13 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Gençlerin Sıkla-| şan İntiharları Ve Halk mektepli kızlar arasında ığı göze çar- ğ Şe vercek bir ruh haletine delâlet eden bu hadiseler önünde .dün rasgeldiğiz ' kimse- lerle hasbühal ettik. Bu vakayi önünde ned düklerini sorduk, ri kaydediyoruz: Ali Rıza Bey ( Ticaret odası deniz şubesi raportörü ) — Arasira gençler arasında intiharlar olası tabiidir. Se- bebi: Şu aralık buhran sebe- bile maddi ve manevi ibtiyaç- ların tatmin edilmemesidir. — Bilhassa mektepliler ara- sında olmasına ne dersiniz? — Genç kızların ennelerin- den ve babalarından ayn bir halde İeyli mekteplerde yaşamaları onların sinirlerini bozuyor. arın faz * Güzin H. (Sirkeci, ilk mek- tep müallimlerinden) — Kadınlar bilhassa hayal | perest olurlar. Hayal hakikat- le karşılaşınca erir vebu genç kızların asabında ezici ve yı- kıcı tesirler yapar. Gerek bu ve gerekse sevgi bağlarının kopması kızları in- tihara sevkeder. Xx | Sabahat H. (Dördüncü Va- kıf ban) — Genç kozlar ve bilhassa | mektepli genç kızlar arasında intiharın çoğalması mühim bir meseledir. Bence, kız mektep- lerinde müsbet ve ameli tedri- sata ehemmiyet vermeli ve mektebi genç kızlar için daha cazip, daha sevimli bir bale getirmelidir. Mektep talebeleri sinirlerile değil, kafalarile dö- yünmiye alışmalıdır. * Mimar Samih B. ( Güzel San'atlar birliği mimari şubesi azasından ) — Biz içtimai bir intikal dewresindeyiz. Eski bir hayat- tan yeni bir hayata geçiyoruz. Bu geçiş devresi her memle- ,kette buhranlı olmuştur. Bu İhalin ruhi birçok neticeleri İ vardır. İntiharlar bu buhrandan deri geliyor. Müşerref H. İdekidnr, Sultan tepesi İmam sokak 9) — İntihar eden kizlar ben- ce delidirler. İnsan hiç inti- har eder mi? Yalnız kız muallim mektebi Divanı Harpte Muhakeme İlk Celsede Zeki İle Arkadaşları Ve Şeyh Esat Dinlenecekler (Baş tarafı 1 inci sayfada ) umar Şimdiye kadar ele geçen si- lâhlar adliyeye verilmektedir. Bugün © İstanbuldan İzmir tarikile Menemene getirilenler arasında Aziz ve Hafız Nub vardır ve ifadeleri alınmıştır. Akhisar, 12 ( Hususi) — Şeyh Sadık ve “müritleri hak- kında maballi müstantikliğince İNER tahkikat (o bitmiştir. unlar yarin Menemene götü- rüleceklerdir. Menemen, 12 ( Hususi) — Kırkağaçta tutulan Salih oğlu Haci biraderlerle buraya getirilmişlerdir. Kaza- larda başka mevkuf bulunma- dığı bildiriliyor. Silâhlar Aranacak İzmir, 12 (Hususi ) Silâhların “toplanması - devam etmkle beraber ayın on beşine kadar verilen mühletten sonra aynca taharriyat yapılacaktır. Foça Hadisesi hadisesinin muhake- Divanı harpta görü- Foçe mesi de lecektir. Divanı harbin kararile İz- mirde Hizmet gazetesinin ban muhabirlerinin ifadeleri alın- muştır. Muallim Ahsen Beyin özerinde çıkıp ta Kublay ia ye nit olan şiirin gazetede inti- tur. Saffet Hoca Çıldırdı Mı? Menemen, 12 ( Hususi ) — Divanı harp binasına ya bancı hiç kimse girememek” tedir. Mahıkemeye avukat kabul edilip edilmiyeceğiğ de meç- huldur. Menemenli Saffet hocanın cinnet getirdiği şayidir. Eskişehir, (2 (Hususi) —Evleri taharri edilen bazı hocaların nezdinde şayanı dikkat mik- inledi len sine kv intiharı bizi düşündürmelidir. Bu kızların intiharına sebep şunlar olabilir. 1 — Arzularınm tahakkuk etmediğini görmek. 2 — Derslerin ağırlığından skılmak, bundan dolayı mel tebi sevmemek. 3 — Sinirli ve zayıf iradeli olmak, bülbül hoca | tişar edip etmediği sorulmuş- | SON POSTA Baba Katili Bu Sabah İdam Edildi “Kendimi İyi Müdafaa Edemedim Mahküm, iki gardiyan orlasında.. se bir ihtiras mesele- sinden dolayı dağ yolunda ba- basını bekliyerek balta ile ka- fasım ve vücudunu parçalayıp toprağa gömen Şileli Süleyman Temyiz mahkemesinin nakzan gelen tssdik kararı üzerine bu sabah Beyazıt meydanında ipe çekilmiştir. Sehpa, geceden meydandaki havuzun alt tarafına kurul muştu. Saat beşe doğru polis ve jandarma tertibat almıya başladı. Etrafta büyük bir kalabalık göze çarpıyor ve bu arada bilhassa kadın kesafeti dikkati celbediyordu. Tam saat altıda Ağır ceza azasından bir zat, omüddei umumi (muavini Cemil ; »e hapisane doktoru Zati Beylerle bir hoca Efendi idam meyda- nma gelmişlerdi. tarda fen bulunduğu söyleni- yor. Fahrettin Paşanın Beyanatı Dön mahallli memuriyetine giden idarsi ürfiye mıntakasi kumandanı (Fahrettin (Paşa, Divam harp celselerinin lü- zumuna göre aleni, lüzumunda ise hafi ceryan edebilece- ğini, bu işin mahkemenin tak- dirine ait olduğunu söylemiş, Ankarada Gazi Hz.leri tara- fından kabul edilerek Mene- men hadisesi hakkında izahat verdiğini beyan eylemişür. Örfi idare o mıntakası üç kısma ayrılmişlir. Birinci kısım: Balıkesir: Ku- DAHİLİ: HABER » Diyordu.. Saat altıyı yirmi geçe iki gardiyan mahküm Şileli Süley- manın koltuğuna girmiş, onu sehpaya doğru ilerletiyorlardı. Artık vakit gelmiş, idam hükmü icra edilmek üzere bulunuyordu. Mahkümun göz- leri bağlandı, üzerine de siyah bir gömlek giydirildi.Göğsünde yanlı olan yaftadaki karar okundu. Bu kararda, mahkü- mun babasını feci bir surette öldürmüş olmasından dolayı hakkında ölüm cezasının tatbik edileceği bildiriliyordu. Süleymana Obir diyeceği | olup olmadığı soruldu. Rengi sararmış, © trahomlu meli ümitsiz bir yeis o- unan mahküm bu suale şu mukabelede bulundu: | “— Mahkemede kendimi müdafaa (o edemedim. Benim kabahatim yoktur. Ricam şu- dur ki Gazi Paşa, hayatımı çocuklarıma bağışlasın... Bu, mahkümun son sözleri idi. Dini merasim başladı. Adli heyetin yanında gelen hoca efendi maküma şehadet getirmesini söyledi. Süleyman, üç defa kelimeli şebadet ge- tirdi. Sonra masanm Üzerine çıkarıldı, mahut ilmek boynu- na takıldı ve ayakları altından masa alındı. Saat altı buçukta doktor Bey cesedi muayene ettiği za- man idam hükmünün infaz edilmiş olduğu anlaşılmıştı. Ceset saat ona kadar hak ka teşhir edildi ve sonra seb- pa kaldırıldı. mandanı ferik Ali Hikmet Paşa. İkinci kısım: Manisa: Kuman- dam Ali Muraffer Paşa. Üçüncü kısım: Menemen: ku- mandanı miralay İhsan Bey. Fahrettin Pş. Askeri Şüraca davet olunursa tekrar Ankara- ya dönecektir. Fahrettin Paşa Menemen ve havalisi askeri kumandanı Fahrettin Pş. dün Ege vapurile şebrimizden İz- mire gitmiştir. Tutulan Hoca Gönderildi Evelki gün tutulan hoca Abdullah Ef. dün Ege vapu- ru ile Menemene sevkedik miştir, LER Gene Bir Talebe İntiharı dürmek İstiyen Genç, Yine Bir Mektepli Kızdır Fatihte beşinci sokakta otu- ran Naime Hanınmın kızı Çar- şambada orta mektep ta- lebesinden Mürşide H. mek- tepten çıkarılmasından müte- essir olarak dün tentürdiyot içip ölmek istemiş, kurtarıl- | mıştır. İdam Kararı Bir Katil Dün İdama Mahküm Oldu Bundan iki ay kadar evvel Çemberlitaşta metresi Nadide- nin evinde arabacı Zaferi öl düren ve arabacı Saffete de öldürmek kasüle silâh çek- mekle maznun Hamal Battal dün ağır ceza mahkemesince idama mahküm edilmiş, fakat | yaşı küçük olduğundan cezası indirilmiş, yirmi dört sene ve sabikasından dolayı dört sene zam ile 28 sene ağır hapse konulmasına karar verilmiştir. Komşu Kapısı Gibi Bu Arnavut Şehre Nasıl Girmiş? Memlekete girmesi memnu olan arnavut tebaasından Pavli, bu karara rağmen beş ay evvel İstanbula gelmiş, Ruvayal- ote- linde oturmuş, sonra Roman- yaya gitmiş. Hadiseyi haber alan polis müfettişleri, memnuiyete rağ- men bu adamın memlekete nasıl girdiğini sraştırmaktadır- lar, Vak'alar 24 saat içinde 11 hırsızlık ve 2 yankesicilik vak'ası ol- muştur. Prens Yakamatsu Japon İmparatorunun bira- deri Prens Yakamatsu ile re- fikası ve maiyeti bu sabah saat onda Pire tarikile şebri- mize gelmişlerdir. Bu akşam, bir cemile olarak Gazi Hz, nin tahsis ettikleri hususi vagon larile Ankaraya hareket ede- ceklerdir. | Dün De Kendini Öl! Kânunusani Di Fırka Teşkilâfi Muhtelif İşler Bİ Şahsın Uhtesinde! Toplanmıyacaki Halk Fa se b dün dört buç riyasetinde to; Rasih Antaly İçtima | ğa kadar di da toplanılacakt da Kayseri Ak battin Beyler nlenecektir. Fırka azası arasında cereyana göre bundan sonr&iğ lâyetlerdeki | fırka © adamla bütün işlerin başina geçmi mümkün “ormıyacak ve 78 bir” belediye © reisi © ayaz 4 manda Ticaret odası ve yre cemiyeti reisi olumıya İcabına göre nizamnamede # göre tadilât yapılacaktır. arın Davası | Yarın aharriri ve mes'ul dürü larafından malğmotlarına çaat edilmek Üzere şahit , Kocaeli Aşır paşa ile doktor kuymakaı ve berber Ali Efendinin dün Li İkinci cezasınca İstinabe suretile ler! ahnmıştır. Aşir paşa, Wa kur mit valisine ait me: bir emir zabiti tarafindan dedikodu olarak haber vi tahkikat yaptırıp bir netice elde mediği için resmiyete koymadı bildiğinin bundan İbarat olduğunü muzu Üzerine söylemiştir Berber Ali endi kat'i adı lümat beyan etmiş, doktor İhsat İzmitte id | Bey dan, şahit olarak o kendisi ediliyorsa hadiseyi bilmediğini, dedikoduda ismi gecen Şerafetti ve ailesini tanıdığını söylemiştir. Diğer şahit müverzi Tomanın rulmasına, muallim Necdet Rüştü de Edirmed, istinabe suretile alınmasına karar verilmiştir. Devlet: Bankası Devlet Bankası hisseleri gizdiye kader 11 müyonluğu mıştır. İstikraz Teklifi mif, Bir İsviçreli milyonlunluk bir istikraz lifi baber veriliyor. Zekâi. B. Gitti Deyinler vekili Zekâi Bey, treni: Paris gitmiştir. Zekâi Beğ allâk meseleleri hal için gi hususta muayyen rinin nazarı dikkste alınacağını v6 terilen hilenli niyetin karşılığını karaftan da <öreceğliai ümit söylemiştir. j İstifaya Davet Edil€ Bir Müderris Fen Fakültesi meclisi, MÜ M. Hovasa nalâyık sözler #6) Hayvanat müderrisi muavini Nezihi Beyi & zarfında faya davet etmiştir. Aksi muavinlikten ya Foça Kaymakamı Meselesi Foça kaymakamına sel ki makla mazmun olanların adedi la ilâh Kaçakçılı Cibeti askeriyeye aitmiş terllip Vi. dı irilen ların” takke” ikiniz bu yi gin venikalarımı tedarik eden isminde biridir. Komisyone: Wi Edi; le aieeğimi şebeke halindedir, ay azar Ola Hasan B. Ve Atinalılar Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: P * 1s Hasan B. — Tayyareye bini; . gideyim ve darülfünun i e ip ben de Atina- rimize yeti geyim. ! SAZ yerine kalem Şu i