10 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

10 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

No. 1730 —-45 UYANIŞ | 741 ÜÇÜNCÜ MEZMUR YALNIZLIK Birer göz yaşı halinde benden ayrılan günler kan- Durumun üstüne bir kanbur daha ilâve etti. Gelen yıl- larım geçen seneleri aratıyor. Ve hem, kafesli pencere- nın, önünde gelmiyecek sevgiliyi bekliyorum. Genç sevdalıların birbirlerini bekledikleri zamanlar- daki meçhulüm olan hislerle meşbuum. Uzakta hapsedilmiş bir canavar gibi inleyüp şahla- nan dalgalanan dalgaların inişi zincir şakırtılarım hatırlatmada.. İçimde bir boşluğum, dolmak bilmez, hudutsuz bir boşluğun uzamp yayıldığını hissetmekteyim. Diz boyu karda aç dolaşan kurtlar gibi dişlerim ete hasret.. Ve hem bu akşam boş kucağım boş.YKalbimle karan- Tlağın kudretini daha fazla hissettim. Şimdi. iç ömde dö döğünüp haykıran bir ceylân sesi, kal- bimin sesi var, diyorki; «Beni, bu hiç sevilmeyen kalbi- ni koparda köpeklere at!..» D Gelmeyecek mi? Bu akşamda kimseler gelmiyecekmi?,. İstiyorum ki bu gece birisi kapumau çalsın ölüm de Jelâkette olsa.. DÖRDÜNCÜ MEZMUR GECELERİM Bu gece hem bir avuç su olmak istiyorum; bir avuç su olmak istiyorum bu gece hem.. Üstüme gecenin kâ- busu indi.. Başım yukarda, ellerimle havayı yoklayarak gitmek- teyim. Boş kuyulardan gelir gibi köpeklerin uluması bana bir aşığın candan ağlayışım hatırlatıyor. Kesif birer karaltı halinde yarasalar uçuşuyor. Her tarafta ateş böcekleri birer kvılem. halınde ya- nup şönüyor. Yaldız yağmuru var.. BEŞİCİ MEZMUR MİRAÇ MUHAMMET'tin Mirac bana da nasip oldu: Dün akşam buluttan bir kayıkla mesafeleri yiyerek yıldızlar arasından uçup Hüdayi lemyezele eriştim.. Dinim bu maverai âlemin müsavat üzere kuruldu- Gunu söylemişti. Hudanın kulları için kurduğu cennet burda idi. « Yarabbi! dedim ben, senin en günahsız, en müleva- 2v dindar kulunum, fena dünyaya tam bir zühtü tak- va içinde tam bir veda ettim, Cennetiâlânın en güzel köşesini zahmetimin mükâfatı olarak ver.. » Memleket spor hareketleri : Mattepe Gençlik Mahfili—Bostancı maçı ; Memleketin birçok yerlerinde müteaddit spor hadiseleri ehmmiyetsiz addedilerek nazarı itibara alınmamaktadır. Fakat en büyük klüpler bile ufak nüvâlörden teşekkül etmişlerdir. Maltepe Gençlik Mahfili ile Bostancı arasında ayın dördüncü Cuma günü icra edilen maç, bunlardan biridir; eskiden beri birbirleriyle; samimi müsabakalar yapan bu iki klüp bize güzel bir istikbal vaddetmektedir. Maç Maltepe sahasında icra edilmiş, neticede teknik itibariyle Bostancıdan yüksek oyun gösteret Maltepe Gençlik: Mahfili 2-1 yenilmiştir. İlk golu yapmak şerefi de Maltepe gençlerinindir. Kaptanları Hüseyin B. ile Hey'eti idaresini teprik ederiz. H.R. Garp Edebiyatından : BRAHMA HENRY CAZALİS'ten Ben eski, çok eskiyim; erkeğim, dişiyim... Bir bahar muhitim ki bütün her şey ordan çıkar, oraya gelir ve karışır. Muhtelif şekillerde tecelli eden bir ilâhın, kâinatı bazan karıştıran bir hayalin gayri kabili taklit olan ruhum mevcudatın sarayıdır... Ben bir eski ceddim ki ceddim yok., Ebedi rüya- larımın içerisinde nihayetsiz semalar çalkanıyor, si- nemde bütün ilâhların öldüğünü gördüm.. İlk şafakta görülen benim kanımın kızıllığıdır. i zeceler sabahlar hep yok oluyorlar; ben henüz bahar muhitlerin gölgelerine hücumediyorum... Mazi, hal, istikbal hep benim. Orda her şey dü- şer ölür, orda her şey yeniden doğar.. Ben bir lâyemut vücudüm ki bütün viicutları ih- tiva ediyor; bütün yaşayanlar ve ölenler de benim. Ve namütenahi dünyalar benim rüyalarımdan doğdu. Onlar benim gecelerimden yağmursuz şimşekler gibi çakan yolcu şuleler, kaçıcı hayallerdi. H.İ, Efsanevi âlemin bu dilrüba sakinleri hayat karışık bir istihfafla yüzüme bakıyorlardı. Rap dedi: «Sen dünyada fazla bir adam gibi yaşadın ne öldün; Cennetimde de en âli mevkii; istemeğe hakkın yok... Ben dünyadaki sefilâne ömre razıyım; artık Cehen- nemi isterim. Bu maverâi âlemde aradığım hakkı orada bulurum belki... Cehennemi bir sür'atla sukut ediyorum. Hüseyin Necmettin