27 Ağustos 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

EYİP SULTAN KİMDİR 2: öcumun ilk anında şaşa- Bizanslılar hemen bir İİ saat -içinde mevzilerini — ayvetlendirmişlerdi. v Ayni burçlardan ğı Arap askerlerinin üze- e & Rum ateşi yağmıya baş Tahta kulelerinin merdiven- ie V geçecekleri ye “ ateşle kaplandı; gören A- raplar müthiş te şaşkınlığa e ateşi gerek su ve gerek wlak bezler büsbütün parlat- : maktan başka bir şeye yara- miyordu. © « Sarfettikleri, tarihin bile takdirle yadettiği cesaret ve > fedakârlıklara rağmen Araplar surların Üzerinde bir karış yer - bile ele geçirememişlerdi. Rum ateşi surların her ta- © rafını alevden bir çember içine Serdar Yakup Arap asker- lerinin manastırdakilere yardım 'edemiyeceklerini anlamıştı. Ailiye döndü: — Herşey bitmiş! Bana bir at getir, amcamı ordugüâhe (taşıyayım! Ondan sonra sen bu yoldan git, arkadaşlara yapacak biçbir şey © kalmadığını, herşeyin bittiğini ve geri gelmelerini söyle! Ali koşa, koşa gitti, biraz sonra yanında iki asker ve bir atla avdet etti. Hazreti Eyyubu bu ata yük- lediler, Ali, Ayazmadan içeri dedi. ç girdi. Serdar Yakup ta başı bü- omuzları yan atın dizginleri, ordugâha doğru yürümiye başlamıştı. Bu dönüşte Arap ordusunun | müracaat etmiştir. Bizans önlerinde altı sene uğ- raşıp birşey yapamadan çeki- işinin bütün acılıkları gizli idi. > Serdar Yakubun, mağlübi- ” yetten, Hazreti Eyyubun yara- lanmasından, Evdoksiyanın aş- kından, yüreği eziliyordu. Birçok ümitler, hayaller ku- rark geldiği bizanstan, meyus, ümitsiz, sefil avdet ediyordu. İstanbulun fethi, bu. muha- — saradan senelerce sonra, ciha- ni zaman zaman kılıcının z0- rile titreten bir millete nasip olacaktı. Mukadderat böyle idi. Evdoksiya İle Cafer Yakubun ilk işi, hali gittik- çe ağırlaşan Eba Eyyubu, or- © du doktoruna teslim etmek — oldu. Hekim, mecruhu evirdi, | çevirdi, çok dikkatli bir mua- © yeneden geçirdi. Sonra yara- — larını sardı. Muayene netice- sinde şu da anlaşıldı ki Haz- — reti Eyyubun vaziyeti ağırdır. © Fakat mevcuttur. | Oo Bütünbu hadiseler,olup biten- | ler arasında muharebe de olanca şiddeti ile bevam ediyordu. Bizanslılar, muharebenin en na- © zik bir dakikasında meydana © çıkan esrarengiz ateşle Arap ordusunun maneviyetini adam akıllı şarsmıştı, Harp, öyle bir şekil almış- ki Arap: ordassmm. galebe —— Getmesi imtimali yoktu. Serdar, kalbi yanarak, gözlerinden yaşlar boşanarak © muhasaranın kal dırılmasını, cenge nihayet ve- tilmesini emretti, Araplar, taraf taraf çekil- miye başlamışlardı. Bu emir, münasip bir su- rette yerine getiriliyor, müfre- kurtulmak ihtimali de Zeler, paniğe uğramamak için, | yavaş, yavaş ricat ediyorlardı. m Üzeri Muaviye zade | Yezit, Cafer, Hasan, Ali de | çıka" geldiler. Hepsi de hazreti Eyyubun | etrafına toplanmış, susuyorlar- dı. Bir müddet, böylece dur- dular. Sonra hiçbir fikir te- ati etmeden dağıldılar. Nihayet gece olup ta herkes çadırma çekilince bir asker gelerek Serdar çağırdı. Ye- zidin kendisini beklediğini bil- dirdi. Serdar daha evvel Cafer | veya diğer bir arkadaşı ile Darülfünuna| Müracaat Azaldı! Darülfünuna talebe kabülüne | başlandığı > halde bü: sene Fakültelere pek az talebe Bu azlık lise mezunu olan talebenin yarısından fazlasının ikmal imtihanlarile © meşgul | olmalarma atfedilmektedir, Pangaltı Ermeni Kilisesi Pangaltı, Şişli, Feriköy, Ta- tavla etrafında mühim bir akalliyete malik olan Ermeni cemaati Feriköyündeki harap kiliseyi yıktırıp yerine bir ye- li nisini yaptıracaklardır. j Tramvay Teli Koptu Evvelki akşam saat (19,30) da Divanyolunda bir tramvay arabasının bozuk olan O arşı elektrik telini koparmış ve kırk dakikadan fazla o hatta sefer keşilmiştir. Postada Posta ve telgraf umum mü- dürlüğü bir senedenberi mün- hal bulunan ve vekâleten ida- re edilen hukuk müşavirliğine posta işleri ikinci kalem mü- dür muavini Ahmet Avni Bey tayin edilmiştir. Yağmurun Zararları Geçen gün yağan yağmur- lardan dolayı kanalizasyon şir- ketinin evvelce yaptığı yer altı tesisatı, bazı yerdeyeniden ta- mire ihtiyaç gösterir bir hale gelmiştir. Marpuççulardaki te- sisat bu cümledendir. Maarifte Bir Tayin Maarif vekâleti ilk istatistik müdürü Memduh bey Bursa Bsesi tarih imuallimliğine tayin Altı Senelik Uğraşmanın Acı Neticesi Hazin Bir Muvaffakiyetsizlik Olmutşu. | Serdar Bizansı Düşünmüyordu görüşmediği için canı sıkılmıştı. wdoksiyanın o akıbetini çok merak ediyordu. Bu haleti ruhiye içinde kalktı, gitti, Yezit elbiselerini değişmiş aptes almış, elini yüzünü sili- yordu. Yüzünden teessürü (belli oluyordu. Çadırın içinde gi- yindi, dolaştı. Nihayet gelip Serdarın karşısında durdu: — Bir hücum daba yapaca- ğızl dedi. Son ve kat'i bir hücum. Serdar yakup düşünmeden mukabele etti, | Arkası, var) Bir Çocuğun Bacağı Kırıldı Galata'da, Kalafat yerinde Nubar efendiye âit bir mol rün provası yapılırken pa miş, İnebolulu Mebmet ismih- de bir çocuğun bacağı kım» mıştır, Çocuk hastaneye yağı rılmıştır. li Müsabaka Doğru Cevap Ve- renlerin “Listesini Neşrediyoruz Üçüncü Seri 10 Su'a © Feyziat Galata Dapköviç Md acen- tesinde Bedri Akıncı B. sokağında Heybeliadada Jak resam Sabit B. Arnavutköy Yeni mahallede Haydar Emin B. Yüksek Ticaret mektebinde 611 numaralı B. zmirde hükümet caddesinde Rağıp Paşa otelinde Sezai Şadi İstanbul San'atlar mektebinde Ali Neşati Bey. Balıkesir de, askeri garajda şoför M. Hayri Efendi. Bomontide 39 oe Garip Ef. Kadıköyünde (o Kolsokakta Rauf Âli B, Beşiktaşta Ortabahçe'de Ömer Hulüsi B. “9,, Suale Cevap Verenler: Sultanahmet Toprak sokak- ta 13 No, Necmettin Bey. Askeri Tıp . talebesinden Adnan B. Bursada o Arapmehmet ma- ballesinde Lütfü B. iL Sakızağacın- da Yani Vasilyadis EF. Taksim'de o Gümüşsuyunda Sezai Ziya B. Darüşşafakadan 969 H.T. Uzunyusuf'ta, Peykdede sokağında Nusret B. Bakırköyü Kartaltepe'de A- gâh B. “8, Suale Cevap Verenler: Oğuz bey, Mesnevi soka- ğında 43 numarada: Fatih. 443 numaralı İsmail Orhan bey, Orta mektep talebesi: Vefa, Kenan bey, Adalı sokağın da No. 8: Arnavutköy. Mustafa Asım bey, Resimli Ay mürettiplerinden. Müceddet hanım, İş banka- sında Muammer hanımın hem- İ şiresi, Müsabakamıza İştirak Eden Karilerimiz.. Perşembe Gününden İtibaren Kuponların Tebdil Edebilirler İdarehanemiz Sabah ve Akşam Emirlerine Muntazırdır Son Postamn karileri arasında bir | rlmış bir zarfa koyacaklardır. tali oyunu yapmak maksadile dertet- tiği kopunlar biti ve sıra kur'amn çekilmesine geldi; binsenaley aşağ” daki noktalan karilerimizin o nazarı dikkatlerime arrediyoruz : 1“ Kuponlarım numaralı biletler ile tebdiline Ağustosun ?ğinci perşembe günü başlanacak ve Eylülün ( Tlisei günü nihayet verilecektir. 2 — Bu müddet zarfında karilerimiz biriktirdikleri kuponları matbasmıza getireretekler, mukabilinde iki tarafın da ayni numarayı taşıyan hir bilet alacaklardır. 3 — İderehanemizde Kâtibi adle mühürletilmiş bir kutu vardır. 4 — Karilerimiz matbaamızdan vak. dıkları owmarali biletin o birkisminı kendi ellerila bu kutuya atacaklar, finel kısmınıda vesika mukabilinde saklıyacaklardır. $ — Kur'amız kuponların tebdil ma- amelesini müteakip Kötibi adil tara fından arzu eden karilerimirin buğu runda çekilecektir. TAŞRA KARILERİMİZE GELİNCE.. İstanbulda bulunmalarına cağrlien herhangi bir mazeretlerine mebni miat- banmıza gelemiyecek olan karileriğiiz le taşrada bulunan karilerimize gelim- ce: bu karilerimizin kur'amıza iştirak edebilmeleri için önlerinde kâfi dere- cede zaman bırakılmıştır. 1 — Bu kasım karilerimiz. kuponlar rini malbaamıza bir mektup ile gön“ 'derecekler ve mektuplarının içine ken- di adreslerine yazılmiş ve pulu yapıştı ? — İdarehanemiz bu karilerimizin vesika makamında saklıyacakları nw- marayı kendilerine Bat» ya atılacak bileti de kâtibi ve rerek kâtibi adil tarafından kutuya attıracaktır. 3 — Numarayı göndermekliğimiz için adresi yezılmış ve pullanmış alel- Ade bir zarf kâfidir. Fakat tesadülen kaybolmaması için rarfın taahhütlü mektuba göre pullanmasını ve içine de taahhüt ücretinin konulmasını tercih ederiz. € — İki takım kupon gönderenler, yanlışlığı mahal kalmamak üzere ken: di rarflarının Üzerine “iki takım ,, işa» vetini kı lar, EKSİK NÜSHALARI TAMAMLIYABİLİRLER İstanbul karlerimiz için eksik nüs- halarim ( malbaamızda tamamlamak her an için mümkündür. Taşra karile- rimizin ise ber #ksik kupon için mat- basmıza gönderecekleri mektabun içine pul koymaları maksadı temine kâfidir. 8 — Eksik kupon gönderenler ve adreslerine yazılmış pullu sarf koymayı unutanlar, üzerinde Son Posta damgası bulunan kuponlar da kabul edilmiyecektir. KURAMIZDA KAZANANLAR Piyankonun çekilmesini müteakip ikramiyeler derhal verilecek, isimleri yazılacak ve müsaade ederlerse resimleri de basılacaktır. MÜRACAAT SAATLARİ Sabah dokuzdan enbire öğleyi müte- akip dörtten sekize kadardır. Çocuk Sütunu Küçük Yaramazların muzipliği Derste Ders Yerine Trencilik Oy BEZ. dürielz) 2.8 Az Daha be erken gelmişlerdi. Hocaları Hipo Hanım derse gelinciye kadar oynamak istiyorlardı ama ne oy- nıyacaklarını kendileri de bilmi- yorlardı, Kuku durabilir mi? Hemen bir oyun buldu: —Çocuklarhaydi trencilik oynı- yalım. Benim trenim yanımda, sa- bahleyin kalem kutumu alacağıma Halledilen Bilmecemiz 1234567891011 orlar Yakalanıyo Cici, Bici, Kuku o gün mekte- | onu almışım. Şimdi, güzel güzel oynarız. Dedi. Cici ile Bici buna çok sevindi- ler. Bici hemen treni eline aldı, kurmiya başladı. Tam treni yere bırakacağı sırada İnci koşarak içeri girdi: “Çotuklar çabuk yerlerinize, ho- ca geliyor.; diye bağırdı. Üçü bir- den yerlerine koştular, treni de sıralarının içine koydular. Hoca geldi ve derse başladı. * Son Posta'nın Bilmecesi * Yeni Bilmecemiz 1234567891011 oLASMAUN— A, YUKARDAN AŞAGI: 1 — Garip (5) küfreden (5) 2 — Dayak (5) 3 — Akmak (5) 4 — İstikbal (3) isyan eden (3) 5 — Kof (3) söyler (3) 6 — İki vilâyetimiz ©) Vilâyetle Emanetin Birleşmesi Meselesi 1 eylülde Vilâyetle Emanet birleştirilecektir. İstanbul dahilinde yeni beş kaymakamlık ihdas edilmiştir. Dahiliye vekâleti kaymakam- ları intihap etmiştir. Memuri- yetleri tasdik edilmek üzere- dir. Maarifte İzin İstanbul Maarif emin mus vini Fâkir Beye bir ay, Kadıköy erkek orta mektebi müdürü Niyazi Tevfik Beye iki ay mezuniyet verilmiştir. Polis Takımının .Maçı Polis futbol takımı bugün Taksim (stadyomunda Kara- gümrük (1) inei takımile bir maç yapacaktır. Sıhhiye Talimatnamesi Sıhhiye Vekâleti tarafından hazırlanan şehirler sıhhiyesine ait talimatname Şehremanetine gönderilmiştir. 7 — Dümdüz gemi (3) Romen parası (3) 8 — ..beri (3) eziyet (3) 9—E) 10 — Kaybettiğimiz bir Balkan şehri (5) 11 — irmak (5) uyku yeri (5) Yalovaya Yeni Vapur Alınmıycak Seyrisefain, Yalova hattı için yeni bir vapur alınmasının lüzumlu olmadığına karar ver- miştir. Hakikat Kurbanları Pekinde çıkan “Peking, gazetesi bininci intişar sene- sini idrak etmiştir. Bu müna- sebetle umumi bir tarihçe yazan gazete, bu müddet zar- fında ve siyasi değişiklikler Beticesinde (1500) muharririn idam edilmiş olduğunu kay- dediyor. g Avrupa İmtihanları Hususi İiselerden mezun olan gençlerin Avrupaya gön- derilen talebe müsabaka imti- hanlarına girebilmeleri karar altına alınmıştır. Vekâlet ema- netlere bu hususu tamim et- miştir, Balıkçılık Mütehassısı Balıkçılık (o mütehassısı M. Veberman Yalovaya gitmiştir.