27 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Bugünkü Spor Haberlerimiz Kariler bu hikâyeyi bilirler: kocasına (Yasin) okutmak is- tiyen cahil bir. kadının cahil bir-bocayı - mezar başına gö- türdükten — sonra, — ikide bir: Nerde * koca efendi Türceun? diye sorduğunu.... İşte, Galatasaray, Fenerbah- çe maçı da bütün- taraftarları tarafından her sene, kadının Türceunu beklediği gibi bekle- nir. Mantıki bir hükme istinat edenler, etmiyenler bu maçın arelesinde birer futbol allâ- mesi kesilir, mütemadi müna- kaşa ederler. Maç bittikten sonra da, stadyomdan, kocasının meza- rı başından ayrılan kadın gibi müteessir - dağılırlar. Kazanan taraf ta, kaybeden taraf ta keşke bitmeseydi derler. Bu maç böyle bir maçtır. Gelirken bekletir, korkutur. Maç biter, gene üzer; keşke bitmeseydi, dedirtir... Maç bugün yapılacak; ge- ne sinirler gerildi. Oyuncuların yüzleri şimdiden sarardı. Gene Galatasaray, Fener havası esi- yor. Kulüplerde akşamları top- lanmalar daha yor. Oyuncular tesir altında kalmasın diye Galatasarayda da, Fenerde de, neticeden çok emin görüşülüyor. Fakat bir de konuşanların içine sorun. Doluya koyuyorlar — olmuyor, boşa atıyorlar olmuyor. İşte bu böyle bir maçtır. Galatasaray - Fener maçı... Sırf sinirle — oynanan bu oyunun hesabı, kitabı yoktur. Mantık ölçüleri, teknik tet- kikler bu maçın neticesini koş- fetmiye kâfi geliniyor. Şimdiye kadar hep böyle olmuş, böyle gidecek.. İngiltereden (Arsenal) U - mını getirtip Fenar forması giydirsek, gene: Galatasaray mağlüp olacaktır; diyemezsiniz. Mütekabilen Fener için de böyledir. Esasen bu erilemi- yen sır, bu keşfedilemiyen ne- ticeler değil midir ki; bir hafta evvelinden — herkesi tepeden tırnağa kadar sarsar. İstanbulda kime — sorulsa, sporlarla alâkadar olan ol mıyan... — Doğrusu © maça gelirim. Cevabını verir. Bu sütunlarda böyle bir ma- çın tahminini yapmıya çalışa- cağız. Aldanırsak okuyucular bizi mazur görür. Evvelâ iki tarafın oyununu, ari sütunumuz bu- gün yedinci sayfamız- dadır. Tefrika No. 11 Zaten vakit akşam. Hayri Beyle oğlu geldiler. Annem Hayri Beyi girlice nasıl göre- bilir? Ya işi sabaha hıı.ı:..f çak, yahut ta gece biz iyattık- ' / ya,, sonra bir kolayını bulup Hayri Beyle buluşacak. annem yataktan kalkma- adHissediyordum ki bir türlü | kalabalık - olu- | -| takımı hem idmanlı, hem tam un için, gece ben yatağa L yemek ce uyumamıya çalıştrm, L Ben gene eski tertip, onları | kapı arkasından dinledim. | ae ğRN '“SON'POS İşte Geldi Türceunf.. Bugünün En Mühim Müsabakası, Galatasaray ile Fenerbahçe . takımları tam kadro ile bu şekli alıyorlar. Ama bugün- kü şekil pek belli değildir. sistemlerini tetkik — etmeden, takımların ne halde olduğunu gözden geçirelim: Galatasaray takımı, bu ma- ça eksik kadro ile çıkmıya mahküm bir vaziyettedir. Takımın belkemiği Nibat hasta, Burhan seyahatte, Suphi de sakat.. 4 Bunların — yerlerine etmek için alde mevcut oyun- Kadınlar arasında atletik arttı. Resmimiz, Ingiliz milli kadın atlet takımını göstermektedir. cular da mektep — talebesi olduğundan takıma — alınamı- yacaklardır. Bu — oyuncular — mecburen oynatılsa bile hasta ve idmansız bir surette sahaya çıkacak olan bir futbolcunun nekadar - oy- nıyabileceği malümdur. Şuhalde Galatasaray tak- mına, kadro itibarile zayıftır demek doğru olur. Buna mukabil Fenerbahçe kadrosile çıkacaktır. Netice ne olabilir? Galatasaray — vakıa zayıftır, fakat hücum hattı geçen se- : SERVER BEDİ gözünü uyku tutmayıp, yattığı yerde dönüp duruyordu. Yüz- de yüz muhakkak ki Hayri Beye vereceği cevabı düşünü- Ertesi sabah Hayri Beyle odasında — buluştular. Annem daha ciddi konuşu- | | cak kadar mıdır, değil midir? müsabakalara rağbet çok neye nazaran daha iyi oynuyor. Muhacimlerdeki bu terakki, müdafaadaki boşluğu doldura- Bunu terazilemek kabil - lunca vaziyete geliriz. | Bizce, hücum hattındaki bu fark müdafaanın aksamasını kapıyabilir derecededir. Bu karara geldikten sonra Galatasarayın müdafaasının da- ha zayıf olmasından Fenerin göl yapması —muhtemeldir. Buna karşi Calatasaray hücum hattı- nn daha iyi oynaması da Fener kalesini Galatasaraylıların bir- kaç kere ziyarelini düşündü- yordu. Evvelâ Hayri Beye de- di ki: — Ben kendi hesabıma teklifinizi reddedecek değilim. Fakat ortada bir de Fatuş | var. Hayri B. annemin ne de- mek istediğini anlamadı : — Olsun efendim. Allah bağışlasın, o da bizim kızı- mız! dedi. Annem biraz anlattı: | S Kamiz - çana 0 dedi, | onun gönlü ister mi bakalım? | Hayri B. anlamıyarak sordu: | — Neyi ister mi? — Evlenmemizi! | gA FĞ Galatasaray - Fenerbahçe Maçıdır, rüyor. Tekrar ediyoruz; man- tığa, hesaba uymıyan bu oyu- nun galibiyet şansı, Galatasa- rayın zayıf kadrosuna rağmen geçen senenin aynidir. Bu, haleti ruhiye meselesi. Takımların bacakları oynamıya- bak, içleri oynıyacaktır. Odada rahat oturarak he- seaplanmak — şartile; bugün Galatasaraya faik gibi görünen Fenerbahçe, sahada oda he- saplarını altüst edecek bir oyun oynıiyabilir. Son - söz: Teknik ve (Form) mesele- sinde —Fenerin şansı yüzde altmış beştir. Maneviyat tarafından da, Eılnuırıy ayni — nisbette malik görünüyor. Oyunda Fener, teknik ha- kimiyetini istimal edemiyecek bir hale gelirse, Galatasarayın maneviyat hâkim olur. avantajı — neticeye 7 Karilerimize İstenilen cevapların çabuk verilebilmesi için SON POSTA ya mektup gönderen karilerin müracaatlarının taallük ettiği meseleyi zarhın üzerine yaz- maları İâzımdır. Meselâ Hanımteyze, fotoğ- râf, bilmece, . kari —şikâyeti, Ççok çocuklu, vesaire kayıtları istediğimiz — kolaylığı — temin edecek işaretlerdir. Bu nokta- nin ihmal edilmemesi yine karilerimizin menfaati iktiza- sıdır. Tavsiyemizin nazarı dik- kate alınmasımı bassatan rica ederiz. — Niçin istemesin? Annem sesini biraz Tattı: — Malüm ya, dedi, çocuk- lar üvey anneye, babaya karşı biraz yabancı dururlar... Hayri B. itiraz etti. — Fakat, maşallah, Fatuş Hanım aklı başında, şeytan gibi bir kız... Hiç zannetmem ki böyle çocukça hislere ka- vılsin! Biraz sordu: — Siz kendisine meseleyi aç- tınız mı? — Hayır, fakat.. yavaş- düşündükten — sonra VeŞehir Cevaplarımız Birkaç defadır. taşra kızlarile münasebette bulunan şehir ço- cuklarından — mektüp alıyorum. Hepsi hemen de ayni bhikâyeyi anlatıyorlar. Çocukluklarında taş- rada sevdikleri bir kız vardır. Sonra şehre gidip tahsillerini yap- mışlardır. Tekrar kazabaya dö- nünce küçüklükte seviştikleri kuz- la karşılaşmışlardır. Şehir çocuğu kızı unutmuğtur. Fakat kızın ha- yalinde hâlâ o çocuk vardır. Kız İlk fırsatta bu hissl Izhar edince gocuk ne yapacağını şaşırmakta- dır. Çünkü onun kalbindeki ço- gukluk aşkı çoktan sönmüştür. Taşra kirınn bü sadakat ve hassasiyetini tabil görmek lâ- zımdır. O, hayatında erkekle yan yana gelmiye mezun değil- dir. Çocukluğunda tanıdığı er- kekler vardır. Bunların içinde hayatta muvaffak olmıya namzet bir hale gelmiş, tahsil görmüş gençler onun — hayalini süsliyen en kaymetli erkeklerdir. Zaton kalbini başkasına vermek fırsa- tına da malik değildir. Fakat ne kazın aşkı hakiki bir aşktır, ne de şehirli erkeğin artık ona dönmesi doğru ve mümkün- dür. Hayat onları öyle ayırmıştır ki, artık birleşmelerine imkân kalmamıştır. Kızın hassasiyetine acıyıp ona İzdivaç vadinde bu- launmak onu daha riyade aldatmak ve üzmekten başka bir netice vermez. Çünkü bu İzdivacın de- yamlı, mes'ut bir yuva kurmasına imkân yoktur. İşte şehirli genç- lerle taşra kızları hakkında bana fikrimi soran karilerime vereceğim cevap kısaca bundan ibarettir. * İstanbulda S. S. O. S H. Siz nazlı büyümüş bir kızsınız. Ba- banız size her istediğinizi yapmaktan zevk - duyar. Kocamızın da- böyle bir adam olması İzundır. Size bir dediği- mizl İki yapmıyan, bütün alâkasını sizin Üzerinizde topluyan ve size karşı zafı elan bir erkek iyi koca olabilir. Maama- Hih kendinlri yeni şeralte uydurmakk Mzm geldiğini biliniz ve buna hazır. lanınız. * Ş. Hayri Hanım: Siz kaskanç bir. kazsımız. İatersinlz aİnz sizin olsun. Geceleri- e versin. Erkence evine gelsin. — Binaenalayh — eizi — seven geniş yürekli, eömert, ve temiz ahlâkk bir gençle evleniniz. Çapkın erkekler- den sakımınız. * Maçkada -F.N.R. Hanım: Siz aklı selim sahibi bir kızaınız. Katihaplarınızda ve zevklerinizde —ek- #eriya İsabet vardır. Kocanım intihap- ta da aldanmanız ihtimali azdır. - Maa- mafih muvaffak olmuş, iyi tamnmış bir erkekle elbette daha — mes'ut olursumuz. * İzmir, Karşıyakada Emel H. Siz kocanızdan çok şey bekliyer- sunuz. Onu bir yaşama vasıtası ola- rak kullanmak — İstiyorsunuz. Maama- fk kaskançamız. Erkeğin sise mun- hasır kalmasını — istersiniz. — Binaena- leyh çaplın olmiyan, hayatı maz- p — Fakat? | — Şöyle biraz ağzımı ara- yım, dedim.. — Evet? — Pek hoşuna gitmiyecek | gibi. | — Hayri Bey düşündü ve ki- çük bir kahkaha ile: — Allah Allah.. dedi, sade anasının değil, kızının da gön- lünü yapmak lâzım ha?. Ben içimden: “Ha şunu bi- leydin!,, dedim. | Annem güldü: j Hatta benden ziyade | onun! dedi. | ( Arkan var | Evlenmeden Bize Fikrimizi Sorunuz Kızları Erkekleri e Mro © ismi — verilen, hakikatte — zarif bir roplan başka — birşey — olmyan — şu model, yosun rengi bir ku- maştan — yapılırsa — fevkalâde zarif olur. Etekleri kırmalı ve kademelidir. Düğmesi yandan- dır. Bel kemerlidir. Rop manto but, karsacı mütavassıt, az çek has- sas bir. genç size iyi bir. koca elabilir. * İzmir: Bayrakli T. H. Siz başkalarının tesiri altında kalır. snız. Fakat kaldığınız ramanlar dalma hata edersiniz. Kendi kararınızla bir koca — bulabilirseniz, — aldanmıyacağı- maza emin olabilirsiniz. * Fatihte İsmet Hanım: Siz hayalci, hassas bir kazsınız. O mun İçin de san'atkâr tipleri seversiniz. Bir erkek mekadar hayalci ve ayakları havada olursa” ©o kadar beyenirsiniz. Size fazla ehemmiyet veren, güzelden anlıyan bir erkek «sizin için İyi koca elabilir. Maamafih her yeni şeralte kos daylıkla kendinizi uydurabildiğiniz için evlik hayatınızda mes'ut olacaksımız. * Sarıyerden Ümit Hanım: Siz pratik bir kazsınız. Hayatı dakma ameli tarafından görürsünüz. Muntazam Çalışan, muntazam hayat yaşıyan, mun fazam kazanan bir erkek sizin için iyi koca olabilir. Zaten siz müşkülpeseni te değilsiniz. Her yola kolaylıkla gelebilen yumuşak bir tablatiniz var. Binaenaleyh harçın, asabi ve geçinsiz olmamak şare tile her erkekle mes'ut bir yava kurar bilirsiniz. Hanımteyze -— TAKVİM :— İGün 31 27-Kâlevvel-930 — kenms Arabi Rumi 6 -Şaban - 1349 14 - Küevvel- 1366 — — Vakit-Ezani-Vasatı | Vakıt-Ezant- V Güneş 2 387 54 — (16. Öğle 7. 28 1235 | Yataı îınk Tdindi| 9. 48 14.39 | Tensakk | 1281