11 Mayıs 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

11 Mayıs 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No,1917—232 Musiki: SERVETİFÜNUN 385 Fransız Tiyatrosunda Piyano Konseri Geçen çarşamba günü Beyoğlu'nda Fransız tiyat- rosunda kiymetli musiki profesörü M. Adinolfi'nin talebelerinin senellk piyano konseri verildi. Konsere tam saut beş buçukta başlandı. Programın birinci parçası Mozart'ın Noces de Figaro'su idi. Bu parça Mel. Luigina Ferraris tarafından çok büyük bir m haretle çalındı. Kendişine refakat eden Mel, Marinelli de epeyi muvaffak oldu. İtalyan Lisesi müdürünün kızı olan Mel. Luigina Ferraris'te büyük bir istidat var. Yaşının henüz pek küçük olmasına rağmen kü- gücük ve gayıf elleri piyanonun beyaz dişleri üzerin- de hayret verici bir çeviklikle koşuyorlar. Yalnız darbeler biraz hafif; bu da her halde küçük piyanis- tin ilk defa olarak eahneye çıkışının verdiği tered- düttenileri geliyor. Her halde bu küçük san'atkâr istikbal için iyi ümitler veriyor. İkinci parça: İspan- yol dansları. Mel. Edvard da kendi parçasında mu: vaffak oldu. Sonra Şule İpekçi Hanımın büyük bir Geçen hafta Beyoğlu'nda Fransız tiyatrosunda konser veren hanımlar; ortada hocaları Prof. Adinolfi. maharetle çaldığı Rougnon'uu Caprioe'ini dinledik. Şule Hanım da ihtimal ilk defa olarak konser veriyor. iakat evvelki iki arkadaşı — mütereddit ve kararşız değil: vaziyete daha hâki Ondan sonra meme Vivaldi ve Bach'ın Cow ceri pour orguc Ç(iinci parça) A. Kebapçıyan Hanım tarafından çok büyük bir maharetle çalındı. Gerek bu hanım ve gerekse arkadaşı EB. Agartmacıyan hanım gan'atin inceliklerini iyice kavramışlardır. Hayran ol- mamak kabil değil. Adeta diyebiliriz ki, Mowvemeni perpetuel'in tatlı nağmeleri hâlâ kulaklarımızda çınlı- yor.. Mel. O. Senae da muvaffak oldu Bu hanım da İstikbal için iyi ümitler veriyor. Konserin en ziyade muvaffakıyetle çalınan parç larında biri de Mendelsohn'un Concert on sol min. (inci parça) oldu. Minlmini Mel. M. Searlato çok, pek çok muvaffak oldu. Elleri çok çevik, vaziyete hâkim, kendisinden tamamile emin, darbeler müte- reddit ve cansız değil. Küçük Searlato kuvvetli bir san'atkâr olacak, Beraat Kemal Hanımda da büyük bir istidat ve ince bir musiki ruhu var. Hissederek çalıyor. Albe- niz'in Asiwria'sının en güç kısımlarını bile büyük bir meharetle başardı. 8, Papazian Hanım Chopin'in bir Soherzo'sunu ve Nazım Ragıp Hanım da, gene Chopin'in bir vals'ını mükemel bir teknik ve iyi bir ruhla, hissederek ve hissettirerek çaldılar. E. Prokopin Hanım iki defa dinledik : Weber'in Polka brillante'sinde kendisine N. Panoyotides Ha- nım da meharetle refakat etti. Diğer parçayı, Sehum- an'ın Carnaval deVenise'inin finalini büyük bir canlı- lıkla çaldı. Bugüzel gurup içinden N. Panayotidis ve I, Ugul- coğlu Hanımlarla M. 8. Del Piano, Chopin'den birkaç güzel parça daha çaldılar. Kıymetli profesör Adinolfı az bir zaman içinde Mel. Luigina Ferraris talobelerini fevkalâde yüksek bir derecede hazırlamış. Hem kendisini ve hemde hocalarımu kiymetli derslerini dikkatle takip ederek musiki de büyük is- tidada sahip olduklarını geçen akşamki konserde mü- kemmel iş surette gösteren talebelerini samimiyetle tebrik ed. İtalyan Lisesi talebelerinin senelik müsameresi Beyoğlundaki İtalyan Lise ve Ticaret mektebi talebeleri tarafından geçen hafta «Casa d'İtaliae sa- lonlarında güzel bir > ii genç mek- tepliler, muallimleri Frof. 6. mo Bace'nin güzel bir piyesini temsil a ei işmi : Aslago- Ruma, mevzuu, yaz tatilini Alpdağlar üzerindeki Aslago köyünde geçiren genç mekteplilerin oradaki hayatı ve tatil sonunda Roma'yı ziyaretleri, Gençlik ve kır hayatını tasvir eden bu güzel pi- yes muharriri tarafından bestelenmişti. Piyesin en mühim Tolleri Giannina Mongeri, Karikiopulo Leti» zia, Copello Alda ve Marohesi Ginseppina Hanımla- râ ve Cingoli, Pampaloni, Caffiero, Radeglia, Stupeni- anu, Rocehi efendilere tevdi edilmişti. e sah- nelerin dekorları İtalyan ressamı M. S. Friscia tara- fından çok canlı bir san'at ruhu ile İnd hezil Muallim G, L. Becei'yi ve genç mekteplileri tebrik ederiz.