13 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

13 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

BİR AİLEYİ ME VEDEN FECİ (Baş tarafı 1 inci sayfada ) deşi olmasına rağmen koca- sından (oayrılmak O istememiş, bundan iki ay evvel Hakkı B. karısını Eskişehire göndermiş. Arkasından da bir mektup gönderip haber almadan dön- memesini bildirmiş, ba arâda da karısından şüphelerini açık- ça söylemiye başlâmış, karısı- nın dostları tarafından takip edildiğini bile söylemekten ve öldürülmekten (korktuğundan bahsedermiş. Uzun boylu haber bekliyen kadın nihayet bir ay sonra kardeşi Emin beyle İsübuli dönmüş. Ve hayat eskisi gibi bir cehennem halinde devam et- miş. Kadın gece oturup dikiş dikse: — Yatmamı bekliyorsun ki dostlarını kabul edesin! İtabma 'armış. Nihayet kadının sabrı tö- kenmiş, mahkemeye müracaat etmiş, sonra yine çocukları yözünden vazgeçmiş. Son kanlı vak'adan evvel 7 böyle bir kavgadan sonra kı beyin teklifi ile kadın tekrar Eskişehire gitmiye ka rar vermiş. Evvelki gün saat tç buçukta yolculuğa başla- mak için kadın eşyalarını on yaşındaki kızı Saniye ile istas- yona göndermiş ve karı koca çocuklarını alarak yola çıkmış- İsr. Fakat giderken kadının aklına evde unuttuğu birşey gelmiş. Dönmüşler, o şeyi al- Bişi brahimağa çayırından Mstasyona giderken Yazı EK. karşıdan gelen iki adamı gös- termiy: — İşte dostların! demiş. O zamana kadar sabreden kadın artık isyan etmiş. Ağır Ba geleni söylemiş. Hakkı Ef. de tabancasını çekerek kar- sından yaralamış. Kadın yere düşmüş, silâbının kab; ke: dının başına vurmıya başlamış. Az sonra da ağlamıya, bağır- mıya koyulmuş. Yine bu sırada tabanca kabzasile oğlu İsmaili çenesinden yaralcmış. Az son- ra etraftan yetişenler kadı fakülteye kaldırmışlar; hasta- mede ölmüştür. Hakkı EF. ise doğru kara- kola gitmiş, karısını eski kira- cısının oğlu ile muhabbet eder gördüğü için vurduğunu söyle- miştir. Halbuki tahkikat bu gencin aylardanberi (İzmitte olduğunu göstermştir. Bu bed- baht ailenin çocuklarına şimdi komşuları bakıyorlar. ON PgSTA BU HAFTA SİNEMALARDA HANGİ FİLİMLERİ en Greta Garbo “Sevmek Hakkı, filminde.. Bu hfta Beyoğlu sinemala- rında mühim ve güzel filimleri vardır. Geçen hafta gösterilen | fena eserleri bu haftanın filim- leri telâfi ediyor. Majikte ( Deli Şarkıcı ) hem | mevzuu, hem şarkıları itibarile © — çok beyenilen bir eserdir Melek Müsabakamız Maskeli artistler için ter- tip ettiğimiz müsabaka cevaplarının yarı müddeti bitti. Gelecek Pazarte- siye kadar bir hafta daha var. Hemen cevap- larınızı bildiriniz. Tarihi Tefrika OLUYA No. 7 sinemasında bu sene ilk defa | Greta Garboyu (o göreceğiz. Elhamrada kıraliçe aşkı ismim- de bir Fransız opereti vardır. Glorya sinemasında da ( Ha- yalin sonu ) isminde bir Alman operet filmi vardır. Bu filimler hakkında biraz fikir verelim: “ Bu sene gösteri- Melek» ten filimler içinde (Greta Garbo) yu ilk defa gö- size Yazan: A. Lİ REİS Kılıç Ali Paşanın Hatıraları — Başlangıç — Biçimsiz, berbat bir hava... Kar, üç gündenberi hiç dur- madan * yağıyot ; ve azgın bir kasırga halinde, ortalığı tipiye boğuyordu. Dı- ganya çıkmak imkândızdı. Ya- nımdaki üç : mla hanm içinde kapanıp almıştık. At- rüzgâr sert | | kapıları açtırdık. pr boğucu, | dar müthişti ki. nedik, Fakat, *ipi rüzgâr oka- Bir adım bile ilerli Dör i gün kar biraz hafifledi, tipi ve rüzgâr şid- detini kaybeder gibi oldu. Hancıya tekrar seslendim, bey- girleri hazırlattım. Tam çıkıp Glorya sinemasında Alman operetinden bir sahne rüyoruz. Greta Garbo, geçen sene yapılan filimlerin kıraliçesidir. Topu iki üç filim çevirmiştir. Bu filim onlardan biridir. İsmi “ Sevme hakkı ,dır ve mevzuu şadur: Arden Stuart isminde yük- sek cemiyetlerde yaşıyan bir kadın vardır. Güzeldir, zen- gindir. Etrafında dolaşan genç- ler çoktur. Fakat sadık bir aile kadınıdır. Birgün muakkiplerinden kur- tulmak için bir müzeye giriyor orada b 'atkârla tanışıp bir kırbaç şakladı. Arkasından hanın koca kapısı güm güm ötmiye başladı ve yalvarır gibi bir ses: — Açınız, çabuk açınız!.. Ben hayret bile etmiye vakit bulamadan kapıyı vuran- lar cansız ve kuvvetsiz bir sesle yalvardılar: — Korsanlar gliyor... Açı- nız! Türk korsanları geliyorl.. Türk korsanları mı? Hancı bunu duyunca tuhaf- laştı, titremiye, zangırdamıya | başladı. Ne ileri, ne geri; bir adım atamıyordu. Şaşırıp kal- İ te Garbonun eseridir. sevişiyor. Beraber (yaşamak üzere Cenup denizlerine kaçı” yorlar. Fakat birgün san'atkâr kadını bırakıp san'atina dönü- yor. Kadın evine döndükten sonra eskiden kendisini seven- lerdan birile anlaşıyor ve ev- leniyor. Tekrar beraber yaşa- mak istiyorlar. Fakat kadınm bir çocuğu vardır. Kocası da işten haberdar- dır. San'atkâr aile yuvasını yıkmamak için (Ardenji bırakıp kaçıyor. Bu filim baştan başa Gre- Eşhas gözlerle bana bakıyordu. Tehlikeyi kabul etmek, ka- pıları açmaktan başka çare yoktu. — Ne duruyorsun? diye bağırdım; aç kapıları!.. Hancı iri sürgülere asıldı ve kapılar artlarına dayandı, iki Zenci, bir de kadın kendi- lerini içeriye attılar. Atlar ve araba dışarda kalmıştı. Kimdi bunlar? Ben bu suale zihnimde he- nüz bir cevap ararken iki siyah Zenci derhal kapılara dayan- | dılar, sürgüleri sıkı sıkı yerleş- | Greta Carbo “Sevmek Hakkı, filminde.. azdır, Fakat roller mühimdir. Filim seslidir, sözlü değildir. “ Elhamra , da Kiraliçe- ” nin aşkı var. Bu bir Fransız operetidir. Oynıyanlar (arasında O Mady Krsitiyan, Marthe Sarbel, Jean Angelo vardır. Mevzuu tarihi bir fantezidir. Şarkıları ve oyun- ları güzeldir. “ Glorya,,da mim filim bir Alman operetidir. Geçen sene Almanyada yapılan filim- lerin iyilerinden biridir. Oynı- yan artistler içinde Lyan Hayt ve Willi First vardır. Filim mevzu itibarile barlarda san'at- için birçok güzel teganni ve bakmadan içeriye saldırdılar. Bir dakika geçmeden masaları, sandalyeleri, kanapeleri, hanın içinde ne varsa hepsini kapının ardıma yığmışlardı. Ben gözlerimi kadına dik- miştim. Başını sarı bir kukule- tenin içine saklamıştı. Yüzünü öremiyordum. Fakat elbisenin Sosia beliren vücut hatların dan anlamıştım ki bu kadın genç ve güzeldi. Bitkin ve hak siz, masalardan birine çöktü. Zenciler kapının ardını iyice | doldurduktan sonra kılıçlarını İ çekip kadının önüne geldiler ve hürmetle eğildiler: se, Merak. etmeviniz. a” | Alyolson vardır. kârlar arasında cereyan ettiği | - Kânunusani 12. Son Posta'nın Piyankosu (Baş tarafı 1 inci sayfadili EZ 100 Karie Beşer lira olarak tak” dim edilecektir. Karilerimiz bu hediy& leri bizden (o namlarni yazılı bir bono halinöf alacaklar ve bu bonolafi yalnız İstanbulun şu veyi bu ticaretanesinde di fakat bilâistisma memle&i ketimizin her kısmın her mağaza veya müeif sesesinde nakit olarak kullanacaklar, isterlersfğ nakte de tebdil edebil€ ceklerdir. SON POSTA hediye lerini takdim edeceği ta lili karilerini seçmek içi yarından itibaren bir ku” pon neşredecektir. kuponların adedi otu tane olacaktır. Kur'amız kuponların hit# mından beş gün sonra nol huzurile çekilecek ve hedi yelerimiz de kur'anın çekik diği günün ferdasında, yad bayramdan üç gün evvel tak dim edilecektir. Kur'amıza Karilerimiz De İştir Edebilirler SON POSTA'nn — kurası kuponun ilecektir. Bu müddet gazete! taşraya | gitmesi, kupona kesilip İstanbula bittabi kâfi değildir. bu mahrurun önüne geçmek —— karilerinin de İstanbul ki ir çare de şudur Taşra karilerimizden (30) il p kupen İstiyeceğiz ve bu su: endilerine kuponların İstan derebilmeleri için beş ye | gün müddet burakmız olaca ki bu müddet “ itmesine ve bula iade edili kafidir. KUPONLARI MIZ YARIN BAŞLIYACAK Şubatın 4 üncü sd günü o bitecek, kur'ami (Ramazanın 27 sine tesadüf Gö şubatın. 16 ner pazari günü çekilecek ve mülk fatları da ertesi gün teti edilecektir. İJ “musiki parçaları vardır. “ iü Bu 'Deli Şarkıciy, yin en vaffakiyetli ve hatta denilebilecek filmi Majik masının bu hafta oyn “ Deli Şarkıcı, filmidir. filimde seyirciler başla; uzun müddet gülüyorlar. Amerikada en yüksek yakıp ve kulüp haya eğlencelerini gö: hayatı Sonni obabasından annesi tarafından sevdiği gence kaçırılıyor. Hast annesinin ve babasının gi önünde ölüyor. Filim baştan" başa bu çük, fakat mahir san'a etrafında dönüyor. Bu ki artist okadar muvaffaki rolünü yapıyor ki, seyi alime kendilerini nedemiyorlar. Fazla olarak bu sr Onun vi kılarını elbette hâlâ un” mışsınızdır. dim; buraya girmiye esi edemezler ! gi Kadın hiç ses çıkar Zencilerden biri daha heye bir sesle ilâve etti: —Şimdi imdat ta gelir. hazretlerine haber sal Emektar hancı bütün el na rağmen alışkan bir likle ok gibi fırlamış, »eğ safirine sıcak şarap yel Gümüş şarap kupasın kadının önüne koydukta” ra nazik bir eda ile s0! — Bir tehlike mi var Wi Hancı geri geri çek” genç kadın da yüzünü