12 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

12 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1726—41 ladılar. Yavaş yavaş ilk seçmeler başladı ve bu suretle UYANIŞ 667 mühim bir kısım müsabaka hame kaldılar, Daha sonra ikinci defa yapılan seçmede müsabakaya iştirak edenlerin mühim bir kısmı da meydandan çekildiler, Nehayet son ayırmada bütün hakem hey'etinin ittifakı tamı ile birincilik Feriha Tevfik Hanıma verildi. İkincilikte Semine Nihat Hanıma; üçüncülük ise Mile. Araksiye tevcih edildi. Bütün intihap müddetince hakem hey'eti tam bir bitarafiyi mahafaza etmişlerdir. hakkile bu mevkiin insanlarıdır. Halit ziya Bey «Türk Güzeli» intihap edilen sıkmış ve: Hanımfendi Güzellik müsabakasını kazandınız ve birinci İntihap edilen güzeller Feriha Tevfik Hanımın elini geldiniz, sizi bütün samimiyetimle tebrik | ederim. Hayatta da ayni suretle muvaffak olmanızı temenni ederim demiştir. müteaddit kraliçesini tebrik eden Bundan sonra her taraftan aksamından Güzellik tebrikler başlamıtır. Son günlere telöraflar gelmiştir. muhtelif Hanım kumrala kadar memleketin Feriha Tevfik yakın Güzeller Hakem hey'eti karşısında güzelliklerini teşhir ediyorlar Fo uyluunurysı saçları, mütenasip vücudü; güzel çehresi ve nehayet masumane tavırları ile bu birinciliğin haklı bir sahibesi idi. Kendisi birinci geldiğine inanamamış ve mütemadiyen : — Benmi birinciyim, Reca ederim benimle alay etmeyiniz. Diyordu. Kendisine bu husus temin edilmiştir. Feriha H. konuştuklarına şunları söylemiştir: — Birinci geldiğime pek fazla memnun değilim. Çünkü dediğiniz kadar güzel olmadığıma eminim. — Sinemaya merakım fevkalâdedir. Zaten hali- hazırdada sinemada çalışıyorum. Evlenmeğe hiç niyetim yok. Sinema için ecnebi memleketlere gitmek istemem; bu bana pek müşkül geliyor. Semine H. ne diyor? kazanan Semine memnun olup Müsabaka neticesinde ikinciliği Nihat H. kendisine ikinci geldiğine olmadığını soranlara: kinciliği kazandığıma hiç sevinmedim. Eğer birinci olsaydım belki biraz daha sevinecektim. Ecnebiler müsabaka için ne düşünüyorlar ? Şehrimizde bulunan Rumlar, Ermeniler, ve Yahudi- ler müsabaka neticesinde Mlle, araksinin de üçüncü intihap edilmesi ile büyük bir memnuniyet gösteriyor- lar. Ve müsabakanın tam bir hüsnü niyetle tertip edildiğine kani bulunmıyortar.