5 Ekim 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

5 Ekim 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No, 2250—565 z UYANIŞ 295 Evet hiç şübhesiz bütün yanlış hesabların tâ Bağdaddan dönüp yes niden görüldüğü bir devir yaşıyo ruz, bu devir muhakkak bir inti- kal devridir. Bu devri en az za- rarla geçirmek için bunun kötüden iyiye birer geçiş olduğuna kendi- mizi inandırmalıyız. Yıkılışına tes essüf ettiğimiz dünyu yerine daha iyisinin, daha hesaplısının daha güzel ve doğrusunun geleceğine inanmalıyız. Akıtılan kanlar, dökülen gözyaş- ları, insan kitlelerinin bütün kötü- lüklerini önüne alıp götüren bir sel olacak ve yanan ateşlerin alev- leri bütün fenalıkları yakıp temiz- liyecektir, Bu kadar büyük felâketlerin imtihanından ve şuurla geçen bir insanlığın şuura ulaşmasına doğru- ya kavuşmasına imkân var mıdır? Bütün felâketlere rağmen biz istikbalin güzel olacağına inan- mealıyız, Suad Derviş Avrupadan Akisler GARB CEBHESİNDE BUTÜN HA- ZIRLIKLAR İKMAL EDİLDİ Garb eebhesinde İngiliz ve Fransızların bütün hazırlıklar bitmiş vaziyettedir. Son İngiliz kuvvetleri cebhede ve müttefik- lerin yanı başında mevzilerini almış bulunuyorlar. Diğer taraftan Fransızlar da Alman hududu dahilinde Zigfirit hattına hâkim be- zı ehemmiyetli vnevkileri elde etmiş vaziyetteler. Şu hale göre, bu cebhede büyük muharebelerin başlaması - sulh teşebbüsleri akim kaldığı takdirde - uzak değildir. Bu sayıfada gördüğünüz resimlerde, en mübim harb sah- nelerinin cereyan edeceği anlaşılan Mauş denizinde Franz donan- masının faaliyetinden bir sahne ile Garb cebhesindeki harekâttan iki görünüş belirtiliyor. Zigfirid önlerinde Alman kuvvetlerine karşı taarruza geçen Fransız kuvvetlerile birlikte Manş ve Şimal denizle- rinde de İngiliz ve Fransız ana vatan filoları seferber bir halde bulunuyor.. ve her an faaliyetlerini bir kat daha arttırmakta devam ediyorlar.