23 Ağustos 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Ağustos 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

“6 Sayifa EYİP SULTAN KİMDİR Bir Sürü Bizans Askeri, Serdarla Arkadaşlarına Doğru Koştu... Yolda konuşup gürültü et - memek lâzımdır ki bizim gel - diğimizi duyup tertibat alma - sınlar, Bu kısa ikaztan sonra ser - dar Yakup hançerini, kılıcını yokladı, kuyudan aşağı kendini bıraktı. Diğerleri de imiyorlardı. Dar ve karanlık yolda bir- birlerine sürtünerek ilerliyen bu kafilenin içinde nefes alb- maktan bile çekinenler vardı. Nihayet Serdar Yakup ma- nastıra çıkan — yolun ağzına geldi. Evvelâ başını uzattı. Yukarı baktı. Güneşin aşığı etrafı bir parça aydınlatıyordu. Yolun ağzında nöbetçilerin beklediğine dair hiçbir işaret ve gürültü yoktu. Arkasına baktı. Arkadaşları yığılmış, kendisinin çıkmasını bekliyorlardı. Hançerini çekti, eline aldı. Sonra kılıcını sıyırıp dişlerinin arasında sıktı. Kösterdiği, cesaret — değil bir delilik olabilirdi. Kuyunun başında eğer bir kimse var- sa Yakubu öldürmesi gayet kolay olacaktı. Fakat burasını hiç düşün- miyen Serdar, taşlara tutu- nup kendisini yukarı çekti! Ve az sonra Kuyudan dışa- rı fırladı. Etrafına seri bir göz gezdir- di. Bir adım ötede kendisine arkasını dönmüş bir Vareng du- ruyordu, gürültü olmadığından adamcağız hiçbir şeyden şüphe etmemişti. Etrafta başka kimseler gö- rünmüyordu. Serdar Yakubun yukarıya çıkmasile nöbetçinin belinin “ ortasına müthiş bir tekme in- dirmesi arasından iki saniye 3 bile geçmemişti. " Biçare nöbetçi şaşkınlıktan bağıramadı; olduğu yerde bir kere döndü, yüzü koyun yere " kapandı. birer,- birer Ayni zamanda Serdar kılı- | €ni bütün kuvvetile Varengin arsasına sapladı. İnce ve uzun bir kan sütunu fışkırdı, tüyler - ürpertici ” bir — çığlık koptu ve sessiz bahçe Çın, Çın Öttü. Nöbetçinin feryadı duyulur | duyulmaz manastırın - içinden de, dehşetli bir gürültü kop- muştu. Serdar Yakup elinde palası © tarafa döndüğü zaman, baş- larında demir miğferleri par- hyan bir sürü Varengin ken- disine doğru koştuklarını gördü. Hepsinin de elinde mızrakları ve kılıçları vardı. Fakat ayni zamanda Haz- reti Eyyup, Muaviyenin oğlu Yezit, Cafer ve arkadaşları gizli yoldan — dışarı - fırlamış Serdarın yanına gelmişlerdi. - Birtaraftan da Arap as- » kerleri kuyunun ağzından çık- makta devam ediyorlardı. Serdar Üzerlerine doğru ko- şan Varengleri gördüğü za- man artık Evdoksiya ile ara- larındaki müşterek ve mukabil Jaşkın ölmüş olduğunu zan- netti. Büyük bir yeis ve hiddetin » tesiri altında Varenglerin üze- rine saldırdı. Ayni zamanda "k“'ud"“W askerler de kendisini takip ettiler. Bu sırada Bizans surları | üzerinde cereyan eden cenk | te daha kanlı, daka korkunç | bir hal almıştı. itaraf ta birbirine gir - | Maliye Vekili beyefendinin ifadelerine atfen bugün (900000) Türk altını, (1,5) milyon İn- giliz lirası ve (6) milyon dolar mevcut olduğu ve bundan baş- ka tarihi kıymetleri olmadı- gından — dolayı — satılmasında mahzur — mülâhaza edilmiyen | mücevherat — kıymetinin (3,5) | milyon Jiraya baliğ olduğu ifade edilmişti. Ceman otuz - kırk milyon Türk lirasına baliğ olan buj kıymetlerin atiyen teşekkül ede- | cek tedavül bankasınca ihraç | edilecek banknotların karşılı- ğim — teşkil etmek — üzere, muvakkaten teessüs edecek olan “Devlet Bankası,, na tevdii düşünülebilir. Bu kıy- metler ile evrakı nakdiye karşılığını — teşkil — edecek miktar (55) (milyon — Türk lirası) — arasındaki —( 15 ilâ- 25 milyon İlira) beş sene zarfında bütçe tasarruflarından temin edilebilir. İsti lüzumü İlân / olunur. kasaya vazedilmiştir. liye İ Şahtın Râpoîu Devam DevletBankasının Kar- şılığı Ne Tutabilecek ? | Varengler Koşuyorlardı miş, yalnız ö'dürdükleri surette yaşamak hakkını kazanabile - ceklerini takdir ettiklerinden mütemadiyen vuruyor, kesiyor, atılıyorlar kılıçları havada ıslıki | lar çalarak dönüyordu. LArkası — var| “Ediyor... Bu 15-25 milyon Türk lira- sı kıymetindeki noksanın — bir istikraz ile mi, yoksa bankay bir ccnebi iştirakile mi len:E edileceği — meselesinin tetkil burada ikmal edilebilir. v Beş sene sonra: 1 — Taksitlere — bağlanmış muallâk taahhüdatı tahkim; 2 — Bütçe sarfiyatının ikşi tısadi zaruretlere tekabül edki? mahiyette ve istihsali aritırmâk gayesile icrası temin edildikten ve; 3 — Zirai istihsal progra- mının hududu asliyesi itibarile tatbikine başlandıktan sonra hakiki manasile bir tedavül ban- kasının teessüsü ve devamlı bir istikrarı naktiye teşebbüs edil- mesi için fikrimce mani ve mahzur kalmış olmıyacaktır. ( Sonu yarın | LİSESİ Tedrisata 15 Eyili 930 tarihlade başlanacağından talebemia mezkür tarihle mektepto bulunmaları Mangal kömürü münakasası İstanbul Adliye levazım dairesinden: İstanbul ve Üsküdar hapisane 430 çeki muhtelifülcins odun ile 50000 kilo mangal kömürü müna- . Taliplerin şartnameyi görmek üözre her gün Ad- evazım dairesine ve münakasaya iştirak etmek üzre 7-9-930 ta- rihine müsadif pazar günü saat 15 te defterdarlıkta müteşekkil ko- misyonu mahsusuna müracsatları ilân olunur. ve — tevkifanelerine — muktezi rügünden : Adet —Nevi - Marka Kilo 1 Sandık Adres — 100 Tcxire P.S. — 809 1 » K.P. (12i B Balya H. 130 910 1200 Adet « a 1 Sandık Adres — 27 İstanbul İlhalât satılacağı ilân olunur, İst_anbul Ithalât güm- Cins eşya Gilise Deri l Hassas fotoğraf kâğıdı Pamuk — mensucat Cilâlı kâğıt Tehi nümunehane şişeleri Ağır maden yağı Balâda muharrer altı kalem eşya 23 -8 - 930 tarihinde gümrüğü Satış komisyonunda bilmüzayede Londra_ljlalkını Epey Üzdü İngiliz hava kuvvetleri bir müddettenberi manevra yap- maktadır. Bu manevralar mü- nasebetile İngiltere halkı şid- detli bir heyecan geçirmistir. Mesele şudur: Tayyareciliğe pek ziyade hevesi olan veliaht, bir tayyare ile manevralara iştirak etmiş- tir. Manevra yapan tayyareler iki kısımdır. Mavi ve kırmızı kuvvetler. Veliaht, mavi — taraftadır. Bir keşif için uçtuğu sırada karşısına, kırmızı tarafa men- sup Üç tayyare çıkmıştır. Veliaht, bu —faik kuvvet- ler karşısında firar etmiye ve arkasından manevra fişeği ile ateş edildiği için — vurulmuş gibi yaparak — yere inmiye mecbur olmuştur. Bu tabii hadise, halk arasında “Veliaht yuruldu !,, diye şayi olmuştur. İngilizlerin — veliahtlerine hu susi bir muhabbetleri olduğu için bu haberi duyanlar saraya koşmuş, Löndra epey heyecan geçirmiştir. Dayaktan Bir-Polis Hapse Mahküm oldu Ödemiş, 20 (Hususi) — Bundan bir sene evvel Tire kazası polis merkezinde dayak atıldığı iddia edilmiş, hatta bu yüzden bir adamın öldüğü, fakat cürmü örtmek için bu adamın boğazına bir ip geçi- rilerek intihar etmiş gibi gös- terildiği söylenmişti. Bu meseleden dolayı Tire komiser muavini Faik efendi ile arkadaşları mahkemeye ve- rilmişlerdi. Muhakeme netice- sinde polis Mustafa efendi beş sene ağır hapse mahküm olmuş, diğer arkadaşları beraat etmiştir. Lütfü Emvali Metruke Meselesi İzmir 19 (Hususi) — Kemal paşade hazineye ait bulunan emlâk üzerinde vâsi bir sui - istimal yapıldığı haber veril - miştir. Burada bazı memur - larla ileri gelenler, bu malları diledikleri gibi kullanmışlar , icara — vermişlerdir. Keyfiyet Emvali Metruke — idaresince ebemmiyetle nazarı dikkate alınmıştır. Müdür Niyazi bey derhal Kemalpaşaya giderek tahkikata başlamıştır. DOKTOR HORHORONİ Beyoğlu Mektep sokak No 35 muayene sabahtan akşama kadar ai Teşkilâtını tevsi oderek “ANA ve İLK, sınıfları ile “Kız Leyli,, dairesini ittisalindeki eski (15 inci mektep) binasına nakletmiştir. orkunç Ağanın Patatesleri... Yolda Nasıl Heder Olup Gitti... Çeçeye Bir Muziplik Yaptı Bizim küçük dostlarımız Cici, Bi- ci, Kuku bir gün yolda arkadaş- ları Çeçeye rastgeldiler. Çeçe bir el arabazının içine bir çuval koymuş çekiyordu. Obur Kuku hemen sordu: — Çuvalın içinde ne var Çeçe, elma mu? — Sana ne, ne varsa var? El- ma da olsa nafile ağzın sulanma- sın. Bir tane bile vermem. Hem zaten çuvalda patates var. Kor- kunç ağanın dükkânına götürüyo- Halledilen Bilmecemiz 12345678 91011 (DETP ST İ>Z , M z OOMOU A WW M * Son Posta'nın Bilmecesi x* rum. Bana on kuruş verecek. — Ben de yardım edeyim, — Ya.. Sonra parayı paylaşalım diyeceksin, değil mi, istemem, se- nin yardımın eksik olsun. Bu sefer Bicinin içi rahat et- medi. Çeçeye bir. muziplik yap- mak istiyordu. Cebinden çakısını çıkardı. Çeçenin haberi olmadan arkasından çuvalı kesti. Patates- ler dökülmiye başladı. Bunlar ds Çeçenin arkasından gittiler. ( Arkası var | Yeni Bilmecemiz 12345678910 SOLDAN SAĞA, YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Kocaman (3) törpü (3) 2 — Polis yurdu (7) 3 —2 (3) balcı (3) erkek la- mi () 4 — Çini kap (5) 5 — İstanbul'da bir köy (© komşu bir devlet (4) 6 — Siklet (4) 100 sene (4) 7 — Sahil (4) çıkışmak (4) 8 — Toprak (5) 9 — Renk (3) sopa (3) kılıf (3) 10 — Patırdı (7) 11 — Eziyet (3) meyva (3) KIZ VE ERKEK- LEYLİ VE NEHARİ istiklal lisesi İlk, Orta ve Lise Kısımlarını Muhtevidir Kız ve erkek talebe ayrı kısımlarda ve ayrı teşkilât dahilinde idare edilmektedir. TALEBE KAYDINA Başlandı Şehzadebaşı polis merkezi -arkasında Telefon: İstanbul 2534 Nişantaşında ŞİŞLİ TERAKKİ LİSESİ LEYLİ NEHARİ KIZ ERKEK Telefon: Beyoğlu 2517 ANA - İLK - ORTA - LİSE Sınıflarına talebe kaydetmektedir. Hergün saat 10 dan 16 ya kadar Şekayık caddesinde | Halil Rifat Paşa Konağında Müdürlüğe müracaat.