25 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

25 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

200 SERVETİFÜNUN i 932 AVRUPA GÜZELLERİ er sene olduğu gibi Avrupa güzeli bu senede intihap edildi: Yaz ortasında da Dünya gü- zeli seçilecek !. Bu sene Avrupa güzelliğini Mel Ölausen ismindeki Mis Danimarka kazandı. Gü- zellik tacını alan Dani- marka güzeline ne mutlu ! Bu seneki Avrupa gü- zellik kraliçeliği müsaba- kasına 17 milletin güzel leri iştirak etti. Fakat bu sene Türkiye güzeli bunların arasında yoktu Filvaki bundan bir müd- det evvel Cümhuriyet ga- zetesi gene bir Türkiye güzellik müsabakası ter- tip etti, Fakat müsabaka günü hakem beyeti hu- zuruna ancak 2, 3 kadar güzel çıkmıştı. Bunlar vakıa güzel ismile müsa- bakaya girmişlerdi. Fakat bunlardan hiç birini he- kem heyeti Türkiye gü- zellik kraliçeliğine lâyık görmedi. Netice itibarile bunlardan hiç biri güzel değildi. Bu sene galiba iktisadi Polonya güzeli : Avrupa birinci güzeli Mis Danimarka MI. Clausen Fransa güzeli: S. Dobrowolıka, 23 yaşında Lynede Sonya i8 yaşında Rus güzeli ; Nina Pohl 18 yaşında ,buhranla beraber güzellik buhranı da var. Hakem- ler arasında münakaşalar münazaralar oldu, niha- yet bu sene bizim mem- İsime güzel seçilme- mesi ve Avrupaya gön- ilerlimemesi ıkararlaştırı!- Başka milletler de bu sene güzellerini seçer- ken aynı derecede müş- külât çektiler. (o Fransa güzelinin intihabı da çok garip oldu. Müsabaka günü hakem heyeti huzu- na pek az güzel çık- mıştı. Bunların içinden Fransız güzelini seçmek imkânsız olduğu anlaşıldı. Hakem heyeti birer birer Fransada güzel atamağa çıktılar. Her biri bir vi- lâyete dağıldı; Nihayet hakemden biri «Nice» sehrinde güzel bir kıza rastgeldi. Hemen bu kızın (gönlünü yaparak Parise igetiydi. Öteki hakemler İkitsikleri emiemlen şa boş olarak dönmüşlerdi. Neticede Fransız güzel- lik kraliçesi Nice'ten ge- tirilen bu güzel kız oldu.