20 Ağustos 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

20 Ağustos 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

178 SERVETİFÜNUN No. 1527—142 Tevfik Fikretin Büyüklüğü Öleli onaltı sene ölâh Oİnsan, duba unutulmadı, Her yıldönümünde, az çok onuu ismi Ve şahsiyeti o eltafında hareket oluyor. Hir dezilee bir alâkanın ifadesi olan birkaç satır yazı, resimle» rinin meşri, bazan hir toplantıda hatır: layış, bazan kafile halinde ve ya tek dük Eyipteki mezi rını ziyaret... Hattâ, bü, bizim unutma zanlımızın fazlalığı» na göreş az değil, bilâkis çok şeydir, Çok büyük bir alâ kanın ifadesi ve ket disi için böyle bir alâka gösterilen, vürolanlar bila ihmal olunurken ürümizda yokken arinan bu insan, #ouhakkak, ki büyüktür: Tevfik Fikret... — 'Yevlik Fikret, siçim büyüktür? Bazan bunu müftereddit soranlar, bi. behzi mii paküşa edenleri gördüm. Şah, amnektep müdürü, mu allim, aile adami ve nihayet insan? Ba muhtefit meziyetleri varlığında topladığı anlatılan insanın bik hasan hangi cephesinden büyük göründüğünü ve gü rüldüğünü söyliyebilmekte, ben güçlük çekmedim; Şairin, edebiyat sahasında yaptığı şey, mektep müs dürünün idare, müallimin dedriş, aile adamının ev hayatlarındaki iktidar, vukuf ve hüsnüniyeti; ona, ime tisal, bürmet, muhabbet temin etmiştir. Ve dubü birçok mütelerri meziyetler araşındu asıl karşımızda büyüyen, fazilet, samimiyet, dürüslük ve forasatle Tevfik Fikret, #ön zamanlarında — Ölümünün onaltıncı yıldönümü vesilesile — yükselen doğru özlü, doğru sözlü insandır, Hayntındaki bütün hareketlerile, «fiebah Şikester sinin başın daki sözlerinin uk #ini iddinya, iddin ödilee bile, bu iddi. ida istara Oimkün bırakmıyan, benliği- mi, Al bir gürüta islinnt eden temiz, titiz ve ihtimal hağin bir mücudele ile ko- rüirağı bilen insan, Ki nihayet «Öğünü- yör gerçi, fakat ye rinde, Onu bu hal denile- bando, vüraşiyor > biliyor, Ve en kuvvetli osözü öldüğü kadar kenditimi en veciz olarak ifade elen Hak bellediğin bir yola yalniz gideceksin! İşaretinin, şemisek ve yıldırım aydınlığı altnda, ©; homunlanam dargın bulutların aleuldığı karanlık wnhitimden, browzdan, dökülmüş bir karakter kal- i adımı adim dağını yükseliyor, daima yürüyor. Bügün bile ramiardı tavrj ile, yükseldikçe büyüyor, dwrroadı. Kerdisine yal aydınlatan © işareti, gökten kapıp wertwa çelikten bir mısra halinde, onun göl gesinde büyüklüğüne hayran düran bize doğru isik işik üstüne çakan şemşek gibi, gönderiyor. — Tevfik Fikret, niçin büyüktür” Diye soranlar, onun bütün diğer cepheleri için “İyi, güzel, amma fevkalâdelik değil. Büyüklük içinse, fevkalâdelik lâzım» deseler bile, bü çelikten musraa