9 Şubat 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

9 Şubat 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

No. 3916—3531 a UYANIŞ” KALBLERİN Muhakkak ki nazik bir mesele- ye temaş ediyorum. Hakkında en çok söz söylenen meygulardan biri kalb olduğu halde benim bu vadi- de şimdiye kadar hemen hiç bir yazım çıkmamıştır. Sevgili okuyu- cularım belki benim kalb mesele- lerinde âcemi ve yahutta kalbsiz olduğumu zannedeceksiniz, fakat ne bileyimi bu kalb meseleleri ne- zik birşey olduğundan gerek dinle- mesini ve gerekse anlatmasını pek şevmem. Hattâ bu mesele bir top- lantıda mçevzuubahs olduğu zaman derhal uzaklaşırım. Fakat gelin görün ki bugün burada bu meseleye temas ediyorum. Mamafi aşağıdaki yazı benim değildir. Son gelen Avrupa mecmualarından birinde gördüm. Avrupalı yazıcı kalbleri evvelâ kadın ve erkek olarak ikiye ve . sonrada her birini dörde ayırıyor. Şöyleki : Kadın kalbleri Mütenevvi kalb - Ükseriyetle genç kızlarda rastlşnan kalbtir. Bu çşe- kilde kalb taşıyanlara hemen her * #amân tesadüf edilir. Bunlar daha “ilk görüşte insana emniyet ve İti- mat verirler ve cömert olurlar. Esibin bit köşesihde ufacık bir nokta keşfeden bir kahraman bü- tün kalbi ve nihayet sahibini elde edebilir. Genç kızların hemen yüz- de doksanında mevcuttur ve erke- ğe suadeti ancak bu kadınlar ge- tirebilir, Soğuk kalb - bir çok kadınların erkeklere karşı k mecbu- riyetinde kaldıkları kalblerin ikinci cephesidir. Zira gavallı erkekler çlikde uzun müddet yorulduk- sonra ekseriyetle o sıcaklığını kaybetmiş bir kalble karşılaşırız. Bu işe, tabiat kanunudur. Diğer taraftan kadınlar erkeklere karşı kalblerini soğuk olarak göstermek suretile birçok arzularına erişebilir. ler. Zira erkekler bir kısım kadın kaliblerinin bir kürk manto, bir ANALİZİ pırlanta yüzük veya bir tuvaletle elde edilebileceği kanaatini taşırlar. Fakat bu üsulün bilhassa hangi kadınlara tatbik çolunacağıu: maa lesef her zaman katiyetle kesdire- mezler.. İşte böyle kadınlar, bu vaziyet karşısında pek tabii ularak bize kslblerinin seğuk taraflarını göstererek, hislerimişi tahrik edip aruularını yaptırmasını bilirler. Böyle kalbleri ne bir hediye ve nejde tatlı bir söz itmez. Maskelenmiş Kalb » Oldukca teh» likeli ve erkeği çukura düşüten bir kalbtir, Zira bu kalbin sahibi erke- ge karşı bazan mütönevvi; bazen soğuk, bazan sıcak, bazande sami: mi bir kalb gösterir. Bu deha iyi bir tabirle yanar döner üstü yal dızlı bir kalbtir, Bu kalbi taşiyah- lar daima başkaları tizerine tesir yapan bir şahsiyet olmak isterler ve büğün faaliyetlerini zekâlariyle yaparlar. Bu kalbin birçok kutban- ları olabilir, Maskelenmiş kalbin esas mezi- yeti rakik ve merhametli olmasıdır. Karşısında ağlanıp arak onun gururunu ve 'kadı hisleri ok- şanacak olursa, derhül yıtmuşar ve kalb fetholunabilir. Samimi Kalb - Er fakat nadiren rastladığı bir kalhdir. Yukarıda âdı geçen mevvi kalb daima samimi olun bir kalbdir., Samimi kalb deşbal kaşfedile- mez, Tabistile bü erkeklerih kaba hatidir. Zira erkeklet bütün kadın- ların maskelenmiş bir kalb taşıdı. gına kani olurlar. Hayır bu böyle değildir, Umumiyeğla bayanların ve bilhassa genç kızların Hemen ekserisinde mütenevvi ve âamimi bir kalb bulunur, Fakat örkeklerin yanlış yoldan yürümeleri yüzünden o temiz sâf kalb mşeburen kâja bir maskeye bürünlüş. Samimi va sıcak olan kalb soğuk, buz gibi soğuk bir hale gelir. Zira karşımiz.