18 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

18 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

NO0.1853 —108 SERVETIFÜNUN 193 Otomatik barda delikten içeriye parayı atan cam sütunun dibine inen sandâviçi alır ve afiyetle yer OTOMATİK Otomatik barlarda, kulislerde, karışık koktey cihazı : Cesim şişeler içinde mahfuz likdrler âletin önünde okunan kelimelere ait mayilerdir. Herşey elektirikle Son senelerde dünyanın? büyük şehirlerinde ve yapılmaktadır. bilhassa Pariste otomatik barlar taammüm etti. Bu barlar halkın ihtiyacına gayet güzel mukabele oet- mekte ve umumun hoşnudişini celbetmektedir. Bu barlar şehirlerin en kalabalık yerlsrinde tesis ediliyor. Ve bira şarap gibi içkilerden maada sando- viç, pasta ve bütün yenilecek şeyleri satmaktadır. En garip tarafı hiç bir satış memurunun bulunm& ması ve herkesin parasile doğrudan doğruya istediği şeyi alıp yiyebilmeşidir. Resimlerde görüldüğü üzre arzu ettiğiniz şeyi gözünüzle görür ve parasını üşit- teki deliğe atarak hususi otomatik tertibatla önünüze gelen şeyi alır ve yersiniz. , Bizde yalnız cigara hususunda getirtilen bu nevi makinelerin bir araya toplanmasile böyle barlar yap- manın imkânı vardir. Bu nevi barlar şür'at makineleşmek ve kolaylığın güzel birer mişali ve medeniyetin hoş bir tezahürü değil midir? b Otamatik barların fkulislerinde ufak paralar iğri tüplerin içerisine atılınca bir teraziyi harekete getirir va bu suretle intihap edilen yemekler ortaya çıkar. Hızmet eden bir genç kız sandüniçleri bir taraftan doldurur.