31 Ekim 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

31 Ekim 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

CUMHURİYET 18 YAŞINA GİRERKEN Ebedi Şefimiz Avrupa harbinin bütün vahşeti- le devam ettiği şu günlerde, Türk milleti Cümhuriyetinin 18 inci yı- nı kutluluyor. 17 senedenberi, devamlı sulh ve çalışma ile geçen bu zaman, devletimizi dünyanın .belli başlı, sözünü dinletir, devletlerinden biri yapmışdır. Bu 17 sene 17 âsra be- deldir, Türkiye Cümhuriyeti 28 Ağus- tosda en genç ve en kuvvetli bir yaşa giriyor: 18. Bu kadar kısa bir maziye sahib oian Türkiye Cümhuriyeti bugün, şüphesiz ki düveli muazzamadır. Düşmanların, senelerce mirasını paylaşmak için, kendisine derin ve karanlık çukurlar kazdıkları «Has- ta adam» bügün «ding adam» ol- muşdur. Vaktiyle ona «hasta adam» di. yenler, şimdi kendisine ya korkunç bir düşman veya kuvvetli bir dost gözüyle bakıyorlar. Ona, dün mezar kazanlar, bu- gün süngüsünün parıltısında eğili- yorlar. Zamanımız, beşer tatihinin kay- dettiği en müthiş harp faciasını yaşamaktadır. Bügün Avrupa bir harabeye dönmüş vaziyettedir. 296 — Servetifünun — 2306 Yazan: Oktay AKBAL En medeni mamüreler mahvol- muş, bir çok milletler esaret altına düşmüş, devletler yıkılmış, bir he- gomonya siyaseti Avrupayı kapla- mışdır. Böyle olmasına rağmen Türki. ye her zamanki gibi, kâanıyle çiz- miş oldnğu sınırları dahilinde, gü- ven ve itimatla yaşamaktadır. Ordusu sıuırlarda bekliyor, İçe» ri bir tek düşman ayağı bırak. mayacaktır, Bizler, Türk vatanının bölün- mez, parçalanmaz bir kül olduğu- nu ilân ettik. Vatanımızin her ka- rıg toprağı bizim için kutseldır. Zira o bir karış toprak yüzlerce hatta biulerce Türk genelniu kanıy- le yuğrulmuştur. Türkiye yutulsmayan, alevden bir lokmadır. Bizi e isteyenin boğazı darçalanır. Türk, yalanını zaman mağlub edilemez. «Türkleri inmeli fakat mağlup edemezsiniz. Napoleon Bonapart» Düşmanların bile takdir ettikle- ri vaafımiz. Oumhuriyetimiz 18 yaşına ba- sarken, nüfusumuz da 18 milyona yaklaşmış bulunuyor. m ektiği Milli Şefimiz Bu da cümhuriyetin başardığı bir muvaffakiyettir, Cümhuriyetin refah ve saadet dolu 17 senesi bize birkaç milyon daha kazun- dırdı. Bu 17 senenin bir blançosunda o gördüklerimiz: Her zamankinden daha mülk ebit bir Türk milleti, 2 — Her zamankinden daha kuvvetli bir Türk orduan, 3 — Her zamankinden daha — Devamı 298 inci sayfada —