21 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

21 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

SON POSTA Haftada Bir Defa Bu Meraklı Vak'alardan Bir Tane Neşretmektedir. Bu Hikâyeleri SON POSTADA Okuyunuz. HİKÂ MERAKL YE SAYFASI O ZIYAFETTE BİR CİNAYET O YUNU Misafirlere Heycanlı Bir Gece Geçirtmek İçin Tertip Edilen Bir Cinayet - Yatakta Kanlar İçinde Bir Kadın-Esrarengiz Bir Vak'a- Londra Zenginleri Nasıl Eğleniyorlar ? Londrada Lady Brisdale Mminde Zengin ve cemiyet hayatında meşhur bir dul din vardır. Bu kadın her hafta dostlaram, tar' Mrına evinde zi- ğnfcğler tertip eder. “Vinin güzelliği,eşya- Sidın zenginliği ve Hiyafetlerin depde- € bu davetler Londrada — pek Meşhur, Yatakta ölü rolünü oynuyan Ladg James Lady Brisdale geçende gene tanıdıklarından 25 kişiyi bir biyalete davet eder. Davetliler gelirler, yerler, içerler. Fakat * aralık masa etrafındaki iskemlelerden birinin boş ol- :“z-ı ve davetlilerden birinin gelmediği görülür. Misafir ka- mnlardan biri bir aralık yeri boş kalan misafir madamın Biçin gelmediğini sormak ister. Fakat ev sahibi bu suale baş- v ,Savma bir cevap verir. Meclis — neşesini bozmaksızın Miye içmiye devam eder. Maihayet sofradan kalkmak üzere ik tilerden Kont Biçi 'Orügh ev sahibine — sandalyesi an m_aaşmın dişi , Selmediğini sorar. Ev sabibi, o vakit birdenbire ken- türeyi APlar gibi olur. Boş iskemleye bakar. — Misafirin, D'rhııkal iyede vadettiği halde gelme telâşa —düşer. a ';( zile basar. Hizmetçi gel Bünüz âtibe, madama telefon edi; emreder. Fakat ler. Girdiklerini gördüm, fakat çıktıklarını görmedim, der. Ev sabibi telâş eder. — Derhal evde arayıp bulunuz, emrini verir, Fakat kâtip kapıdan çıkarken ev sahibi kalkar: — Sixz durunuz, ben kendim arıyacağım, r. Sofradan kalkınca misafirlerini de bera- berceortada görünmiyen misafirini aramıya davet eder. Bütün misafirler hep birlikte evi aramıya başlarlar. Evia on beş odar var- dır. Birinci odayı açarlar, yok, ikinci odayı açarlar, yok, nihayet on beşinci Misafirlerin eylendirmek için bu oyunu fertip eden Ludy Birsdale odaya girince hayretten dona ka- hrlar. Oda, bir yatak — odasıdır. Ya- takta —yarı vücudu yere sarkan bir kadın cesedi vardır. Cesedlin göğsünde bir kama görünmektedir. Göğründen katlar da henöz *azedir. Misafirler bu gördükleri manzara- mim “debeeti — karşında - kon dilarisi toplamıya vakit bul madan ev sahibi emir verir. — Kapıları kapayınız. Bu kadını her halde içimizden birinin öldürmüş olması lârımdır. Polise telefona edi- akan mLMinHr kadınlardan bazıları bayı- helar. Erkeklerdenbiri - cesedin mu- ayenesini teklif eder. Ev sahibi mu- manaat eder. Yatağın yanında yere düşmüş bir mektup bulunur. Mektubu açarlar, Hazır — bulunanlardan Kont Malbo- sugh'ın imzasile yazılmış bir teh- ditname. Ev sahibi mektubu konta göstr.fir. Kont hayret içinde inkâr eder. de yerde yarım — kalmış si- Bu Sayfada Okuduğunuz Hikâye Hakiki Bir Vak'adır. İnçilterede Zengin Ailelerin Ne Çılgınlıklar Yaptığını Gösteriyor. kalbi Üüzerinde — bir kama vardı. —Kadın ölmüş — körünüyordu,. Bütün misafirler hayret içinde kalmışlardı. gara bulurlar. Ev sahibi s- garayı alır. Erkeklere paket- lerini — açtırır. Sigaranın da kontun kutusundaki sigaralar- dan olduğu anlaşılır. O vakit ev sahibi konta dur, — Katil raf ediniz. Kont bütün bütün şaşırır. sizsiniz, —der, iti- | Baygınlıklar geçirir. Bu muamma karşısında bü- tün misafirler hayret ve endişe içinde Konta bakarlar. Ev sahibi xile basar, gelen hizmetçiye: — Kont bayıltacak, kendi- sine bir kokteyl getiriniz, Emrini verir. Kokteyi gelir, Ev sahibi Kontun elinden kokteyli alır. Yatakta yatan cesedin ağzına döker. Yataktaki ceset birdenbire doğrulur. Meğer evsahibi madam mi- safirlerine heyecanlı bir eğlen- ce tertip etmek istemiş ve bu oyunu yapmış. O vakit kont fes alır: — Buna domoz şakası der- ler, diyip evi terk eder. geniş bir ne-