10 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

10 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 1730-—45 en eyisidir. Mevzuda ki basitliğe ancak temaşasiyle anlaşılacaktır. UYANIŞ rağmen, yaşattığı his ve heyecan, Mevzuwm Regine saf, mütevazı bir hizmetçi kızdı, Harikülâde güzel 739 Tiyatro dönüşü saba kadını kendi evine götürür. Tania ismindeki meçhul kadın ( Greta Garbo ), bir rus birleşmeyi sırf yüzbaşının elindeki casusudur. Bu gizli vesikaları ele geçirmek için kabul etmiş olmakla beraber, Karl'a tutulduğunu anlar ve ona her şeyi itiraf eder. Halbuki, kadının hakiki hüviyyetini anlayan yüz- Asri sinemada; liğinin cazibesine binin çok zengin bir Amerikalıyle ev- lenmiştir. odin güzelliği, yalniz erkek perestişini ka- zanmakla kalmamış çok aşağı sınıftan bir kadının sırf güzel- liği sayesinde birden bire yükselmesine tahammül ede- miyen kadınların fena halde kıskançlığınıda kabartmıştır. Bu cümleden, Doris isminde i ressam “kadın tertip ettiği bir eğlentide Regini, bin türlü hilekârlıkla fena bir mevkie düşürmüştür. Müc- rimiyetine kail olan zengin Amerikalı fena halde muğber olarak, onu birakip gittikten sonra, bir sabah evinden çı- karken gazetede Regine'in kar- deşinin intiharını okuyor ve karısının birde kardeşi oldu- gunu ögrenerek, tertip olu- nan hilenin mahiyetini ve Regine'nin masumiyetini anlı- yor. Derhal hususi bir tirene atlayarak dönüyor ve büyük bir teessür içinde o anda in- tihar etmek üzre bulunan Regine'in imdadına yetişiyor... Filimin mümessilesi Lee Parry'nin emsalsiz güzelliği, tertip tarzı, fotoğrafi, sahne- lerdeki ,tenevvü, vak'anin son perdedeki üstadane bağlanışı, velhasıl © her noktada göze e zarafet (Kadının rabi) nı mükemmelleştiren el. MAJİK'TE: Kadının ıstırabı » Kadının ıstırabından bir sahne GRETA GARBO ve KONRAD NAGEL iğ e Majikte « Casus Kadın » filiminden bir sahne CASUS KADIN Yüzbaşı Karl von Raden ((Conrad Nagel) bir akşım Viyana “operasındaki locada meçhul bir güzelle başbaşadir «KANLI filimine başı, onun bu aşkına muka- bele etmeğe tenezzül etmez ve kadını tahkir eder, Tania, intikam almak için evrakı giz- lice aşırarak kaçar ve doğruca şefi olan Jeneral Alexandro- fa isal eder Karl askerlikten tardedil- miştir. Başının çaresine bak- mak üzre Rusyaya gider ve Jeneral Alexandrof'un verdiği bir gece eğlentisine girmek fırsatını bularak orada Ta- nia'ya tesadüf eder. Tania, yüzbaşıya hâlâ beslediği aş- kını ispat için çalınan evrakı tekrar elde etmelerini teklif eder. Karl, tam kaçacağı sirada, General, vesaikin a- şırılmış olduğunu anlar, Tania çılgın gibi, Jenerali öldrür ve sevgilisile birlikte kaçar.. Etuval sinemasında: Pek mutena filimler getiren Ktuval sineması şimdi. gösterdiği ; GORİL ismindeki filimden sonra DENiIZLER » ıyacaktır.