23 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Terkos İşi Etra- fında Fikirler Terkos kumpanyasile İstanbul belediyesi,ve gazeteler epeyce za- mandanberi mücadele etmektedir. Bu son günlerde Nafia Vekâleti de bu işin halka ve memlekete nafi bir tarzda hallile meşguldür. Dün, İstanbul belediyesinde ter- kos hakkındaki şikâyetler tekrar kabardı, taştı. Bu mesele hakkın- da tekrar halkın fikrini sorduk 1 Naci B. (İstanbul lisesi, son sınıf ) — Terkos şirketinin muka- velesinin feshinden memnun olacağım. * Vehbi B. (İstanbul lisesi, son sınıf ) — Terkos işlerinin beledi- yemize bırakılması, elbet, daha iyi olur. * Halit B. ( Çemberlitaş'ta 1) — Terkostan çok - çektik. Hükümetin bizi bu kumpanya- dan kurtarmak istemesini çok beyeniyorum. Rıza Ef. (Çe*mberliıış. 4-6) — Vallahi ben ne söyliyeyim: belediyeye geçse daha iyi olur zannederim. . Zeki Ef. (Dizdariye mahal- lesinde, îqme sokağında) — Şirket feshedilmese da- ha iyi; neme lâzım, şimdi su- suz kalmıyorum yal * TıligeB. (Küçükayasofya 50) — Belediyenin su işini üze- rine alması lâzım. Bunun için ben, Terkos mukavelesinin fes- hedilmesini bekliyorum. * Ali B. ( Topanede, iskele gaddesinde 20) — Anlamam birader. — Niçin? — Anlamam; anlamam kar- deşim. * Şinasi B. ( Sultanahmette, Mahmut ağa mahallesinde 25) işlerini kâmilen bele- diye üzerine alırsa daha <viyi olur. Terkos kumpanyasının mukavelesi artık derhal fes- hedilmelidir. * Hasan Ef, (Sirkeci, Sepetçi sokağında, Rum mektebi kar- gısında 31) — Terkos işinin belediyeye geçmesine taraftarım ve hem de artık bu iş uzamadan bi- irilsi * Şevket B. (Kabataş lisesi) — Belediyenin Terkos işini fizerine alması daha muvafıktır. — ——— | Maşallah Hastabakıcıya Hastaneyi — Soymıya Uğraşırken Yakalandı Şişli'de Sıhhat yürdu hasta- nesine — hastabakıcı — olarak giren Emine H. hastanenin yatak çarşaflarını ve sairesini çalarken — hastane — müdürü tarafından yakalanmış ve Po- lise teslim edilmiştir. Tuhaf Bir Hırsızlık Vak'ası Arapcamiinde Cevahir çıkmaz sokağında oturan Melek Ha- nım Perşembe pazarında Faik Efendinin sergisinde alış ve- riş ederken çantasında 39 li- rası çalınmıştır. Melek H, Faik Efendiden şikâyetçidir. Yangınlar | — Aksaray'da Doktor Şeref Beyin evinden yangın çıkmış ise de sirayete meydan verilmeden söndürülmüştür. 2— Topane'de Humza Efendinin evinden yangın çık- mış, gelen etfaiye söndürmüş- tür. Otomobil Kazası 2443 — numaralı — otomebil Yedikulede Gazlı çeşme cad- desinden geçerken Zeytinbur- nu Gedikli küçükzabit mek- tebi talebesinden İsmail Hakkı Efendiye çarparak yaralamış- tır. Şoför kaçmıştır. İçki Ruhsatnameleri Kapah ve açık müskirat sa- tan bakkal, gazino, bar ve meyhane sahiplerinin ruhsatna- me müddetleri bu ayin sonun- da hitam bulmaktadır. Bunlar ay başına kadar yeni ruhsat- name almıya mecburdurlar, Kitap Müsabakası Maarif vekâleti kız lise ve orta mekteplerile kız muallim mekteplerinde okutulmak üze- re bir çocuk bakımı kitabı müsabakası açmıştır. Müsaba- kada kazanan muharririn ki- tabınımaarif idaresi meccanen basacaktır. Ankara Susuz Kaldı Ankaraya bir saat mesafede kâin Mamak köyünde ufak bir heyelân olmuş, su borularından birkaçı patlamış ve bu yüzden Ankara iki gündür susuz kal- mıştır. Tamirat yapılmaktadır. SON POSTA DAHİLİ HABERLER | Üsküdar'da Kanlı Bir Hadise Dün Üsküdarda bir polisin telenen “bir hadise Tolmuğtür. şekilde geçmiştir: Çinili polis merkezi müretteba dün gece Yenimahallede nokta nin yarası ağır ve tehlikeidir: Arap Arif hadiseden sonra ka yakalanmıştır. 'Dün Gece Bir Polisi Bıçakla Vurdular | Vak'anın Sebebi Eski Bir Kindir ağır surette yaralanmasile neti- Tahkikatımıza göre hadise şu tında 2333 numaralı Şükrü Ef. beklemek üzere merkezden çıkmış, tam yarı yolda karanlık bir sokaktan geçerken önüne Arap Arif isminde biri çıkmış ve Şükrü Ef. ye birdenbire b çağımı saplamıştır. Bıçak çok derin saplandığı için Şükrü Ef. çımak istemiş, fakat yetişilerek Polis efendi Tıp fakültesi hastanesine yatırılmıştır. Hâdisenin eski bir kinden doğduğu zannedilmektedir. Hukuk Talebesi Yeni Bir Cemiyet Yapmak Arzusunda Darülfünun Hukuk fakültesi | talebe cemiyeti bir buçuk se- | medenberi bazı esbap tahtında toplanamaz olmuştu. Son güne lerde üç kişi vilâyete müracaat ederek cemiyetin mefsuh oldu- | ğunu ve onu ihya'etmek iste- diklerini söylemişler, vilâyet te bir toplantı yapılmasına müsi- ade etmiştir. Bunun üzerine dün Türk Ocağında saat 9,30 da bir toplanma yapılmış, Divanı ri- ea., yaset intihabından sonra dok- tora sınıfından Suat B. söz alarak: «« Eski cemiyet münfesihtir. Eski nizamname Üzerine hare- ket edemeyiz, yeniden tanzim etmeliyiz demiştir. Bu-meselenin hukuki mahiyeti halledilmeden bir hesap encümeni intihabına geçildi. Hukuk — talebesinden bir kısmı yeni bir cemiyet yapılmasına, diğer bir kısmı da eski cemiyetin ihyasına çalış- maktadırlar. | Bugünün Meselelerinden | (Baş tarafı 1 inci sayfada) ASNT TRAE N Karlimiz diyor ki: Hükümet şirketlerde bu milyonlarca lirasını alarak tihaz veya teminat vermelidir, Devlet bankasına sermaye temini halkın biriken Devlet bankasına sermaye it- etmeli, buna mukabil de şirketlere, o miktarda hisse için muhtelif vasıtalara müracaat eden hükümetin, bu teklifi de ehemmiyetle telâkki edeceğini ümit ediyoruz. Çünkü kendi namlarına bankalarda bulundurmakta larını kabul edemiyoruz. şirketlerin bu milyonlarca lirayı hakları olduk- Cerh Vak'aları Bir Terzi, Bir Çocuk Ve Bir De Garson Yaralandı | — Şehzadebaşında terzi Kemal Ef. ile Şaban isminde | biri kavga etmiş. Şaban bıçakla | Kemal Ef.yi yaralayıp kaçarken yakalanmıştır. 2 — Sazlıderede barakalar- | da oturan kıpti Selime ile ayni mahallede oturan Zehra ve Saciyenlni Golnlk Tskadle kavga çıkmış, Saniye keserle Selimeyi başından yaralamıştır. İ —i Haydörpüğüda- Rıhtıma caddesinde İsliratinin — meyha- nesinde garson Papoyi ile hamal Niyazi kavga etmişler. Niyazi — sustalı bıçak ile Papoyiyi yaralamış ve yakalan- mıştır. Tosladılar Şoför Hadinin idaresindeki (1224) No li ötomobil ile Be- bekten gelmekte olan - (239) No. h tramvay müsademe etmiş, her ikisi de hasara uğra- mıştır. Hamal Kavgası Köprü altında hamal Hamza diğer hamal Mehmet ile yük meselesinden kavga etmişler Mehmet bıçakla Hamzayı — ya- ralamıştır. Halı Fiatları Son günlerde İran halılarının fiatları düşmüştür. Daha fazla düşeceği de tahmin edilmek- tedir. İran halı fatlarının düş- | mesine sebep İran parasının şimdiye kadar görülmemiş bir surette düşmesidir. Karadenizdeki Serseri Torpiller Karadenizde bir takım ser- seri torpiller olduğu anlaşıl- maştır. Bunlardan bazıları imha edilmiştir. Herhangi bir kazaya mani olmak için Karadeniz sahillerinde — torpil taharriyatı yapılacaktır. Kadıköy Otobüsleri Kadıköyünde otobüs miktan- mun tahdidi için İstanbul belediye- sine müracaat vaki olmuştur. Ankarada Talebe Yurdu Yapılıyor Maarif Cemiyeti tarafından Ankarada büyük bir talebe yurdu yapılacaktır. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Z: Hazan Bey — Ya burada ne ver? Maeramrlar — Komdrol | Pazar O $: Hasan Bey — Burada da mı kantrol| Memurlar — Kaatral ! | tin, Sadettin, Sezal, | Agop, Koço Bey ve Efendiler. Teşrinisani 23 Günün Tarihi İsmet Paşa Samsun Tütüncüleri İle Görüştü İsmet paşa dün Ankarada bi lanan Samsun tütüncüteri heyetiii E:"" etmiş ve dertlerini d" Heyet bugün maliye müsteştii beyle görüşecek ve Samsun tütf cülerinin uğradığı buharane ÇAf” ler arıyacaklardır. Behçet Bey Suriyede açılacak sigara fab” rikası theselesinden — dolayı inhisarı umum müdürü Behçet & bakkında maliyece tahkikat #” pildiği hakkında habere Biçbir maliye müsteşarı: — “ Böyle — şeylerden malümatım yoktur, demiştir. Göz Hekimleri Cemi Göz hekimleri cemiyeti kongrt” sini yapmış; Relsliğet Şakir AY met, ikinci relsliğe Niyazi İsmti kâtibi umumlliğe Hakkı Haff Beyler seçilmişlerdir. Tahsildarların Murakabesi Maliye tahsil — şubeleri — tal iki defa mural İstanbul-Paris Hava Postaları lstanbul - Paris tayyare — postalefifi Tönlm Peyümü “aklu ği Mese BAD velsi Jeneral Düval dün akşam Ask” raya gitmiştir. Jandarmalardan Tramvay Parası Tramvay çirketi Jandarma zabi ” neferlerinden tramvay — parası tadır. — Vilüyet — girkete — bir teskeft yazarak Jandarmaların - hükümetin Kbatl memurları olduğunu ve enaleyb . kendilerinden — bilet part” alınmamasını - bildirmiştir. Maliye Müfettişlefî Kongresi Önümüzdeki — kânunuevveldi Ankarada bir Maliye müfettişl kongresi toplanacaktır. Müfettif” lerden teftişlerini bitirenler karaya dönmiye h-ı'm"'*'““",,i Kongrede vergi sistemleri cibayet tarzları ve saire kon! lacaktır. Yol Parası Şimdiye kadar alınan tarik yalntt — şehir haricindeki — Ingal! mektep vesaire inşaa'ına sarfediliy0” , Şehir meclisi şehir bududu dabil Üü haricindeki yol ve sokak ihtiyatl Ü bir kül balinde nazarı dikkate # zy tarik bedeli ile belediye iaşaat taht ği birleştirilmişlir. — Şehrla bu hut ihtiyaçları umum? surette düşünül y eu Manifaturacılar Ceıni_ Yeni İdare Heyel:'. Manifaturacılar cemiyeti yesi İi beyetini — intihap — etmiştir. (ü heyeti idare azaları gunlardırı 5;'/ Mehmet,