10 Ağustos 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

10 Ağustos 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 2242—557 Keki bir arkadaşımız olan Manisa Baro Reisi bay Kâmil Aksoyun buraya gelmesinden istifade ile mühim bir şey halletmek istedim yaz tatili münasebetile buraya gelen dostumuzu ziyaret ettim. maksadımın me olduğnnu anlaya madığı için bir arkadaş gibi kabnl ediyor, son derece yüksek bir.ne- gaketle kargılayordu. — Bir arkadaş degil, bir gaze- teci sıfatile geldim. Gazetecilerin rahatsız etmeleri, beklenilmeyen sineklerin gelmesine benzer. Dedim. — Estağfurullah. Dedi. Bu sefer (o haytetle bakti. ”. — Manisada Lütfi Kırdarın ayrılmasından sonra bir canlılık, bir faaliyet var mıdır? — Aynı canlılığa bu gün de şahit olmaktayız. Onun yarattığı canlılık devam etmektedir. Lütfi Kırdar Manisaya gelmeden evvel, tabiatın verimli yeri Manisaya «durğun Manisa» deniyordu. Bele- "diyenin vaziyeti çok fena idi. Onun ilk işi Belediyeyi bu fena vaziyetten kurtarmak oldu, Sonra da cevval Belediye Reisi Avni Gemicioğlu ile elele vererek can- dan çalışmağa başladı. Bu daki- kadan itibaren Manisa hummalı çalışma devresi içine girdi. Önceleri halk Veli Lütfi Kır- “darı kaybettiği için derin bir te- esgür içinde kalmıştı Zirg biz Mani- sadaki onanlı faaliyeti ancak onun zamanında görebiimiştik. Bir çok yollar, binalar yaptı. Bilhassa memlekette, memleketin en ziyade muhtaç bulunduğu zevk meselesini uyandırmağa gay- ret etti ki, bunun nümunesi bu günkü çehresidir, — Demek ki İstanbul Valiyi buraya almakla Manisaya büyük bir gadirde bulunmuş demektir. yüzüme UYANIŞ — Denebilirdi, Fakat bu gün yerine gelen yeni Vali bay Fai- kında onu aratmıyacağını gör mekteyiz. Daha ilk hamlede, baş- lanmış olan elektrik işini ikmele çalışmaktadır ve memleketin ihti: yacına kâfi suyu getirtmek için .de esaslı teşebbüslerde bulunmak- tadır. Görüşlü ve tecrübeli bir zap olduğunu çekinmeden söyleyebi- liriz, . — Köyler ve ziraat nasıldır? Köy ve rençperliğip kalkınma» sı hususlarına çalışılmakta olduğu- nu hiç kimse inkâr edemez. Düne visbetle bu günün köylüsü arasın- da dağlar kadar bir fark hasıl ol muşbur. Fakat bu, yalnız Manisa- ya mahsus bir hal değildir. Bütün Türkiyede ayni gaye ile çalışıldı gın, düşünecek olursak, Manisayı bundan istisna etmememiz icabe- der. , — Partinin bir usvu olmak dolayısile Manisa parti teşkilânı hakkında bize bir fikir verebilir misiniz? — Her yerde oldüğu gibi Ma niâada da aynı teşkilikter. Yalnız şunu diyebilirim ki şishdiye kadar hükümet ile parti işleri hem abenk yürümüştür. Fırka aatları araşın- daki tesanüt işe umümi iğleriu da- ha çabuk ve daha kelay bir sue rette yapılmasına yardım eylemiğ- tir. Hulâsa edecek olursak bu, halkı hükümete, daha , ziyade ye kınlaştırmıştır. — Bu seneki mahsöl nasıldır? — Çok bereketlidir, Bilhdsan üzümeülerin yüzlerinin fazla gü- leceklerini zannetmekteyiz. Eğer iyi bir fiyat ile satılabilecek olu- nursa, Manisa için refsh kapıları açılmış demektir. Bu da hüküme- timizin zamanında göstereceği alâ- ka ile halledilebilir. 'Berbestçe di- yebilirim ki, Manisade, diğer Türk Cümhuriyetinin toprsğlirında ol- duğu gibi bet pe Dark e bin. ie, yeni bir zefalın. şmektedin — AğH işler m Nisbeten davaların bırakılmamasına on d8X rob Ye da gi yi ve EM in gi ederiz.