13 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| Halkın Sesi Son Davalar| Karşısında Ne Düşünüyorlar? ; Banı ge taki- bat amı ım ve leri bee dava tahrik olunduğunu o yaz- miştik. Bu nokta halk» | tan bazılarının fikrimi şöyle tesbit ettik Kâmil Gedikpaşa, Emin Sinan i 56) — Gazetelerin efkârı umu- miyenin mümessili olduğu mu- hâkkaktır. İzmirdeki hadiseler dolayısile yazılan yazılarda hükü- neti tahkir; efkâri tehyiç ma- sâsı olmadığı gibi en hafif bir kokosu da yoktur. Bütün neşri- yat memleketin saâdet ve iyiliği için ypılıyor. Fikrimce o drtada adü takibatı müstelzim hiçbir yazı mevcut değildir. * Yunus B. (Ankara, Ahimu- rat mahallesi 12 No.) »— Haik inhisarlar ve ağır vergiler altında zahmet çektiği için tezahürat yapmıştır ve yapıyor. Müstakil gazeteler de bu tezahürleri o olduğu gibi kaydediyorlar. o Şimdiye ka- isin manevi şahsiyetini tahkir eder yollu hiçbir şey yoktur; esasen bunu yapmak vatandaş- ların aklından da geçmez, enfusi tefsirlerle Hizmet ve Son Posta gazeteleri aleyhine dava açık ması, fikrimce, doğru değildir. Nesimi B. Öksaray, İsmail Ağa mahallesi, Külhan sokağı 19 numara) — Hizmet gazetesinde neş- redilip Son Postada naklen çıkan yazıyı okudum, O ya- nda fevkalâde hiç birşey yok- tur, Birkaç meb'usun dört, beş mutemedin halkı halk fırkası lehine nümayiş yamıya davet ettiğini ve fakat (muvaffak olamadığını yazmak bir cürüm | müdü? Bence değildir. Cümhuriyet idarelerinde geniş siyasi tesamuhlara yer vermelidir. Fırkalar ancek mü- | tekabil tesamuhlarla cemiyete | ve kendilerine faydalı olabilir. | “İhsan B. (Hukuk fakültesi | — Ortada fevkalâde birşey pıyor. Müstalil gazeteler efkâ- rı umumiyeye tercüman olu- | yorlar. Şimdiye kadar yapılan | neşriyatta ve Hizmet gazete- sinin mevzubahs o makalesin- de meclis ve hükümetin şah- siyeti maneviyesini tahkir edici bir mana görmedim. “ İ hastaneye kaldırılmış, Osman Yeni Seyrüsefer Talimatı 24 Saatte Epey Kavga Ve HeyetİyiSeçilmiş Midir — 3 bin liraya mal olan banyo havuzu Cinayet Oldu | Son bir günlük veksat şunlardır : Mercan'da Kızlarağası ha- | nında kunduracı çırağı Osman ile Murat kavga etmişler, Os- man kundura bıçağile Muradı ; karnından yaralamıştır. Marat yakalanmıştır. 2 — Kumkapı'da oturan garson Halim Ef.nin baldız Nurik. hanımı almak istiyen ve verilmediği için muğber olas kunduracı Kirkor ve arkadaşı Aristo, Halim EF. yi dövmüşler. 3 — Beşiktaşta arabacılık eden ve doktor namile anılan Cemal ortada hiçbir sebep yokken asker Kadriyi kafasın /< dan ve. hamal Mustafayı kama ile karnından ağır surette ya- ralamıştır. Mecruhlar hastane- | dedir, Cemal tutulmuştur. | 4 — Kasımpaşa'da oturan Kırık Ali ile Çamur Kâzm sarhoşlukla kavga | etmişler, Ali bıçakla Kâzım ağır su rette yaralamıştır. 5 — Zincirli kuyu'da Basiret ! Efendinin ogazinosunda rakı yüzünden randevucu Sabahat ile şoför Liyon arasında kavga çıkmış, Liyon Sabahati başın- dan yaralamıştır. Çarpışan Otomobiller İtalyan sefaretine ait ve se- faret kâtiplerinden M. Maksim, idare ettiği otomobil Tarabya- da avukat M. Frankoya ait oto- mobile çarpmış her iki otomo- bil hasara uğramıştır. Belediye, seyrüsefer işleri | için yeni bir talimatname ha- zırlamıştır. İ Bir Kamyon Parçalandı Harp akademisine ait bir kamyon Çırağan caddesinden geçerken tramvay (direğine çarpmış, kamyon parçalanmış şoför Kâzım EF. ağır surette | yaralanmış Ove (Gümüşsuyu hastanesine kaldırılmıştır. Şehir Meclisi Salonu ir meclisinin toj ca ğı eski belediye isi salo- nunun genişletilmesine başlan- mıştır. Ayni zamanda bazı ta- dilât ta yapılacaktır. İlk içtima günü olan, birinci teşrinin on beşine kadar salonun ha zırlıkları tamamlanacaktır. İ yada bulunuyor. Ora teşkilâ- İ mamıştır. Geçenlerde Avrupadan epeyce Merinos koyunu almdı. Bunla: burada uyuz oldu. (3) bin lira verildi, banyo havuzlar yapıldı, | hayvanlar tedavi edildi. Sonra'da mubtelif haralara dağıtıldı. Haber alıyoruzki bu hayvanlardan hâlâ hastalık geçmemiştir. İş bu vaziyette iken dört kişilik bir heyet yakında Avru- | paya gidecek ve yine (Merinos) koyunu alacak, bu heyet mütehassis kimselerden müteşekkil ise de içlerinde hayvan hasta- hıklarından anlıyan mütehassis yoktur. Bu vaziyet karşısında; — Ne oluyoruz? demekte haklı değil miyiz. Adana Hazırlanıyor | Adana, 11 (Hususi) — Ye- / ni fırka teşkilâtını yapmak için o gönderilen (o mümessili | karşılamak üzere birçok çiftçi- | ler, esnaf kütleleri hararetli, istikbal hazırlıkları yapıyorlar. Çiftçiler, fırka mümessilini ta Yeniceden karşılamıya karar vermişlerdir. Bu mümessil doktor Burhanettin B. olup elyevm Antalr | tını bitirir, bitirmez doğruca Adanaya ir. Adanâ lm e kısmının! Yeni fırkaya iltihak edecek- leri söyleniyorsa da bunların kimler olduğunu O kat'iyetle tahkik etmek mümkün ol- Bunlardan meb'us ve müfettiş Hilmi Beyin henüz kararını (o vermemiş olduğu şayidir, Selâhattin Kaçak Rakı Fabrikası Müskirat inhisar memurları Kumkapıda Bedros isminde bir ermeninin evini aramış, teferruatile beraber bir bakir rakı kazanı ve (7) kilo kaçak rakı bulunmuş, müsadere edil- miştir. Bedros ile zevcesi Ar- | menohi tevkif edilmişlerdir. Koyun Almıya Giden! Borsada ı | i Bir Tekzip Aldığımız mektuptur : Bugün İnkılâp gazetesinde Serbet Cümhuriyet fırkasından istifa ettiğime dair bir fıkra gördüm. Ben cümhuriyetimizin hürriyet | €sas ve prensiplerine göre te- kâmülüne ve halkın bir terbiye ile yetiştirilerek cüm- huriyetçi ve hür Türkiyemizin | yarımnın teminine matuf sırf vatani bir ideale hizmet etmek | üzere Cümburiyet Halk Firka- sından aynlarak Serbest Güm- büriyet Firkasına geçtim. Cüm- huriyet Halk Fırkası nasıl cüm-| huriyetçi ve miliyetçi ise benim | bugün mensup olduğum fırka | da ayni surcite Cümhuriyetçi | ve milliyetçidir. Bunlarm bir- birlerini O tamamlıyan iki sa- mimi ve kardeş kuvvet oldu- ğuna ve biri sağda öbürü sol- | da karşı karşıya bulunarak ve | vatanı her şeyin üstünde göre- | rek millet işlerini | nezih ve salim bir münakaşa ve mura- | kabe ile iyiye doğru götüre- | ceğine kaniim, Bu kanaatledir | ki Serbest cümhuriye fırka- | sına olan merbutiyetimi muha- | faza ediyorum. Ve bu aziz ve mukaddes gayeden ayrılma- | dığı müddetçe fırka arkaşla- | rımla beraberim. İ Şarki Karahisar meb'usu Mehmet Emin Dün Ne Mua- mele Oldu ? Borsada (110) bin İngiliz alınmış; (110) bin de satılmış- tır. Arslan çimento fabrikası- miş; (116,50) çıkdıktan sonra, (115,5) de kapanmıştır. Borsada Yapılan Tevkifin Sebebi şi alırken yakalanan ecanip me- | Baş tarafı düncü #ayfada | LR AE N kik etmiş ve'müteakiben acen- | tenin biraderi Alber Minis Ef. tevkif olumuştür. Asil âcente dışarda kalmıştır. Acenteler- İ den başka bir de İranlı tacir i tevkif edilmiştir. Komiserliği (Oo bu (kararı almıya sevkeden amil İranlı tüccarn komiserlikten müsaa- de almıya lüzum görmeden Mints biraderlerden İngiliz li- rasi üzerine Çek satın alması- dır. Mints biraderlerin daha başka tüccarlara da bu gibi Cumartesi günü sabahleyin (9) da Polis müdüriyetine mü- racaat edecekler, evraklarile birlikte Adliyeye tevdi edile- ceklerdir. İranlı tacirden başka tevkif | Simentuker | edilenler) Nesim, efendilerdir. Hırsızlıklar 1 — Sivas jandarma ku- mandanlığına teslim edilmek üzere vapura yükletilen elbise denklerinden birini oçözerek bir ceketj çalan amele İdris ya- kalanmıştır. 2 — Beylerbeyinde (terzi Leonidas efendinin dükkânına hirsiz girerek bir ceket ve bir | pantolon çalmıştır. 3 — Sabıkalı Necati Tapu müdüriyetinin kurşunlarını çak mış, kaçarken yakalanmıştır. 4 — Sirkeci'de o Akdeniz otelinde misafir talebe Feyzi efendinin gece yastığı altın- dan (46) lirası çalınmıştır. 5 — Buton hanında hamal Mehmet Ali'nin odasına hırsız girerek (45) İirasım aşırmışlır. i Gesi Hz. Dün Akşam Boğazda Gezdiler Gazi Hazretleri dün akşam Sakarya metörile bir gezinti yapmışlardır. * Dahiliye Müsteşarı — Hilmi B. Ankâradan dün gek miştir. * Maliye Vekili — Dün ! Ankaraya gitmiştir, “giderken de “Her söylenen asılsızdır, hükümetin paraya ihtiycı yok, demiştir. X* "Rüşvet esi — Be- yoğlunda bir İtalyandan rüşvet Omufutun - tabkikatıbitmiştir, * İtalan Tayyareleri — Romanyaya giden İtalyan tay- | yatâleri yakında ;Şehrimize dö neceklerdir. X İki Milyoner Kadın — Filipinli iki milyoner kadın otomobil ile şehrimize gelmiş- | lerdir. Bunlar harf inkılâbmın neticelerini tetkik edeceklerdir. İ *# Bursanın Bayramı — Bursalhlar dün Kurtuluş bay- ramlarım samimiyetle tesit et- mişlerdir. Tehir Edilen Tenezzüh telgraf İ © Bir ecnebi gazetesi muhabiri, ! bize gönderdiği bir mektupla" | Matbuat cemiyetinden şikâyet etmektedir. Bu muhabirin beya- natına göre Matbuat cemiyeti kendilerinden yalnız aidat alır, fakat cemiyetin hukukundan istifade ettirmeyi düşünmez. Bu muhabir, misal olarak Sivas hattı küşat resmine gitmek için kendilerine en ufak yar dımın bile esirgendiğini kayd- etmektedir. | Bir Müracaat... Bir İngiliz Gurupunun Tütün İnhisarına Taklifi Tütün idareci inhisariyesine milyon sermayeli bir gurupu müracaat etmiş- tir. Bu gurup Türk sigarala- rım İngiltere ve müstemlekâ- tında satmak istemekte ve ilk defalar için 6 milyon ku- tu sigara siparişi vereceğini söylemektedir. Mesele henüz intaç edilmemiştir. | Son “ Pösll'nen Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hindi B. Ve Otomobiller“ 1: Hasan Dey — Aman Faşam uçurum var, dikkat! , ! Dur! Önünde 2: Hasan Bey | — Paşam! Sen yoruldun, in aşağı" bizim Fethi Bey de idare etsin. I 3: Hasann Bey — Aman Fethi Bey! Bak şu taraftaki yel ne doğru, ne temiz! ek e ei