7 Aralık 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

7 Aralık 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 1259—574 UYANIŞ 35 MELEK ÖLDÜ Sanatkâr Melek öldü, Muhlisin kızı Melek. Tepebaşı tiyatrosuna bir kâbus halinde çöken bu baber, bütün tiyatroseverler arasında da umu- mi bir matem yarattı, Meleğin ölümü Türk sahnesi için bir kayıbdır. Meleği sahnede görenler içinde de bir üzüntü. Muhlisin kızı, sahnemizin 6sa- sen adetleri pek sayılı olan kadın sanatkârları arasında, başlı başına bir «hüviyeteti. İyi yetişmiş, hat- ta diyebiliriz ki Türk tiyatroculu- ğu ölçüsünde, tam yetişmiş artistti. Yakın zamanlara kadar komedi ve operetlerde görmiye alıştığımız Melek, iki yıl evvel rejisörün dikkatini celbedebilmiş olacak ki, dram sahnesine verildi. Halid Fah- ri Ozansoyun Henri Bernstein'dan çevirdiği «Ümid» isimli bir eserde mühim bir rolü, harikulâde bir muvaffakıyetle oynamıştı. Bilâhe- re Meleğe «Kral Lir» de gene ehemmiyetli bir rol verilmişti. Fakat, «Kral Lir»in ilk tem- sili OTürk temaşa hayatı için hazin bir hâdise oldu. Zira Mele- Bi bir müddettenberi için için ke- miren mel'un hastalık o gece, kendini meydana koydu. Genç san'atkâr sahnede ant bir kriz geçirdi, yıkıldı ve işte o gündenbe- ri bir daha kalkamadı. Verem, galib geldi. Servetifünun, bu vakitsiz ölüm karşısında göz yaşı dökenlerin teesaürlerine, kendi acısını da katar. > Gelecek Sayılarda: YAZMAK SANATI Yazan: Antoin Albalat * SPENCER VE ESERLERİ Yazan : İbrahim Hoyi » Yeni Japon şiirleri Oakasgür “a Geçti mevsim.. Şehre indik Adadan.. Ne kaldı bir yığın hâtıradan: Yalnız hayâlimizdeki çamlar, Martılar, sular ve ılık akşamlar... . Geçti mevsim.. Şimdi ne çın kokusu, Ne çamlar altında hulyâ, Şimdi yağmur ve şehrin uğultusu... Şimdi ne renk var, ne ziya. Şimdi gözlerim kapalı, dalgın Düşünüyorum baharını Adanın. Düşünüyorum nisan yağmurlarından Çamlıkların nasıl tazeleştiğini, Nasıl serin serin yelpazeleştiğini.. Düşünüyoum mehtapta denizi, Düşünüyorum seni, beni, hepimizi... Ne kaldı o mehtap turlarından? Nerede o açık arabaları Adanın? Nerede o kahkahanın Astalt yollarda billürlaştığı geceler, Aşkın ve neş'enin taşıdığı geceler! Nerede o mevsim? 23-X1-1939 Halid Fahri OZANSOY