25 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

25 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

—. 1954169 SERVETİFUNÜN 201 Bütün bunlardan anlaşılıyor ki geçen seneler gibi güzelik tacı kıymetini muhafaza etmiyor. Genç ve güzel kızlar artık güzellik kraliçesi olmak istemiyor ler. Avrupada bu işlerin ticaretini yapan, bu yüzden üralar kizanen adamlar bu vaziyet ve rağbetsizlik Karşısında endişeye şa Bu seneki rüpa güzellik kra- liçesi intihabında en ziyade nazarı dikkati celbeden Yugoslavya (ove Danimarka güzel- leri olmuşinr. İs panya güzeli da fazla rey alanlar arasında idi. Da- nimarka yani Av- rupa güzeli çok sevimli ve benüz pek genç yaştadır. Bilhassa sade kıyafeti ilk görenler üzerinde cazip bir tesir bırak- maktadır. İngiliz güzeli de çok rey alanlar arasın- dadır. Bu seneki İngiltere güzeli: Stallard 21 yaşında Macar gözeli: İcn Lampl 17 yasında Avrupa güzellik müsabakası Nice'de yapıldı. İntihap 12 şubatta oldu. Jüri heyeti başında her sene bu mü- sabakayı Oo idare eden Parisli M. Maurice de Walef- fe vardı. Heyet bütün memleket- lerden gelen bir gok tanınmış san! atkârlardan mü- rekkepti. İspanya güzeli: Yunan güzeli: Bu seneki inti- Teresa Daniel Euterpe Lampsa hapda her senekin- 20 yaşında den daha munz- zam merasim yapıldı. Eğlenceler, merasim, balolar daha çok lükstü. Bu alöyiş, her halde gittikçe rağ- betten düşen güzellik kraliçeliği intihabı için bir cazibe uyandırmak gayesile yapılmaktadır. Merasim Nice ve eğlenceler için otelleri bu yüzden Bu sarfiyat ta son tasarruf pro- pagandası ile ne kadar tezat teşkil ediyor, Pariste Opera- da verilen baloya 17 milletin krali- çesi iştirak etmiş müthiş para sarfedilmiştir. oldukça servet yapmışlardır. bir çok davetliler Çokonlorukya güzeli Nalya güzeli hazır bulunmuş ane yele Rosatta Monutali 20 yanalnda İS yaşında ur. 1929 da Avru: pa güzellik halk gani Mele Elisabeth Siman ismin- de Belçika 0 da Mele Alica Diplarakoce isminde n Yun. güzeli, 1931 senesinde de Mele Jeanne Jicilla ismindeki Franwz güzeli kazan- mışlardı Bu seneki Avrupa güzellik kraliçesi olan Dani- markalı genç kız 18 yaşındadır. Gene bu sene en genç güzellerden biri Almanya güzelidir ki yaşı 17 dir. En yaşlı denecek olan da Belçika güzelidir. ve yaşı 23 dür. Mecmuamızdaki resimlere bakarsanız en ateşli gözlerile yüzünün zarif hatlı Yugos- lavya güzeli ina na ne kadar yakın görünüyor. Biz bu kızı en güzel buluyorur. Tabii bu hüküm resme bakaraktır. Almanya gözeli: Arjanliğ güzeli : Gelar ee , Behnen İsabel Frank ke - d 17 yaşında 20 yaşında ki güzellik krali çeliği intihabı ba- kalım ne olacak!. Harp sonu ortaya çıkarılan bu müsabakalar galiba bütün hararetini kaybediyor. Belki gelecek sene hiç bir memlekette intihap yapılamıyacak, yahut çok az millet güzelini seçecek. egilizler, esasen bu güzellik müsabakalarına şiddetle gleyhtardırlar. Bunun genç kızlar üzerinde . fena tesirler bırak- tığını iddia etmek- tedirler. | Hatta ahlakaızlığı teşvik gibi görüyorlar.. Fakat müsabakayı kazanan krsliçeler için büyük bir reklâm olduğu da muhakkaktır. Memleketinde güzellik kralıçesi olduktan (sonra zenginlerle hatta milyonerlerle evlenen, sinema yıl- dızı olan genç kızlar az değildir, Fakat bu devlet kuşu, her kraliçelik tacı konan baş« konmuyor. Bunda tali ve bahıt iş görüyor. Biz ise her güzele böyle saadet temenni ediyoruz. Bunnn için onlara, müsabakalara girerken muzaf- fer çıkmak terne- | nnisi kadar istik- balde Otamamile mes'ut olmak du asınıda unutmer mak Iğzımgeliyor. Güneş onekader şaşaalı olsa yine Belçika güzeli; Yugoslavya güzeli 5. |Dandin O. Diourich 23 yaşında 20 yaşında MN şmğr bir bulutla örtüle- Er me e Romanya güzeli Peru güzeli bilir, güzellikte Liana Delsca Luzmila Ribeyro böyledir, Ziyas 2öryaşmda ei mavi bir semada sâf bir Sa lik içinde, en ufak bir buluğ gölgesile bile kararm nda tali dan pâarlamalıdır. Demekki bu e > yl oynuyor: Güzellik kadar iyi bir sıhhat, sönmez bir zekâ ve mes'ut bir tesadüf. İşte güzellere ela temenni edilecek hayati tecelliler.....