7 Eylül 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

7 Eylül 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

22 SERVETİFÜNUN No. 2246—501 TAŞ PARÇASI FİLME ALİNDİ U günlerde İstanbuldaki her üç stüdyoda da devamlı bir faaliyet göze çarpmak” tadır. Hepsi de önümüzdeki sinema mevâimi için filmler hazırlıyorlar. Marmata stüdyosu: durmadan Avrupa ve Amerika- nın en güzel filmlerini “Türk- çeye Duble ediyor. Malekin Fransada çevirdiği son bir fil, minin Dublajı tamamen bit miştir. İpek film stüdyosu: Harıl harıl Türkçe filmler çevirmek- tedir. Tosunpaşa, Allahın cen- neti filmleri çevrildi. Bun- dan sonra Kıskanç, Tren yol- dan çıktı, Şehvet kurbanı, Kahveci güzeli ve İstanbul efendisi filme alınacak. Bu filmlerin rejisörü Muhsin Er- tuğrul, mubtelif makyajlarla ekserisinde rol almıştır, Halil Kâmil film stüdyosu: İstanbuldaki film stüdyolarının hebsi gibi muvaffakiyetle ge- celi gündüzlü durmadan film çeviriyor. Son zamanlarda stüd- yoda esaslı bir tâdilât yapıla- rak birçok ses ve film alma makinelerini en son tekniğe uygun şekilde değiştirmiş bu- lunuyor. Bir kelime ile bu Hiç Nurullah Kâzım Tilgen İ » 4 Muhterem Üstad Reşad Nuri Güntekin bu şaheseri yazdığı senelerde ( eseri aslından da- ha iyi oynıyan tiyatro aktö- rüne ithaf etmekteydi. Şimdi ise Taş Parçası filme alındı. Hem, tereddütsüz söyliyebiliriz ki, bugüne kadar yapılan Türk filmlerinin belki en güzeli oldu. Yazan: Taş Parçasından bir salınc gün Türk film stüdyolarımiız tam manasile Avrupa bhattâ daha ileriye gidiyorum Ameri- ka film stüdyoları derecesinde mükemmelleşmiştir. Stüdyolar yalnız makinelerini ve dahili tertibatını yenileştirmekle kal- mamış, Avrupanın muhtelif şehirlerinde senelerce bilhassa operatörlük, ses mühendisliği ve rejisörlüğü tahsil ederek memlekete dönmüş Türk ele- manlarını bütün külfetlerini göz önüne alarak sinesine almış bulunuyorlar. İşte böyle mü- kemmel elemanlarla işe başla- yan Halil Kâmil stüdyosu da bir yandan Amerika, Avrupanın en çok rağbet görmüş filmleri- ni Türkçeye Duble ederken bir yandanjda 'Türkçe filmler çevirmektedir. | Bu meyanda muhterem füstad Reşad Nuri Güntekinin «Taş parçası» adlı şaheseride filme çekilmiş bu- lunmaktadır.$Bu eserin yazıl- dığı seneler topladığı takdir hepimizin Omalümudur. İşte Halil Kâmil film stüdyosu bundan cesaret alarak muhte- rem üstad Reşad Nuri Günte- kinin bu şaheserini her türlü gayretten çekinmiyerek filme almıştır.