26 Haziran 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

26 Haziran 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Sahibi va müessisi A. İhsan Tokgöz Meşriyat Modörü ; H. Fahri Ozansoy Fiyatı 15 Krş. UYANIŞ SİYASİ — EDEBİ—İLMİ—SOSYAL-— HAFTALIK GAZETE o Kuruluşu 10891 SERVETİIFUNUN yu 5) —cu 90 Ne. 12340 Telgraf : Servetifünun İstanbul Teleton: 21013 26 Haziran 1941 Perşembe HAFT A HA S B I HAL İİ Harbin yeni safhaları — Milli Şef'in etrafındaki sağlam birlik ve Yazan : Dünya muhatebesinde hâdiseler birbirini takib ediyor. Ateş yerini değiştirerek Avrupadan Afrikaya Afrikadan Asyaya dolaşıyor. Kend! istiklâlimizden ve yur- dumuzun tamamlığından başka bir şey düşünmeyen ve sulhun ve selâmetin en müşfik dostu bulunan Türkiye Cumhuriyeti ve türk mil- leti sevgili Milli Şefin etrafında toplanıp sarsılmaz birlik halinde durduğu için Avrupayı yakan bu büyük ateşin dışında yaşıyor. Bİ- zim her türlü şükrans ve gıptalara lâyık olan dürüst ve yüksek giyü- setimiz ve şulh severliğimiz bu ayın on sekizinde eski muhsrebe arkadaşımız olan Almanlarla bir dostluk paktımn imzalanmasını temin etti, İmza edilen bu mua- hede birbirlerine karşı hiç silâh çekmemiş iki milletin yekdiğeri hakkında yüreklerinde sakiadığı sevgiyi tekrar ortaya koydu. Biz Almanlarla dost idik, şimdi mev- cut dostluk yeniden imzalanmış ve iki millet tarafından resmen tasdik olunmuş muahede ile daha bariz olmuştur. Bizi Almanlarla sağlam dost yapan bu muahede İngilizleriğ olan ittifakımızı hiçbir Ahmed İhsan siyasetimizin dürüstlüğü vechile değiştirmiş ve yahut 2a- yıtlatmış değildir. İngilizler bizim müttefikimizdir, Almanlar da doş- tumüz. Alman dostluk anlaşmamızı takip ederek Alman ve Sovyet muhgrebesl dahi patladı. Bu sni patlayış muharebeye bakan gözleri Avrupanın şarkına götürdü. Son gelen haberler çok müthiş akınlar ve hücumişr olduğunu ânlatıyor. 1939 Eylülündenberi Avrupayı müdhiş âfetlere ve harabilere uğ- ratan bu büyük muharebenin ne- rede ve nasıl duracağını kestirmek ihtimai haridindedir. e Yapılscak şey birliğimizin sarsılmaz kuvve- tini korumaktan ve Milli Şefimize ve Cümhuriyet hükümetimize olan derin gevgimize güvenmekten iba- rettir. Memleketimizi ulâkadar eden bir nokta dahi steşin şimal sinir» İarımızı teşkil eden Karadenizin içine girmiş olmasıdır. Son gelen telgraflar Romanyanın iskelesi o- TOKGÖZ İstanbul 25 - Hasiran - 1941 lan Köstencenin Sovyet hava kuv- vetleri tarafından tam eski tabir ile hâk ile yeksan edildiğini bil- ditiyor. Zavallı Köstenceyi haftada iki üç defa beyaz vapurlarile İş- tanbulu Ayrupa ekispreslerine bağ- lıyan bu küçük ve zarif Ilman son kırk senenin Karadeniz kıyısında kurulmuş bir medeniyet nişanesi ve gittikçe inkişaf eden bir ticaret limanı idi. Gözümün önüne geli. yor, Köstence rihtımında hazır duran yataklı vagonlardan müte- şekkil ekispres treninin yanına İstanbuldan gelen beyaz vapur yanaşıyor. Seyyahlar, Turiatler gü: lüşerek, konuşarak yerlerine geçi- yorlar ve ekizpres treni bir kaç dakika sonra Bükreş Bodapeşte, Viyana, Salsburk, Münih, İstras- burg yolıyle kırksekiz suatte Ps- rise gidiyor, Paristen dahil vaparls Manşs geçip İngiltereye kavuşu- yor. Biçare Avrupanın başına ge- lenler. Bu müthiş harb insanlığın ve medeniyetin bu asude hayatını ortadan kaldırdı. Dua edelimde harb felâketleri sona ersin ve in- sanlık düzgün ve tatlı yaşama ha. yatına tekrar avdet etsin ve jine gülsün. 61 — Servetifünun — 340