14 Mayıs 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

14 Mayıs 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Hayat eski bir şarki.. Ölümün sonsuzluğu içimizde mühürlü, Ah inonsak bir türlü, inanmosak bir türlü. Zamanların içinde yok kimsenin ülkesi, Görülen rüya değil bir rüyanın gölgesi. Bu acının dünyada yoktur bir hudut taşı, Kimin gözüne baksak kendi gözünün yaşı. Öyle yorulmuşuz ki hayâl ile bu yerde, Gözlerde kara toprak hem aynadır, hem perde.. | Bir göz kırpması kadar varın, yoğun hep farkı, İnsan olan her yerde hayat eski bir şarkı. Ehven yola çıkmak şefkatteki el gibi, Bir lâhza gülümsemek bahardaki dal gibi; Tabutuna dört omuz getirmeden kara bah, Yalnızlığın İlâhi şehvetini durma, tat. Glümünden kalacak hâtıran da iğreti, Hasılı mezarına kendin götür rahmeti. İhsan BORAN pg Soğukkuyu Tramvay Caddesi Sokak | Sende bitsin hayatım Oygullarım sende doğsun, Sana döneyim karımla Pazar günleri sinemadan. Sende mevcut beni büyütenler Babam, annem, kız kardeşim ; Bana düşünce veren sende | Benim neşemi, sıkıntımı yapan kız | Sokak! Sendeki kız için döğüştüm delikalılarla ! Sendeki kız için dayak yedim | Sendeki kız için uyandım geeeleri Uykusuz kaldım | Salik BİRSEL Sarhoş akşamlar... — Cavli Yamaç'a — Senelerce sonra akla gelen sevgili. İsmini bilemediğim çocuğumun annesi. Çok uzaklardan kokusunu duyduğum o günler.. ihk geceler.. Hangi diyarlardon geldiği belli olmıyan kervanlar! Yanyana yapıştırılmış üstü resimli pullar, Adresime gelen güzel cildli kitaplar.. Yüksekkaldırımda selâm veren memleket gemicileri. Sarhoş akşamlarımda silik hâtıralar.. Mehmed DİZMAN Düşünce Nimete ve nasibe şükür. Seccâdelerin ihmâli, Dervişin hayatı boyunca ölüm Mağara misâli. İnsan mutlaka sevmelidir. Fikir elmalar — şekil sepet. Yalnayak — başıkabak nasıl kundaklamışlarsa, Aynen kefenleyen bulunur elbet. Safa ERKÜN 303 — Servetilünnn — 2306 .