10 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

10 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

730 UYANIŞ No. sürdürdü. İstanbul bu Çamlı Bel canisinden kurtuldu: Bir günde Baba Tahirin tevkif olunduğunu haber aldık. Meğer Baba Tahir bir takım ecnebilere nişan tevcih eyliyor; nişan satıyor- muş, ve ms'ele cesaret ve anarşinin en yöksek komedisi olduğu için bu hikâye edilmeğe değer iştir. Halil Rifat Paşanın ve Sait Paşanın Sadare- tinde sütun sütun nişanlar tevcih olunmak her günkü işti. Bu nişanlar gazetelerin resmi tevcihat sütununda çıkardı. Baba Tahir ecnebilerden bazi- larına nişan istihsalini vadeyler, ecnebinin ismini kendr gazetesinde çıkan Resmi sütunlara karış- tirir; Babıâlide divan kaleminde elde eylediği sersemce bir memur hattata beşon kuruş muka- bilinde beratlarını yazdırır, çarşıdan nışanı satın alır ve merasmi mahsusa ile ecnebiye nışanı verir ve paraları cebine doldururmuş! Baba'Tahirin mat- baasında bu işte alâkadar bir yaver zabit ve bir- de ermeni muharrir çalışırmış. Satılan nişanların adedi üç senede binlerce mıktara çıkmış... Fakat kimse bu büyük Saray gazetecisinden şüphe- Baba doğruya arzeyleyerek ara Sıra nişanlar için lenmezmiş, hususaki Tahirin doğrudan iradeler de alirdı!! Ferit Paşa Sadrıâzanı olunca rütbe nişan tev- ziindeki bolluğa dur&unluk gelmişti; Ferit Paş: taltiflerin önünü kesmişti; hele zammı maaş kısımlarını durdurmuştu; karihadan gelen ita- delerin bile çaresini bulup yapmıyordu. Bu dur- gunlukta Baba 'Tahirin gazetesinde çıkan nişan- lar nazarı dikkati davet eylediğinden Sadaret tetkikatta bulunur; Meşrutiyet Sadrıâzamlarından olup o zaman Babiâli hukuk müşaviri olan Hak- kı Bey ( Hakkı Paşa ) merhumun riyasetinde derhal hafi bir komisyon teşekkül eyler, Baba 'Tahirin cürmü tespit olunarak «munhasiren hu- kuku mukaddesei padişahiden olan nişan tevci- hi» ne cür'et ile hukuku şahaneye tecavüz ey- liyor diye arzolunur. Padişah kızar, Baba Tahir tevkif edilerek adliyeye verilir. Ne büyük tecellidirki iki sene evvel bizi sevketmek istediği Cinayet malıkemesinde ben Baba TTahiri müttehem mevkiinde gördüm; mah- 1730—45 Alman Hariciye Nazırının Müteveffa M. STRESEMANN Ölümüle bütün Almany'yı mateme boğan M. STRESEMANN büyük bir siyaset adamı idi. Stresemann ve gazeteciler Almanya Hariciye Naziri Stresemann gazetecilerle pek dost idi. “Bu resim gazeteci dostlarını selâmlarken M. Sresemannı göstermektedir. kemesini dinledim ve bu Babiâli yokuşu kahrama- nı, Saray pehlivanı gaztecinin onbeş sene küreğe mahküm edildiğini seyreyledim. Onun muhar- riri olan Ermeni gazeteci de Tahirle beraber berat memuru efendi galiba beşer seneye mahküm oldulardı. Ahmet İhsan onbeş seneye ve yaver beyle