13 Mart 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

13 Mart 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

S.E KY ve müeasisi A. İhsam ToLgöz Neşriyat Müdürü : H. Fahri Ozamsoy Fiyatı 15 Krş. E Tİ F UYANIŞ SİYASİ — EDEBİ — İLMİ — SOSYAL— HAFTALIK GAZETE o Kuruluşu 1891 U N U NN va 50 — cn 99 No. 2325 Talgraf : Servotifünun İstanbul Telefon:ı 21019 13 Mart 1941 Perşembe HAFTA HASBIHALI Harp ve yıkım yakım günlerinde düzgün düşünceler — Milli arttırma kuru- mumuzun nasihatleri — İsviçreli bir mecmuanın kadınlara tavsiyeleri —- Âlemde hüner mihneti zevke çevirmekdir Yazan : Avrupanın muharebesi ve büyük ibtilâli, yürüdükçe bu kıt'ayı ateş ve yıkımdan sonra açlık takibe başladı. Geçen hafta dahi yazdı. ğımız üzere Belçika Fransa en siyade, diğerleri tedricen yiyecek- den dahi mahrum kalmağa başla- dılar. Fransız gazetelerinin verdiği haberler çok acıdır. Başımızda bulunan tecrübeli ve dürüst görüşlü Şeflerin idaresile gimdiye kadar &teşden uzak kal- dık, açlığı duymadık. Onun için Avrupanın cenub köşesindeki yur- dumuz bu gün dünyanın cenneti sayılsa gerektir. Cennetimizin İ- çinde rahst yaşamak için bütün millet ferdleri bir büyük kale du- varı gibi çok sevgili Milli Şefin etrafında toplanmış ve birbirine bağlanmıştır. o İşareti kendinden bekliyoruz. Başka düşüncemiz yok- tur. Burada bir tek aızuyu tekrar- lamak isteriz; oda: muharebenin doğurduğu iktisadi buhranları ön- lemek üzere herkesin kendi hesa- bını bilmesi, israftan süsden ve lüksden mutlaka kaçmasıdır. Ulusal Ekonomi ve Arttırma Kurumunun bütün matbuata ver» diği nasihatları bizde bu nüshamı- mıza sldık, okuyucular bu nasihat- leri gazetelerde gördükleri gibi radyolarda da dinliyorlar. Ahmed İhsan Bizim sütunlarımızda muharebe başlıyalıberi biz daima süsle lüks- ten ve İsraftan kaçmaktan lâzım geldiğini tekrarlamaktan hiç geri durmadık, Ekonomi ve Arttırma Kurumunun nasihatı gibi dersleri İsviçre gazeteleride muttasıl tekrar. lamaktadır. Son gelen İllustr4 Sulsşe mecmuasının 13 Şnbat ta- rihli nüshasında gördüğüm bir parça yazıyı aşağıya aynen &lıyo- rum. Mecmua on maddelik bu n&- sihatı kadınlara yapıyor. Göze iyi çarpsın diye zarif renkli bir çerçive içine koymuşlar. Serlev- hası şudur ; Dikkat ! Kendinizi Koruyunuz |! Muhazeye hazır gözler sizi takip ediyor. «Bugünkü harp modası İs- raftan kaçmaktadır. renk ve pomata gibi geçen sene- ye kadar devam eden süs mode larını niçin zikretmemeli ? Sü- ründüğünüz boyaları ve pomatla- rı da azaltınız, güzelliğinize zarar gelmez. 1 — Saçlarınızı garib renklere sokmayınız. Gayri tabii sarı saç ve göze batan kırmızıyı bırakınız. 2 — Uzaktan göze çarpan kır- mızı dudaklı olmgyınız. Bir takım TOKGÖZ İstanbul 12 - Mart - 1941 3 — Kana batmış gibi kırmızı tırnaklar istemiyoruz. 4 — Yeşile veyahut menekşe ve madeni renge boyanmış göz kapakları istemiyoruz. 6 — Mavi kirpik lâzım değil, çehrenizin tabit halini bozmayınız, 6 — Gözü 'daha uzun göster- mek içiu kara çirgilar güzel değildir. 7 — Düzgün kabilinden poms- talar gittikçe azalıyor, onları bir tarafa bırakın, 8 — Kaşları cımbızla yolmak- tan vaz geçin tabiat daha güzeldir. 9 — Biryantin yağlı bir cisim- dir. Yağı azdır, yağ dünyada azal- mıştır israf etmeyiniz. 10 — Berberdükkânlarında ya- pılan bukleler ve ondüleler bu zamana yakışmaz. Yaşasın temiz ve tabii saç ve masrafsız hayat | Bu nasihat maddelerinin altına saçları bukleli kaşları yolunmuş kirpikleri uzatılmış tırnakları ve dudakları kırmızıya boyanmış ve elindeki uzuu ağızlığa takılı siga- rasını savuran modern bir madam resimi Vardır! ! İllüstre Süvisin haftalık nasi- hatler ünvanlı renkli ilâvesinden aldıgımız yukâarıkı yâazılarınin di- ger tarafıuda Gülüşünüz insa- — Lütfen sayfayı çeviriniz — 193 —Servetifunun — 7475 v0 Si #