16 Şubat 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

16 Şubat 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

SERVETİFÜNUN No. 2317—532 Küçük bir kayak şampiyonu SANAT HABERLERİ Aşk Borsası! Üstad muharrir Mahmud Ye- sari, Halk opereti için, yehi bir eser hazırlamıştır : Aşk borsası. Birçokları bu eserin, şimdiye kadar bizde yazılan bu tipte eser lerin, en güzeli olduğunu söyle- mektedir. » Temenni edilir ki, Halk opereti «Aşk Borsa» sını ciddi bir mesai ile hazırlasın, Yesarinin yösünü ak çıkarsın! Yeni bir mecmua Yeni bir mecmua neşredilece- gini duyduk: İnanç. İsmi gibi, muhtevası da, iddislı olacakmış. İddiadan bahsedilince, meomu- anıu ana kadrosunu, genç yasıcı- ların, tegkil edeceği kolaylıkla anlaşılır, ' Bu mecmuanın da, geniş iddi- alarla çıkan diğer sanat gazeteleri- nin akibetine uğramamasını, gönül- den dileriz. başına oturur. O yazar, Sonra başkaları onun bu yazılarına, bize mekteblerde kimya formüllerile bir arada belletilen adlardan birini verir. Sana birazda havadan guğdan bahsedeyim. Geçen gün, köprüde hiç tanımadığım bir zatı şerif gör- düm. Kollarını sallıyarak, buşı dik göğsü ilerde öyle haşmetli, aza- metli bir yürüyüşü vardı ki.. işte bu kurum ve ihtişamla yürüyüp giderken, birdenbire ne yaptı bilir. misin? oOAğzını açabildiği kadar açarak ebleh ebleh, kakavan ka- kavan esneyiverdi, tıpkı büyük meclislerde şatafatlı, fraklı simo- kinli lâflar ederken, birdenbire a- yip bir şey yapan adam gibi ko- miğime gitti. Artık ne resim yapıyor, ne şiir yazıyorum. Ha; beni sana yeni çıkan en iyi hikâyeleri bilğirmemi iştiyordun; şimdilik, adama benzer hikâyeyi,sadece,TANDA Halikarnas balıkcısı yazıyor. Harikulâde bir adam bu. Yalnız onun bazı dal- gınlığa gelip sıfatı isim kullan- masına bakarak, fütürist olduğuna bükmetme! Yanılırsın! Onüç Keremeğliu Çocuklukları vefbugünkü hâlleri Meşhur Amerikan yıldızı Cingers Rogers'in çocukluğu da, şimdiki gibi, güzeldi