15 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

15 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

SERVETİFÜNUN No. 2708—32) is ATANMA Süküt eltiğin saat Ankaraya bakınca, Yok olup gittiğine vasıl kanayım Atam; Her akşam baş ucunda altı oku yakınca, Yok olup bittiğine nasıl kanayım Atam Toprak bir fani için böyle yaşlar görmedi, Ben ömrümde dökmedim böyle hayırsız yaşlar; İnsanlık bir oğluna böyle defne örmedi, Ben tarihte görmedim böyle eksilmiş başlar.. İhsan Boran Fani olan bizleriz sükünunun peşinde, İlk hilkat anile bir ölüp gittiğin saat; Dünya karalar giymiş tabutunun peşinde, Dolmuş bir çift göz gibi sana ağlıyor hayat.. Kökünden kesilmişken bütün ümid ve inat, s——— Kara bahta yap yalnız gülümseyen sen vardın; Aczi kemal şeklinde sende gördü her insan, Felâket karşısında titremeyen sen vardın Taçsız gölgen düşünce vatan öldü bu toprak, Ölüler hayat buldu senden geldikçe haber; Kim sana halbimizden başka. mezar bulacak ? Şimdi arşa en yakın yerde bulduğun kadar. Gözlerin her ümütten hayata çok yakın oldu, Taçların tacı bildin sen bastığın yeri de; O bom boş mesafeler çarpan yürekle doldu, Hasta adam masaldır on beş asır geride, < -— — On beş asırdeanberi Cumhuriyet dünyada, m —— —— Mektep çocuklarının temiz nefesleri var; — —— — Sıra dağlar gibidir mehmetcikler mangada.. mm —— i ii N ri el ” — ——— Seninle bir hizada şimdi Türkün yeri var.. Eslemi tüfek gibi yatgın buluyor çoban, Şereflenmiş alnını açtı dünyaya kadın; Kalbimizde ebedi çarpıntıdır hâtıran. On sekiz milyon Türkün var kalbinde bir yarın.. Seni dünya gözile görebilirim bir kere, Üş beş adım yürüdüm ben kolunda ileri; Ne sen yukardan baktın ne ben kapandım yere, Ruhum hasta değildir artik o gündenberi.. Süküt ettiğin saat Ankaraya bakınea, Yok olup gittiğine nasıl kanayım Atam; Her akşam baş ucunda altı oku yakınca, Yok olup bittiğine nasıl kanayım Atam?