10 Eylül 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

10 Eylül 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

/ No. 1830— 14153 SERVETİFÜNUN GG 4 EE Ah Ek? Parisli kadınların bu yaz mevsimindeki tuvaletleri Bu elbiselerin modası da geçmek üzeredir. Yakında çıkacak olan kış modalanı bakalım nasıl zerafetler gösterecek ? ! Uğur Telâkkisi Bir müddet evvel, bazı İtsanlarıt uğur telâkkisinden, by » ismivde bir yabankeğisi ile * Mickie » (oisininde köpekten resimlerile birlikte bahsetmiştik. Bu:- gün de, uğur getirici sayilan bir domuzun resmini derceadiyoruz. denilen ba domuz, istaindeki Amerikan fevkalâde itibar görmek- bu arada «* Tab. bir « Grünlig » « Delware » gomirinde tedir, Gemitin kaptanından lostromo- suna kadar bütün mürettebat, bü hayvanım bir kılına zarar gelinemesi için tekayynt (ogöğtermekle, sılıhat ve afiyeti ile alâkadar olmük- tadır. Gemide bulunanlar, geminin uğuru bü domuzin kalın ve daim olünğu kanantindeğirler. dünün Amerikan gemi “-Delware ,, sinin O“ Grunis,, o ismindeki uğurlu domuzu ve hamilerinden iri Ve Tezahürleri Gemi, nereye giderse, bu domuz beraber götürülmekte, kesilmek v6 sofraya konulmak tehlikesinden masin, beslenmekte, rahat yaşamaktadır. Bazan, İnsanların garip itikatları hayvanların Tehiüe tecelli etmekte, onları rahata kavusturmaktadır. Bin- İerev, hatti O milyon, milyonlaron hayvan arasında, uğurlu telâkki olun mak guretile bu mazlhmriyete yail olunmru, âdeti bir“mevi piyanko isabet edenlere, « Bahtiyar hayvanlari. denilmekte tereddüt edilemez ! e