31 Ekim 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

31 Ekim 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Ebedi Türkün Türk Gençliğine Hitabesi Bugün vasıl olduğunuz netice, asırlardanberi çekilen millt müsibetlerin intibahı ve bu aziz vatanın, her köşesini sulayan kanların bedelidir. Bu neticeyi, Türk gençliğine emanet ediyorum. Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk İstiklâlini, Türk Cümhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden, mahrum etmek istiyecek, dahilt ve harici, bedbahtların olacaktır. Bir gün, İstiklal ve Cüm- huriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmiyeceksin! Bu imkân ve Şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cümhuriye- tine kasdedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibi- yetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zabtedilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfül işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraiten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahib olanlar gaflet ve delâlat ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahibleri şahsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emellerile tevhit edebilirler. Millet, fakrâ zaruret içinde harab ve bitab düşmüş olabilir. Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen Türk İstiklâl ve Cümhuriyetini kurtarmaktır ! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur! Kemal ATATÜRK 991 — Sarsatifimin — none k a