31 Ekim 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

31 Ekim 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

İTÜRKÜN BÜYÜK BAYRAMI Yazan Cümhuriyet on yedi yaşını dol- duruyor. Dünyayı sayısız defalar altüst etmiş olan bu kahraman milletin varlığın ve benliğini hakikaten idrâk ettiği günden bu güne kadar on yedi yl geçmiş bulunuyor. ” Onyedi yıl, tarihten bir sahife, bir jübile sırasını anlatan takvim " değildir. Onyedi yıl bizzat tarihtir. O, tarih ki cihana yaşamak hakkımız (olduğunu herkesten daha ziyade yaşamak hakkımız bulunduğunu tunç bir sesle 1923 senesinin 23 Teşrininde Ankaradan Büyük Millet Meclisi kürsüsünden batırlatarak onu titretmişti. > Onyedi yıl, öyle bir tarihtir ki; bizim dünyanın asırlarcn bekleği- gi en büyük Adamı başımızda bu- lunürdu, Ve öyle bir tarihtir ki, bu kahraman millet kendisini idâ- re etmesini bilmiş olanları kalbin- den ve kafasından bir an dahi ol- gun çıkarımadı. cAVIİIT Onyedi yıl, büyük bir milletin uçurumları kovalaması, cehâleti yoketmesi, kasırgaların kasıp ka- vurduğu ve çorak hâline koyduğu toprakları bahçe haline getirmesi keçi yollarından asfalt ve demir- yolu kurmağı bilmesinin tarihidir. Bu kadar da değil... Onyedi yıl, büyük ve kahraman en büyük milletin dünyaya nasıl bir millet olduğunu göstermesidir. “e Savaşı kendine san'at edinen bu milletin elbette Atatürk ve İnönü gibi kumandanları olacaktı. Ölmesini bilen bu kahraman askerin elbette önünde cihan ihti- ramla selâma duracaktı. Onyedi yıl... büyük bir tarih... Büyük bir milletin neler başara- bildiğini anlatan bir tarih, > Bu gün, kshraman millet, Ata- türkün, kendine emanet ettiği bu güzel yurtta, İnönünün etrafında, sadece emir bekleyen büyük bir birlik, tehlikeler gözeten sağlam “Na mutlu Türküm diyene ?, ATATÜRK YA MAÇ pençe ve ders vermeğe bazır tec- rübeli ve sakin bir hoca gibi dur- maktadır. Bu gün, her vakitki gi- bi ve hattâ her vakitten daha fazla içimiz sevinç doludur. » Büyük zaferler, büyük sevinçler, büyük insan ve kahraman millet- ler içindir. Bugünkü bayramımız, bu gün- ki büyük sevincimiz Türk milleti- nin ne kudretli ne imanlı bir mil- let olduğunu gösteren büyük za- fer nişanesidir. Büyük ve kahraman Millet Cumhuriyet Bayramın kutlu olsun! X Bu gün Atatürkün emrettiği gibi hepimiz, Milli Şefimizin etra- fında tek vücut ve tek soluğuz. Yeni çığırlar açacak olan bu kabraman millet Cumhuriyet Bayra mın da, Şeflerinin emrini bekliyor. Hazırız! ba «Ne mutlu Türküm diyene» Vatanın aziz bekçileri Türk Süvarileri 290 — Servetifünun — 2306