10 Eylül 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

10 Eylül 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

SERVETİFÜNUN No. 183p— 145 <— /STİDATLARE-— Bu sahifedr; san'at yolunda ilk tecrübelerini yapan gençlerimizin yazılarımı neğ Her geçen dakika... H. Selçukn Oturduğumuz bu çıplak kayalar Sahilin bağrında yara, sevgilim. Kumral saçlarına taruktır rüzgâr, Biraz da urkaya tara, sevgilim, Niçin mi gurubmu kor yüzü sarı, Güneşin sulara. son yadigâr... Denizin duyulan hıçkırıkları 1. Azinisiz bir kalpte sar'a, sevgilimi. Olur da bir başka âşk şnrarsan, Bugünün zevkine nekadar varsan, Hatırlar da şayel bir gün nrarsan Gecenin koynunda üra, sevgilim... Muzaffer Can > Vapurda Bana hayalim yoldaş Bu sessiz kamarada; Güm dağıtan arkadaş Yok ki bana burda! Martilür bügün gene Neş'eyle kaynaşıyor... Ben baktıkça engine Külnm. hırçinlaşıyor! Neriman Hikmet Muztarip Kığil bir sel olta da bağrında tüten vara, Duyurma iniltini, gösterme gözyaşını, Şu karşında sırıtan soysuz masküralara |. Teselli istiyorsan şilasız dertlerine, Çek, başının altına bir kaldırım taşını, Hayatta aradığın serin bir diz yerine! Sana uzanan el yok, bugün gibi yarın du.. Binbir azap içinde hergün kıvranıcaksın, bu uğursuz hayatın kışmda, baharında, Seneler, yeni bir deri hazırlıyor yarma. Mademki senelerin elinde oyuncukâsin : Uzab başını, uzat, kaldırım taşlarınal... M. Emin e Güneşten Ne güzel, nekadar parlak ve tatlı Semaya çıkıyor sanki kanatlı, Kalbime esiyor seak bir nefes, Güneşe bu sabah baktıkça gene, Ruhuma biorünlar aktıkça gine Gözümde canlandı eski bir heves! H. Sıddık >