2 Nisan 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

2 Nisan 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

benim kim oldüğumu tahkik öt- tiktten sonra, penbe bir zarf elime tutuşturdu. Zerfı ellerim titriyerek açtım. İçinden penbe bir kâğıt ve bir bütam saç çaktı. Nel bana uzun uzun aşkından bahsediyor, ve hemşiresinin hastalığından do- layi, kışı geçirmek üzere Mısıra haraket ettiklerini bildiriyordu. Fakat biz, bu kış ottunla evlen- *Yneyi karmuştuk. Onun kaçmasına Nellinin. benden kaçmasına sebeb ne ola'bilirdi? Hemşiresi hasta iss, Pederi veya akrabasından biri onu âlıp Mısra götüre bilirdi. Ah ! Nihayet bu #ualin tevabını- da mektubda buldum; Nelli bu İfaciayi itiraf ediyordu. Bütün yaz geçenlerin olub bitenlerin neden ibaret olduğunu göremiyecek ka- dar kör oluşuma yandım... Meğer- se Dora da beni içinden gizlice sevmiyormu imiş?. Nelli onun hasta kalbine, hasta çiğerleri- ne bir ümidi istikbal bahşetmek için, benden feragat etmiş. Ve Doraya kemali ocidâiyetle, beni sevmediğini göya itiraf etmiş, — Elvedasevgilim.. Bivedal,. di- yordu, Doranın iyiliği için böyle Iâzım.. Ah Dorayi sevmeni ne ke- dar arzu ederdim... Nelli! Nelli! Nerelerdesin 9.. Beni böyle dilhun birakıp nerelere gittin 9 Artık kalemi elimden atıyorum Çamların 'sayei lütufkârında otu- rup hicranı kalbimi evrakı perişa- nıma geçirmekten muazzeb olu- yorum Nellinin hayalini, çamların gölgeli derinliklerinde Marmaranın kızıl âfakında aramak daha iyi... Samim KOCAGÖZ “ Edebiyydt -s- atlka , nın * Sec, san'atiyle: «<Servet-I-Fünün» Ceride-i-Feridesine : İntişâbiyle “Seroei,, yâb-ı. “Fü- nün, olduğum Mecmüs-i- mergü- bemizin, saha arây-ı- intişâr olma- sinin eğdi ikinci sâl-i- meyânin işti- mğlinin idrâki münâsebet-i- cemiy- le-vü- gelilesi ile tebrıkât-i- haki- RESİMLE Hadiseler Afrikanın şimolinde muharebe mevzile- rinden birinde mahalif halk gazetecilere Son günlerde, Berlin görüşmeleriyle mühim teahhütlere giriştiği tahmin edilen Bulgar Kralı BORİS râne ve dervişânemin, nâ'il-i- me- kaam-ı- kabül olması niyâz-i- mah- susuna müsare'âat ve bu vesiyle-i- mes'üde ve müstahsene ilede tek- rimat ve tes'i-dat-ı- vefire-vü- fâhi- remi tökdime mücâser eb ve nice nice emeği ve emeğl-i- adidesiyle mazhâr-i- avn-i- “IAsan,-1- Cenâb-ı- Yezdan olmanızın, eazz-i: me'mül-i- hâllsânem bulunduğunu arz-ü- be- yan ile kesb-i- fahr-ü- mübahât-i- bi hadd-ü- gâyât eylerim efendim, Elfakirul-Hakir Esseyyd- Eşşeyh: Cemâlüddin Server Çelebi ziyafet veriyor. Kudüs Müftüsü Emin Hüseyini Ro- mo'dan Berline gelişinde Hariciye Vekâletine geliyor PP — 283 ncü sahifeden devam — Kaldıki Tanzimattanberi görü- legelen edebi hareketlerin hepsi Servetifünunun sinesinden fışkır- ulıştır. Kezâ& bildiğimiz şairlerin çoğu Servetifünundan gelir. Meselâ Fikreti oradan tanır ve severiz.. Bu itibarla Servetifünunun rolü azımsanmıyacak derecededir, Ben Servetifünuna bu dayısı ile yarım asrı aşan ömrünün daha w- zun olmasını diler ve Ahmet İhsan Tokgüöze de yılmıyan azim ve sab- rından dolayı teşekkürü bir borç bilirim. M. Niyazi AKINCIOĞLU 235 — Servetifünun — 2380