15 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

15 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

52 SERVETİFÜNUN No. 9208—523 Şefimiz İsmet İnönü diyor ki: Reisicumhur İsmet İnönü Reisicumhur İnönünün Kasta- moni Parti vilâyet kongresinin açılışında irad buyurdukları nutku, aynen naklediyoruz: «— Arkadaşla Cümhuriyet Halk Partisinin Kas- lamonu Vilâyet kongresini açıyorum. Kongre azâsını, ve kendilerine sald- hiyet veren Parti teşkildiını, muhab- betle selâmlarım. Bu vesileden üti- fade ederek, birkaç gündür beraber bulunduğum Kastamonu vilâyetinin muhterem halkına teşekkür ve saygı duygularımı söylemek isterim. Kaşta- monudan bütün Türkiyeyi haberdar etmekle bahtiyarım ki, halk içinde geçirdiğim bu günlerin intibamdan pek memnunum. Büyük Türk mil leti, Çankırı ve Kastamonu merke- sinde, kazalarında ve köylerinde ya- gyan vatandaşların çalışkan, yüksek ahlâklı, iyi ve vatanperver valandaş- lar olduğun- dan emin ve müftehir ola- bilir. Kadın ve erkek vatan- daşlarla te- maslardan al- dığım intiba şudur ki, on- lar, Şuurlu ve fedakâr o. larak, büyük Türk ailesinin içinde milliyeiçi ve Wik Türkiye Oümhuri- yetinin aşınmaz ve sarsılmaz kalçat olmak meziyetini dapal etmeğe her zaman hasırdırlar. Kastamonuluları takdir duygularım, bütün memleketin kendilerine emin olduğum tevesoüh- lerinden dolayı, tebrik arzusile bera- berdir. Vatandaşların meselelerini, şehir- H ve köylüsünden ayrı ayrı dinle- dim. Sâde, terbiyeli ve huldsa söy- liyerek, dünyanın her yerinde güzel konuşur sayılacak olan vatandaş larım, seyahat günlerimi iştifadeli görüşlerile süslemişlerdir. Vatandaş- larımın, kendi hnsusi thtiyaçlarım söylerken, valanın umumi mesele v6 #htiyaçlarımı da beraber düşünecek kabiliyette olduklarım takdirle sik- retmek isterim. Asırlardanberi vatan hududları- & 7 İnsanlık için ıstırablı olan bu ka- rarsızlık karşısında, Türk milleti, içe- ride ve dışarda, fikirleri sâde açık ve kararları kat'i olarak verilmiş bulun- makla bahtiyar ve mağrurdur. içeride, lâik, cümhuriyetçi ve milliyetçi bir re- jim, huzur ve istikrar içinde bütün vatandaşların samimi hizmetinden is- tifade etmek, vatanı imar etmek, va- tandaşların maddi ve manevi seviye- lerini yükseltmek fikirlenle meşbudur. 9 na yiğit göndermiş olan şimali Âna- dolu vatandaşlarımızın, tarihe gök- ret salan kahramanlık vasıflarının, en temiz bir canlılıkla bulunduğun- dan büyük Türk milleti emin ola- bilir. Vatandaşlarımın OCümhuriyeti nasıl kendi öz oanları saydıklarını, Büyük Milla Meclisin: ve Cümhu- riyel hülümstins nasıl temiz bir sw retie bağlı ve inanmış olduklarını yakından bir daha görmek, beni gü- venle ve iftiharla doldurdu. Cümhu- riyot hükümetile vatandaşlar arasın- daki bu yakın kaynaşma, vatan um- ram için büyük müjdedir. Rahatça söylenebilen ve valan- daşla devlet memuru arasında oiddi ve samimi âhenk bulunan yerlerde, ihtiyaçların tesviye ve temin edilme- m muhakkaktır. Memleketimizin ser- vet ve kudretini arlıracak o kadar güzel imkânlar görüyoruz ki, az 2a- man içinde, Kastamonu kelimesile hulâsa etmek istediğim, şimali Ana- dolunun kültürü ve umranile müm- taz bir cevher gibi parlıyacağına kati olarak emin bulunuyorum. Kongrenin sâüyn âzas, Cümhuriyet Halk Partisinin vi- lâyetle, sisin gibi güride Azaları sa- yesinde, temin etliği sevgi ve ilima- dt muhabbetle kaydetmek isterim. Unutmayınız ki, sınıf ve zümre far-