18 Aralık 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

18 Aralık 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Vedâ Mes'uduz, bu masal yolculuğunda Hâtırasıyle başbaşa gençliğimizin.. Bir muammayı yaşıyoruz, sevgilim, Âkıbet, belki garip, belki hazin. Hayât bizi terketti hâtıralara Tahayyülde kaldı artık bahar.. Bahtiyarız sevilmiş, sevebilmişsek Aşka elvadâ, ölene kadar ! Şinasi ÖZDEN Şükür Bir gün her şeyin aslına Döneceği muhakkak; Ölüme deyeceğim yok amma: Bize armağan eftiğin Şu mavi semâ Verimli toprak Günler ve geceler için Tanrım, şükür sona... Hasan ŞİMŞEK Bir saraydayım ki, cariyeler, Kaybolan bir prense ağlıyor. Bir çöldeyim ki yolcular susuz, Uzaklarında bir su çağlıyor, ri Bir mabeddeyim ki dua için Bekliyorlar gelmiyen rahibi Ve bir evdeyim : kapılarını Kilidiemiş ve gitmiş sahibi. Aziz DURAGOĞLU Mektup Nasıl bırakabildim seni, Düştüm bu uzak beldelere? Dudaklarımda adın, muhayyelemde resmin, Acaba bir gün dönecekmisin ?.. Döndüler yuvalarına, cenup kuşları ; Gagalarında selâm, kanatlarında huzur, Mavi geceler.. Güz yağmurları. Nedamet damla damla ruhuma sinmiş: Ne yazık güzel gözlerinden hayalim Bir yağmur bulutu gibi silinmiş. Arıyorum, gözlerim nemli, Bulutlar ve sisler içinde müphemleşen, O mahzun ve haz dolu bozkır şehrini. Bir sonbahar günü var düşüncemde ; Ey, mavi gecelerine doyamadığım cenup | Aradığım yalnızlık, huzur nerede ? Kenan HARUN MW. Eminescu'dan ; ve eğer... Ve eğer dallar cama vurursa Ve kavakları titretirse, Bu, senin kafamda olup Ağır - ağır yaklaşmandır. K Ve eğer yıldızlar göle vurup Dibini aydınlatırsa, Bu, kederimi barıştırarak Fikrimi durgunlaştırmamdır. » Ve eğer sik bulutlar gidiyorsa Ay parlaklığa çıkıp Bu, hatırlayacağım içindir Dâima, seni... Çeviren: Cavit YAMAÇ 53 — Servetifünun — 2265