30 Temmuz 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

30 Temmuz 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

Ee e 142 SERVETİFUNUN No. 1824—139 —— /STİDATLAR E- Bu sahifede; san'at yolunda ilk tecrübelerini yapan gençlerimizin yazılarını neşrediyoruz. Keder — Nacip'e — Küçüktüm keder gördüm, büyüdüm keder gördüm Ben bütün hayatımda kederden örgü ördüm. Kedere münlhaaırdır hayatımdaki görgüm, Küçükken keder gördüm, büyüdüm keder gönlüm, Bandet bir aenze, yüzü çizgile dolü; Bak işte benim yolum: Keder ve hüzün yolu, Keder âteşten bir dev, kıpkızıl eli kolü Kalbim o kızıl devin derin aşkile dolu... Keder, keder, hep keder, üçsüz bucaksız keder, İnsanları boynundan tutup perişan eder, 'Talihim bu halime bakıp acaba ne der? Fakat o da bir âmâ, kedere doğru gider, Onnn ateş koynuna kendimi atacağım Ta.. ebede kadar ben yanacak, yanacağım, Kederin ateş olan suyunda yanacağım Ta! ebede kadar ben tütüşüp yanacağım ! Şubat 1931, Galatasaray Mücahit Hakkı ve Beyaz gülün ölümü Kizıllığı uçmadan benzinden topraklarin Sıyrıldı ihtirasla titreyen parmakların Ucundan, yuvarlandı sulâra beyaz bir gül. Yarttı kanatlarım fiskiyeden izan yaş, Mezarıma yatırdı yıkayıp yavaş yavaş Gece mor ufuklara gererket) siyah bir tül. Vİ Yakup Sabri © Şair Haykır! Neş'e, israp ne varsa haykır, liâykir! Sana bu haykırıştan avuçlarında saçlar, Avuçlarında beyaz, bembeyaz saçlar kalır! Hayalinden örülmüş perdelerde aksi var; Kalbini viran eden bir tükenmez kederin, Seni şairleştiren solgun güzelliklerin. Çilgin duygularımla aşıkız Mecnun kadar, Yaşattığın hayaller kalplerimizde, şair. Senin sevdiklerine vurulduk bizde şair. Haykır: Neğ'e, istirâp, ne varsa haykır, haykır! Sana bu haykııştan avuçlarında saçlar, Avuçlarında beyaz, bembeyaz saçlar kalır! Esat Demir Ay g Düzen dokuyan kız Alçak tavanlı oda inler gıcırtılarla : Elemlerini dokur kırık düzende genç kız. Söluk renkli ışıklar öpüşürler duvarla, Hasta kalp gibi mekik çarpar kızdan alıp hız. Günler mahvolup gider düzenin sesleriyle; Ğ Dekunür peşkirlerio, peştemallar, bürgüler.. £ Düzen odası, artik, hüzünden gelir dile: “Tahtadan duvarlarım bu kizi yıprattı. der, Neş'eli seler gelir, bazan, küçücük camdan, Elemle törpülenen düzen, biraz, şönlenir, Pok ufak bir an için; kızda his kalmaz gamdan.. Zi saniyeler geçince keder geriye gelir.... Ortaköy rn. İbrahim Şevket