8 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

8 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

36 SERVETİFÜNUN No. 2207—522 Milli Şefin Tedkik Seyahatleri Yollarda toplanan halk İsmet İnönünü coşkun tezahüratla selâmladılar. Çankırıda ve Kastamonide Reisicumhur büyük merasimle karşılandılar. Kastamoni, Zonguldak ve Ke- rabükü şereflendirecek olan Milli Şefimiz İsmet İnönü, Ankaradan ayrılırlarken, kendilerini uğurlu- yanlara, şöyle dediler: «— Size, iyi haberlerle döne: ceğim.» Bu sözün ihata ettiği büyük manâda, ileride yapılacak büyük işlerin müjdesini bulan bizler, 26- vinç ve gurur duyuyoruz. Ve ina- nıyoruz ki; Reisicumhurumuz, bu seyahat- lerinde bize yeni müjdelerle döne- ceklerdir. v5 Tren güzergâhında Reişicum» hurun geçtiği yollarda toplanan halk, İnönüne karşı olan ölçüsüz sevgi ve saygılarını, coşkun teza- hüratla ifade ediyorlardı. İsmet İnönü bu canlı tezahürat arasında, Salı günü saat 13 de, Kastamoniyi şereflendirdiler. Kastamoni vealiki Avni Doğan ve Kastamoni mebusları, Milli Şe- fi, Çankırı istasyonunda karşıla- mışlardı. Çankırı istasyon meydani ve caddesi halkla hıncahınç dolmuş- tu. Cnmhur Reisimiz, yürüyerek halkın arasından şiddetli bir elkış tufanı içinde ileriledi ve bir müd- det sonra otomobile binerek Kas tamonu şosesine teveccüh edildi. 7 inci kilometrede Ayanle köyü halkı bayraklarla Cumhur Reisini karşıladılar ve kurbanlar kestiler. Çankırıdan Kastamonuya kadar olan 115 kilometrelik yol boyu fa- gılasız surette balk kalabalığile zincirlenmişti. Hava yağmurlu ve sisli olduğu halde civar köyler ve kasabalardan on binlerce vatandaş, İnöuünün yoluna akın etmişti. İn köyünde Tosya kazası heyeti bek- liyordu. Cumhur Reisimiz, burada da köylülerle görüştü, mahsul ve Reisicumhur İsmet İnönü, refikaları ve Ankara valisi ile bir- likde, intihab reylerini kullandıktan sonra, Ankara belediye- sinden çıkarlarken. sıtma vaziyetini sordu. Ve Sıhhiye Vekâletinin talimatı dairesinde zer'iyat yapılmasına işaret buyur- du. Bundan sonra İlgâz dağları aşı- yordu. İlgazlılar, kız ve erkek talebelerle, sporcular ve bütün halkı ile İnönünü karşıladı. Çok muhteşem manzaralı İlgaz dağla- rından kar, yağmur ve kesif bir sis arasında geçildi. Kazancı, Ye: rince köyleri önlerinde de muaz- zam tezahürat yapıld. İlgazın karlı kısımlarında Derbendli kara- kolu ilerisindeki Şahin Jandarma abidesi önünde güzel bir tak ku- rulmuştu, Otomobillerle gelen Kas- tamonu hükümet, Purti ve halk mümessilleri Cumhur Reisini bura- da karşıladılar. İşmet İnönü bnrs- da bir müddet tevakkuf ederek kendisine ikram edilen kahveyi içti, Mevki fevkalâde güzeldi. Ke- sif çam ormanları arasındaki bu on dakikalık tevakkuf sırasında Cumhur Reisimiz mevkiin letafeti- ne bilhassa işaret etti. Avni Do- 4audam, buraya gelip gidenler olup olmadığını sordu. Seyahatin bu kısmına kadar Cumhur Reisini uğurlamakta olan Çankırı Valisi Hüsnü ve Çankırı heyeti müsaade alarak ayrıldı. Kastamonuya yaklaşılmıştı. Baş- değirmenler mevkiinde de coşkun tezahürler yapıldı. Kastamonu gö- rünüyordu. Fakat halk, kasabanın içinde değil, Olukbaşı mevkiinde, Ankara yolu üzerinde toplanmıştı. Kalabalık her türlü tahminin fev- kinde idi. Bütün mekteb talebeleri, Parti ensnbları, epor kulübleri aza-