21 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

21 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

— 328 > SERVETİFÜNUN No'1862—177 Ankara cinayeti katilleri idama Mahküm oldu. Ankara Ağır ceza mahkemesi, Fahrettin Efendi ile zevcesinin katillerinin muhakemesine bakmış ve kararını tefhim etmiştir, Katil Paragon ve Kımış; Kâmil ve Dursun idama mahküm olmuşlardır. Bunlardan Kâmil henüz 21 yaşını ikmal etmediği için cozası 24 sene hapse çev- rilmiştir. Mahkeme salonunu hıncahınç dolduran halk da- vâyı sonuna kadar dinlemiş ve katiller hapishaneye gevkolunurken, bir günde süratle davaya bakılmiş olmasından memnun kalan haik: oda kapısının önünü güpürüyordu, Fahrettin Efendi Dursun ile Enis i — Bunlara kaç kuruş vereceğiz dedi ve (Paragon) a 40 kuruş vererek başka ufak param yok gen ver ben sonra sana veririm dedi. Biz ne yapacağımızı düşü- nüyorduk. O sırada hanım içeri girdi biz onun üstüne atıldık Dursun ile Kımısda Beybabanın üstüne atıl- dılar öldürdükten sonra paraları aradık. Ben içeriki odaya gittim. Gardropta çanta buldum. İçinde 50 liralıklar vardı aldım bir tanesi de 500 liralık imiş. Sonradan anladık. Dursun da sarı lira bulmuş. Pa- Solda ağır ceza heyeti hakimesi ve üç katil istiçvap edilirken — Yaşaşın cümhuriyet adaleti ! diye bağırarak adliye sarayının önünden ayrılmışlardır. Muhakemenin tafsilatını aşağıya yazıyoruz. Muhakeme Şefkati Beyin riyasetinde idi. İddia makamını Ekmel Bey bizzat işgal etti. Reis maznun- ere etti. Maznuulardan Paragon hâdiseyi yle anlattı ve dedi ki — Bfendim, ben bunları öldürmeğe kastetmedim. Ben sadece para çalacaktım. Kâmil ile Dursun birde Kımıs beşbabayı ve hanımı öldürdüler. Ben ölüm işine kurışmadım bile. Kâmil de; — Eve evvelâ biz girdik. İşe başladık. Ben bir aralık dışarı çıktım. Kımız ile Dursunu getirdim. Onlar çamur kârıyorlardı. Akşam oldu. Dursun ile Kımıs Yusuf ağayı abıra soktular boğazını sıktılar öldü diye yere attılar kafasına yüzüne vurdular üze. rine de kapıyı kilitlediler. Hep birden yukarı çıktık. Fahrettin Efendi yatakta uzanmıştı. Hanım dışarıda e Beybabanın dolabını açmış o da yüz elli lira kadar tek ve beş liralık bulmuş. Çekmeceyi, kasayı açamadık ve hep beraber çıktık gittik. Ertesi sabah taksi ile Sincan köyüne gittik oradan trene bindik. İzmitte memurlar geldi bizi tuttular, Bundan sonra maznunlardan Kımısın istçivabı yapıldı. Reis mahtelif suailer sordu. Maznun çok şa- yanı dikkat izahat verdi, Nasıl öldürdüklerini anlattı. Vakıt geç olduğu için birinci celseye nihayet verildi. İkinci celse öğleden sonra akdedildi. Eâmil ve Para- gonun metresi Neriçya dinlendi. Nariçyada vakayı anlattı. Müddei umumi Ekmel Bey bazı sualler sor- du ve muhakemeyi uzun boylu izahatla tahlil etti. Ekmel beyden sonra müddei vekili Aziz Bey müda- iaa yollu bazı sözler söyledi. Maznunların yaş mese- lesini ileri sürdü. Heyeti hakime müzakereye çekildi. İki saati mü- tecaviz devam eden müzakereden sonra hâkimler