bir ifade. Masallardaki kadın güzelliği ne vakur, ne hâkim, ve ulvi bir şey. Kara sevda Eski hayata bakalım, İstedi -sevdiği tabiri yaptı- kızı alamı- yan bir delikanlı deli olurdu, ö- lürdü. Bunu kulaktan kulaj “kara sevda, diye fısıldarlardı. Bir genç kız bir erkeği sev: istesin, ismini ağzına alsın işit memiş şeydi, Harp içinde Harp oldu gazetelerde oku- mağa başladık: “ Kasımpaşada 17 yaşında Münevver Hanım Ge- dikli Zabit Mektebi talebesin- den Şaban efendi ile izdivacına pederi razı olmadığı için ten- dirdiyot içerek intihara teşeb- büs etmiş İse de kurtarılmıştır.,, Mütareke oldu: “... mektebi talebesinden Nihal hanım Ada vapurunda kendini denize atmış- sada kurtarılmış! Asrii Asrilik ilerledikçe işe taban ca ve türlü zehirde karışmağa başladı. Ve halk genç kızların kadınların'da intiharına © yavaş yavaş alışti. Yalniz bizde mi? Hayır > daha ziyade ancak serpintilerinden müteessir oldu- gümüz Avrupanın sosyete alem- lerinde, Almanyayı heyecana veren hâ: Almanyada - bil zevcesi ve İki rafından terkedildikleri için tihar etmişler üçüncüsü de teşebbüş etmişken kurta- rılmış, Aktörlükteki o meharetinden ziyade uğrunda: kendini öldüren kadınlarla şöhret kazanan bu aktör Avrupanın meşhur tiyatro san'atkârlarından Alepaudre Gi- rardinin oğlu Tony Girardidir. Daha garibi, meş'um bir gü- zelliğe malik olduğu — söylenen bu adam uğrunda kadınlar yal nız kendilerini öldürmekle kal- mıyorlar,.. birbirlerile düello da ediyorlar | Kadınları anlamak Berlinli aktör kadınları tes- bir eden şey güzelliğinden ziya- de kadınları anlaması olduğunu söylemektedir. Son facia, Paris- te “Güzel Bebek,, ismi verilen üçüncü karısının intihara teşeb- büsü Tonyyi o kadar sarsmıştır ki aktör şimdiden sonra hiç bir kadına kendisine anladığımı his- settirmemeğe yemin etmiştir. Geçenlerde bir Salı gecesi Tony tiyatronun artistlere mah- sus kapısından çıkarken, mutat kalabalıkla karşılaştı. Tony 2 nci derecede bir aktör olduğu halde bir çok kadınlar ya merak sevki ile o veya 'doğ- rudan doğruya onu görmek için her akşâm kapıda bekler- lerdi. Tony bunları ekseriya baş- tan savar giderdi. Bazen de bi- risile bir gece yemeği yemeyi kabul ederdi. O akşam o kala- balık arasında tanıdığı bir çehre gözüne çarptı. Bu üçüncü karısı Kittiy idi, Taş bebek Bir taş bebek kadar güzel olan Kitty kocasına yaklaştı ve birdenbire çökerek dizlerine sa- nldı ve ayaklarına O kapandı. sükütu oldu, sonra alay gülüş- meleri başladı. Kitty yalvardı, barışmasını rica etti. Tony onu silkip yerde bırakarak bir oto- mobile girdi ve uzaklaştı. Bütün kadınlar Kitty ile alay ediyor- lardı. Kitty'nin intiharı Ertesi günkü gazeteler Kitty- nin intihar ettiğini yazıyorlar- dı. Kitty kendisini terketmiş olan kocasına bıraktığı mektup- ta rakibesi olan kadının yanında yaptığı harekete ve onsuz yaşa mağa tahammül edemiyeceği için intihar ettiğini yazıyordı Yalancılık Tony zevcesini bırakıp kaçtığını af ile sebep olarak Kittynin i içmesinden ziyade Yalancı- lığını göstermektedir. Tony şöyle diyor: “ Kitty yalanın iş görebile- ceği bir vaziyette asla doğruyu söylemezdi. Bu zavallı Kittynin elinde | değildi. Çocukluğunda yalanı huy edinmişti. Fakat hiç bir şeyi doğru söylemiyen bir hayat arkadaşile yaşamanın asa- bim üzerine yüklediği ağırlık pek fazla idi. Onu terketmesem çıldiracaktım. Bir demirci ile bir kontesin çocuğu olan Tony hayatta garip bir başlangıç yapmıştı. Babası Aleksandre bir çilingirdi, ve fıt- ri olarak o kadar kuvvetli bir tuhaflığı vardı ki dükkânına ge lenler gülmekten kırılırlardı, çok geçmeden bu tuhaflık onu sah- neye götürdü. Aleksandre Gi- rdi âz zamanda Viyananın ye daha sonra bütün Avrupanın en tanınmış aktörleri arasına geçti. Fakat ruhunda Aleksandre da- ima bir demirci olarak kaldı, hatta tom bir. aristokrat olan Kontes Latinoviç ile evlendik- ten sonra bile değişmedi. On iki sene evvel her ikisi de bir hafta zarfinda enfluiza- dan ölerek Tohy'ye epeyi bir servet bıraktilar; Tony “annesi- nin ökrat zevklerine, baba- sının ismine fakat meharetinin pek azına tevarüs etmişti. Tony az sonra Avusturyalı bir çelik fabrikatörünün kızı olan Nora Pefiffer ile evlendi ve kaynatasile beraber çelik ne girdi. Bir sene sonra çelik işile beraber bu ilk izdivacı da iflâs etti. İzdivacının iflâsına ha- yatının en büyük hâdisesi. İsmini veriği o vaka, © Steffer ile karşılaşması “sebep oldu. Stef- fa kocasından ayrılmış fakat he- nüz boşanmamış bir kadındı. Za vallı Nora kocasının ayrılma ta- lebine sükünetle razı oldu, he- vesini aldıktan sonra avdet ede- ceğini ümit ediyordu. Bir sene Tony ile Steffa se- razat gezdiler, Bir gün bir tel graf Steffayı ölüm yatağından alıp veda etmek istiyen kocası- nın yanına çağırıyordn. Steffa gitti veTony onu bir daha görmedi Seteffa yazdığı bir mektupta koca sının Antony. ile görüşmemesini vasiyet etmiş olduğunu söyliyor- du. Bu haberleri kocasının avdetini «daha büyük bir ümitle bekledi. Fakat boş yere Steffanın yokluğu Tonyyi çok sarstı, Tony onu bir türlü unu- tamıyordu. Bu gün bile Tony onu sevmektedir. Tony aşkın devamına sebep olarak Steffayı iyice tanımamış olmasını gös- termektedir. Onun £ kanaatince bir kadini iyice tanıdıktan sonra aşkla sevmek kabil değildir. Tony Steffa'yı kaybetmenin verdiği elemle hastalandı bir sa- işiden Nora Etrafta — evvelâ bir o hayret natoryoma gitti. Burada bir kon- Bulgaristan İhracatı $ etrafında Bulgaristanın vaziyeti iktisadi- konsolo- sumuzdan şehrimiz ticaret oda- sına dün gelen bir raporda Şu yesi hakkında Filibe malümat verilmektedir. Bulgaristanda yetişen üzüm- ler kurutulmadığından yaş” öla- rak istihlâk ve ihraç ediliyor. Bulgaristanda yetişen yaş üzümler denhafızali tesmiye edilen ve üzun mesafeye nakli mütehammil bu- bir kaç senedenberi Avusturya ve Al- manyaya ihraç edilmektedir. Bü- tün Bulgaristandaki yaş üzüm istihsalatı senede 80 milyon ki: loya balig “olmaktadır. Bulgaris* tanda pirinç dahi” fazla miktar- Baş- lıca istihsal .merkezleri Pestire, Panagörüşte, Filibe, Tata pazâk- Yurisor- Son sene istihsalâtı 9 milyon 941 bin kilodur. Son se- nezarfında Bulgaristanda 10 mil- yon 732 bin kilo Bal mumu is- lunan cinsten olanlar da istihsal edilmektedir. cık, İstaniyoka, Çırpai grattır, tihsal edilmiştir. ir baronun kızı Daisy Freyenfeld isminde kızla sevişti. Kız morfine alıştığı için sanatoryoma konmuştu. Ni hayet Tony bu kızla evlen Nora har etti, Viyana kadınları kocasının peşinde Fakat Daisy bu adamla ev lenmekle hata ettiğini anlamak” ta gecikmedi. “ Viyananın bütün sosyete kadınları kocasının p&- şinde idi. Morfine tekrar başla” du İşte bu ikihci izdivacı esna” peşinde koşan kadınlardan ikisi düello sında idi ki Teny,nin yaptılar, Bu kadınlardan biri Tonynin iltifatına mazhar olduğunu gör- dını tenha bir yere davet etmiştir.. Kadın ge- lince öteki saklandığı bir yerden çıkarak şemsiyesi ile onun üze- rine hücum etti. Her iki kadı: nında kuvvetli «birer şemsiyesi| yı riyaret. ederek yarım iskrim biliyora benziyorlardı. Birisi ötekinin ağ» zını yırttı, bir dişini kırdı, o da onun burnunu kırdı. ve saçlarını düğü diğer bir ve ikisi'de eyi yoldu, Daisy bu hallere tahammül edemiyerek bileklerini kesmek intihara teşebbüs etti kurtarıldı ve kendisini suretile ise de tedavi eden doktorla evlendi: birer terketti. dan biri Tony üzerinde iz bile bırakmadan geçti gitti ablâki kusurları na girince gelmeğe başladı. Roller değişince: Bilhassa Kittynin parası bi- tince Tony Berlinde bir tiyat bir aktör olarak çalışmağa mecbur olunca toda ikinci derecde karısından büsbütün soğudu. Kitty intiharı, esasen ölümü- ne sebep olduğu kadınlarla meş- bur olan Tony aleyhinde bir ce- Erkekler ondan nefret etmekte iseler de peşine düşen kadınlar azalma- reyan - uyandırmırtır. mıştır. Bir zaman erkekler kadınla” rın peşine düşerlerdi, ve bu hâ- reketleri ayıp görülürdü. Şimdi kadınlar erkeklerin peşine dü- dövüşüyor, şüyor, biribirlerile kendilerini öldürüyor. olân bir ve bunu haber alınca inti- Bu hâdise Tony'yi izdivaçtan nefret ettirdi. Tony bir çok “ka- dınlarla tanıştı ve-hepsini birer Terkettiği kadın- lardan ikisi intihar etti, Bunlar- hiç bir Sonra Tony Berlinde bir bankerin mutallekası olan Kitty) ile evlendi. “ Güzel Bebek ,, in evvelâ cazip göründü ise de, izdivaç hayatı- pek tahammülfersa| Serbes Cümhuriyet | * Yangın Karşıyakada bir ev bir dükkân yandı İtfaiyenin intizamsızlığı, susuzluk ateşin bastırıl- masına mani olmuştur Karşıyakada Şayeste sokağın- da dün gece saat ikide ani bir .İşekilde alevler yükselmeğe baş- lâmiş ve etrafı heyecan ve kor- ku içerisinde bırakmıştır. Yan- gin mezkür sokakta Giritli Ha- san efendinin tasarrufunda bu- lunan 30 numaralı dükkündan çıkmıştır. Dükkân Karşıyaka banyolarına ait, aynalı dolap, havlu ve saire ile malzemenin depoluk vazifesini görüyordu. Eşya bin beşyüz liraya sigor- talı idi. Ateş itfaiyenin geç gel mesinden ve bir intizam daire- #inde © çalışamamiâsindan dolayı tevessü etmiş: yine ayni şahsın tasarrufunda ve fakat Antalyalı Hayri efendinin tahtı isticarın- da bulunan kahveye de et ederek her iki binanın ki n muhterik © olmasına | sebebiyet vermiştir. Depo vazifesini gören dükkâ- Din daima kapalı bulunması si- gortalı olması ve ateşin buradan çıkması dikkate şayan görülmek- tedir. İtfaiye ateşi bastırmak susuzluktan da çok sıkıntı çekmiştir. tahkikata başlanmıştır. Karşıyaka su meselesi Nafia komiseri Emin ve be- lediye reisi Sezai beyler arasın- da su şirketi müdürünün iştira- le . bugün, öğleden sonra bir içtima, ak, Karşıyaka..su meselesi etrafında ; görüşülecek ve kat'i bir karar alınacaktı © Meb'usların ziyaretleri C. H. fırkasının. İrmir kilâtını tensike memur — edilen meb'us Vasıf Halit ve & Münir beyler bugün vali Kâzım paşa- saat teş- kadar görüştüler. : N a Posta ve telgraf memurların- dan Melek hanım ile kıymetli musikişinaslarımızdan Osman be- bişan merasimi icra edilmiş- tir. Tarafeyne saadetler temenni ederiz. — Kândiye eşrafindan mer- hum Adem efendin kerimesi hanım ile Jiro ve Solari şirketi Urla rikası müdürü Mehmet Ali beyin nışan merasimi Burno- vada icra edilmiş şehrimizin ma- ruf bir çok Türk ve ecnebi tüc- carları hazır. bulunmuştur. Her iki tarafa mes'ut olmalarını te- Makaron çiftliği Civar köylülere tevzi ediliyor Bergamadaki Makaron çift- liğinin civar köylülere tevzii me- selesi hayli zamandanberi mev- zuubahis olmakta idi. Ahiren Maliye vekâletinden gelen emir- de Yunan tabiiyetine ait kısım- larının tevziine imkân bulunma- dığı ve metruk mallara ait mü- badeleye tabi olanlarının tevzi bildirilmişti. Bu emre tevfikan haritaları hazırlanmış ve dünden itibaren köylüye dağıtılmağa baş- lanmıştır. Musakkafat komisyonu Musakkafat tahririnde yapı- lan bir çok fahiş yanlışlıkları tashih ile meşgul bulunan ko- misyon bu gün varidat müdürü Sabri beyin riyasetinde topla- narak itiraz istidalarını tetkik ile meşgul olmuştur. San'atlar mektebinde bir Alman profesör San'atlar mektebi muallimli- ğine Profesör Stinger tayin edil- miştir. İki sene müddetle görecek olan Alman mütel dün mektebe giderek vazifeye başlamıştır. Noksan dirhemler Bir çok esnafın noksan dir- hemler ettiği kullanarak halkı izrar belediyece anlaşılmıştır. iyaseti zabıtai bele- yı bir emirle bu hilelerde ; bulunan esnafın dirhemlerinin derhal toplanarak haklarında kanuni takibat icrası bildirilmiştir. Noksan ekmek 'Nöksan v& numuneye uygun olmayarak “ökmek çıkaran 17 furundan dün belediyece 295 kilo ekmek musadere edilmiştir. Belediye encümeni Beldiye Daimi encümeni bu gün saat dörtte reis Sezai beyin riyasetinde toplanacaktır. Öksüzlere yar- Mi dım cemiyeti 4-5-6 yaşındaki öksüz ve kimsesiz çocuklara yardım için bir öksüzlere yardım cemiyeti teşkil edilmiştir. Yamanlarda sanatoryum Yamanlar “dağındaki Sana- toryum teşkilâtının bu sene raz daha tevsii düşünülmektedi Vilâyet bu sene Yamanlar dağı- na.muntazam ve muayyen saat- lerde otobüs işletilmesi tasav- menni ederiz. Şehrimizde VE Kemani muallim San'atki Dikkat: SÂDi bey tarafından muhteşem bir konser verilecektir Program tamamen yenidir. Bu kıymetli san”- atkârların şehrimizde son konserleridir. Manisadan vukubulan davet üzerine Manisaya gideceklerdir. Bir cinayet Saik bir alacak meselesi imiş İki mezarlık arasında Abdinin kahvesinde dün akşam bir kavga çıkmış ve Nazillili Mustafa,Hamza oğlu Hüsnü namında birisini bız çakla ağır surette yaralamış ve ar etmiştir. Yapılan tahkikata göre hâdiseye seböp bir alacak meselesi imiş“ Hüsnü memleket hastanesine kaldırılmış ise ha“ yatından ümit kesilmiştir. Cani“ taharri edilmektedir. Giritten yeni muhacir geliyor Giritten bu günlerde gelecek Jolan 250 muhacir kardeşimizin Muğlaya nakilleri tekarrür. etti- ğini yazmıştık. Alâkadar makam- larca şimdiden bunun için hazır- lığa başlanmıştır. Dahiliye vekâ» leti emrinde: bu millettaşlarımı- zın Muğlaya nakilleri. için icap eden tertibatın alınmasını emret- miştir. i Fakir hastalara Belediye şehir dahilinde se- kiz mıntaka tefrik ederek fakir hastalara Şaşal suyunu “doktor vesikasile “meccanen dağıtacak tır. . Bir ana İki aylık avlâdıni basmaneye bırakmış Bugün sabahleyin basmane intizar salonunda: bırakılmış. bi bohçadan acı acı küçük bir yav- tucuğun feryadı. işitilmiğ ve bohça. derhal açılmış. içerisinden iki. aylık bir. kız. çocuğu, çık- mıştır. Yapılan tahkikat neticesinde hüviyeti malâm olmıyan betbaht bir ananın yavrusunu bu şekilde salona terkederek firar, çeyle- diği, anlaşılmiş ve çocük yUYayA! gönderilmiştir. Komünist Hilminin marifeti Komünist Hilmi. namile ma- ruf şahıs dün gözüne gümrük simsarlarından : Salih. efendiyi kestirmiş ve birazda cebinin $iş- kin olduğunu görerek takibe ko- yulmuştur. Hayli takipten sonra Kemer- altında kalabalıktan istifade e- derek Salih efendinin cebindeki beşyüz lirayı sirkat etmek üzere iken cürmü meşhut halinde ya- kayı ele vermiştir, Ve hakkında tahkikat ve takibata başlanmış- tır. Tenekeleri aşırıyormuş Başdurakta Ali oğlu Şevket efendinin dükkânindan gaz te- nekelerini çalarken Mehmet na- vurundadır. “ Bu akşam ŞIK Sinemada | Saat 9,30 da vedakonseri bulunmakta olan Deniz kızı EFTALYA Hi. konseri müteakip “ mında bir hırsız yakalanmıştır.