5 Kasım 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

5 Kasım 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

KiTA P LAR Üç odalı bir ev kiraladığım gün, kurtulacak kitaplarım merdiven oltındaki şeker sandığından.. Belkide gün geçtikce tabanında halı döşeli büyük bir kütüphanem olacak.. Benden bahsedilirken evvelâ kitaplarımın sayısı söylenecek. Bense herşeyden uzak kitaplarımın ortasında kendimi unutacağım! Çıkkarırken gözlüğümü eski mahalle arkadaşıma «nerde tanıştıktı, yabancı gelmiyor yüzünüz?.» diyeceğim! Boşka bir gün masamın başında dalgınlığım onları güldürmeyecek.. en kalın kitabımı akur görünürken bastıracak misafirlerim.. Evde bulunmadığım günler «meşguli» diyecek beni soranlara güler yüzlü hizmetcim. Sorarlarsa dünyanın gidişini duvardaki büyük adam resimlerine bakarak En yakın dostumun bile Eflâtun'dan satırlar okuyacağım dalgın dalgın bakıp yüzüne ismini soracağım! Rıfat ILGAZ N. İ taam - BERK Seni methüsenâ etmeliyim Yüzümün, gözümün, ellerimin hali için vücudum. Dünyayı tanıdığım, insanları öğrendiğim için Azât edildiğim için, tenime dokunan mavilikten. Konuşabilirim artık, bilhassa insanlardan doğru ve muhakkak Vücudüm, sana herşeyden önce mutlak ve mutlak tâbiyim Şehirler yükselten ve donatan ellerim, sana bin teşekkür Avuçlarım, mesut insan yüzlerinin sıcaklığını tanıdılar Gözlerim, gökyüzünü öğrettiğiniz için hamdolsun Bir karış ara ile çakılı yıldızları biliyorum Arhk gök yüzünün göz değmedik hiçbir yeri kalmadığını söyleyebilirim. Siz Insanlar, ağzınız yüzünüz, gözünüz için bende yaşıyorsunuz İMemnuniyetteri sizin yüzünüzde tatdım Güldüğüm, ağladığım sizin yüzünüzden Vücudumun şarkyarını öpülesi elleriniz için söylüyorum Ağzım, seni şarkıların için seviyorum Seni birgün alıp bir kıt'aya çıkarmak isterim. İmzalı kocaman kitaplar açan parmaklarım Uzun ve hep aynı kaldığınız için elhamdülillâh | Vücudum, seni büyük şehirlere, denize, bahçelere karşı İnsanın şarkılarıyle metetmeliyim Çırılçıplak yaz geceleri, gün ışığı ile yıkamalıyım Senin namına kadınlar, erkekler, çocuklar benim için aziz ve hoşnut Bir akşam sizinle firar edeceğim, ayaklarım Vücudum; yalnız sana mahsus en güzel gerinmeleri dünyanın Sana ilân ederim râmolduğunu dağlar, taşlar, oğoçler beyan ederim 293 — Servetifünun — 2411