26 Ocak 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

26 Ocak 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

MET 150 SERVETİFÜNUN No. 2914—529 Milli Başbuğumuz Aziz Reisicümhurumuz İnönü!. Metelerin arkasında, Çin setlerini... Atillâların arkasında Alp dağlarını aştık... İnönülerinin arkasında, nihai zafer ve ahdı peymanların, en "son irtifalarını aşacağız. Türk milletinin ön safda yürümesi, yalnız bizim değil, bütün bir cihanın ideali olma- lıdır. Çünkü: biz, muztarıb insan kitlelerine, hak ve hürriyet yo- Iunu açan asil bir milletiz... Bütün tarih boyunca giriş- tiğimiz savaşlar, yalnız insanli» &a mukadder olan yüksek He- defleri göstermek içindir. Bu, yalnız bizim inanımız değil, dünya müverrihlerinin de evet demeğe mecbur olduğu bir ha- kikattir... Ergenekondan tutunuz da Sakaryaya kadar olan harekâ- tımız, avni zamanda bütün dünya için rönesans ve intibah olmuştur. Bizıns surlarına atlarımızı sürmeseydik, Ergenekonla Sa- karyayı birleştirmeseydik, bu günkü ro esansı, dünya daha çok bekler ve mes'ut milletle- rin bugünkü sayısı pek az olur. du... Bunun içindir ki, Ümman ve bir tufan olan Türk tarihi, bu asil ve filozof Türk Mille- tinin ebedi önderliği için, vaad ettiği başbuğlar, bizi hiç bek- letmemiş, zorlar nasıl yenilir, harikalar nasıl yaratılır göster- mek için, Mustafa Kemaller, u- zak nesillerin ta damarlarına kadar götureceğimiz marşları yazmak için, İnönüleri gelmiştir. Hitabetin en beliğ bir nutku Yazan: İzzeddin Mete olan, milletin mâküs taliini kur- taran, diye çağırdığımız İnönü, bugün onsekiz milyon Türk şüu- runda aksi sadalar yartmakta, onun başka İnönü tepelerine da- yadığı adımları arkasında bir sel gibi çağlayıp akmaktadır... Milletin bir kara gününde, bir ayağını İnönü tepelerine dayı- yarak, bir avuç fakat, gün gör- müş Türk erlerine, dünya hak- sızlığını tepeletmiş, dünya dip- lomatlarının toplandığı Lozan- da, kimseye tek bir kelime bi- le kekeletmeden, Türk hakkı- nın nutkunu bütün hışımla irat etmişti... Onun, Türk şuurunda aksi sedalar veren adını, Türk sokak- larından Ankaranın taşına bak diyerek geçen, Türk süvârileri nin marşından dinliyenlere ne mutlu!.. 2. mi İsmet İnönü, Ebedi Şefle beraber, Türk ordusunun manevralarında Tempo Büyük bir motör Motörün üstünde dönen kayış Bağlı birkaç yerinden birbirine Bir Çinli saçı gibi uzun, upuzun Bağrına gömüyor bir piston kolunu. Gömülen pistonun kolu Bağır bağırabildiğin kadar bağır makine gürültüleri... Tempo yağlı.. perçinli.. simsiyah dönüyor.. dönerken ağır ağır haykır aklına gelen türküleri. Mehmed Dizman dereye