21 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

21 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ink im Son Postada Haftada Bir Defa Bu Kabil Meraklı, Zabıta Vak'a- ları O Neşredilir. Bu Sayfayı MERAKLI Bu Sayfada “Polisin Ve Taharr Memurunun İnce Zekâsını Gös- teren Bu Meraklı Vak'aların Her Taki Ediniz. POLİS SAYFASI Nice Kadınları Ve Erkekleri Hırsızlığa, Fuh- şa Sürüklüyor! Büyük mağazaların günden güne her bakışı teshir eden parlak (ocamekânları,, birçok insanlarda ne büyük iştahlar ve “arzular uyandırıyor! İnsan bu camekânlarda gördüğü her- şeyi, istisnasız, herşeyi satın almak istiyor ve bu arzusudu boğmak mecburiyetinde kalı- yor. Fakat, heyhat, herkes arzusuna bu kadar hâkim de- gil. Bazı kadınlar ve erkekler herhangi birşey satın almak bahanesile içeriye giriyor ve istediklerini aşırıyorlar. Bu Avrupada ve -biraz da- bizde, âdeta bir hususi meslek, bir san'at! Hergün Tevkifler... İtalyada büyük bir mağara direktörü anlatıyor: — Hergün, mağazamızda, irk elli kadın, yahut erkeği çür- mü meşhut halinde yakalıyoruz. Büyük bir mağazanın hesaba- tında masraf hanesi bu sirkat- ler yüzünden senede yüz bin- lerce lira kabarır. — Bu hırsızlar kimler? — Bunlar birkaç kısımdır. Umumiyetle ikiye ayrılabir. Evvelâ “profesyonel, hırsızlar. Zarif Çeteler “Profesyonel, hırsızlar, her- gün bu işi yaparak çaldıkları eşyayı salanlardır. Bunlar ga- yet güzel giyinirler (tabii hep çaldıkları eşya ile), ekseriya iki kadın, iki erkek bir arada, zarit bir çete halinde büyük Birçok eşya çıkarırlar. Bir veya ikisi tezgühtarı oyalar ve ötekiler de aşırırlar. bir mağazaya girerler. Namuslu Hırsızlar İkincisi de “Amatör,, hırsız- Parmaklar Ceplerinizi Biri Sizi Meraktan ıldırtabilir. J PARLA KİTRİNLER Nasıl Aşırıyorlar ? Zevk Anlarında Kıvrak! “dür, E. ÇETESİ Bir Nasıl Tarar ? Cüzdanın İçi Nasıl Boşaltılır? Perde - İkinci Perde - Üçüncü Perde - Zengin Olan Kadın - On Bir diz Otomobili Kadınlar - Avcının Sevinci Dünyanın her tarafında yeni usul nir yankesicilik türemiştir. Cazip ve cidden güzel kadınlar - vasıtasile yapılan bu yankesicilik, zabn tayı en çok şaşırtan ve muvaffakiyetlerini azaltan bir meseledir, Bu yankesicilik nasıl yapılır? Bu işin öç safhası vardır. Birinci Perde Bankadan henüz çıkan, yabut kyük mağazalara giren, vayabutta halinden, yü» rüyüşünden, kıyafetinden, cf'zdanı şişkin olduğu hissedilen kelli felli bir adamın yanından gayet zarif geyinmiş, son derece güzel, bilhassa yürürken vücüdünde arzuyu tahrik eden kıvraklıkla bir kadın geçer. İkinci Perde Kadın erkekle tanışır. Onu bir odaya götürür. Ona karşıson derece nazik ve davranır. Rahat (etmesini ve kendini evinde bilmesini söyler. Par- desüsünü ve ceketini alır, kapının arkasın» daki elbise askılarma asar. Unutmayalım ki e kapının rezeleri, topuzu vesairesi evvelden bağlanmıştır. Üçüncü Perde dı, ikisini de evlendirdi ve parlak er yaptı. Otomobilli Kadınlar Bu meslek son zamanlarda okadar ileri gitmiştir ki bir takımı otomoh!!i kadınlar türemiştir. Fevkalâde şık iki kadın iki kişilik bir otomobildedirler. Kadının biri otomobili idare eder, İkisi de güzeldir. Otomobil, Pariste “Bulony,, ormanın- da ağırağır yürür ve yaya giden bir adamın yanında durur. Kadınlardan biri başını uzatır: —Affedersiniz, Mösyö, der cigara içeceğiz, fakat yanımızda kibrit yoki sizde varsa.., Erkek tabi kibriti çıkarır ve ahbablık başlar. İki güzel kadınla tanışmak istemiyecek erkek pek azdır. Meselâ sorar: — Bu ormana ekseriya gelir misiniz? — Arada bir.. Fakat bugün istemiyerek gel— dik... Gazinolar Jan birinde şöyle Bir çay içmek İs- tiyorduk... Fakat iki kadın, yalnız başına gidemiye- en kek bere bu firsattın İs tfadeye çalışır: — Ben size Kadın ve erkek, tabil, aşk düsttosuna | kar, onların © tamamilemeşgul başlarlar. (Onlar birbirlerile meşgul oladursunlar, kapı yavaşçacık açılır, ara- hkten bir a uzanır, kapının arkasına asılı duran ceketin cebinden cüzdan | Müşteriyi soyardı. çeker, içini boşaltır, cüzdanı tekrar ye- rine koyar. Bu işi yapan erkek veya kadın, tabii, güzel kadının şerik cürmü- dür. Zevk anlarmda, yatakta bulunan erkeğin ruhu bile duymaz. Zengin Olan Kadın Marsilyadan gelen“Aleksandrin Bone, isminde bir kadınbu yüzden zengin olmuştur. Fakat itiraf etmelidir ki, Alek- sandırin, bu mesleği çok tekâmül ettir- miş ve yüksek bir dereceye çıkarmıştı. Parise gelince evvelâ büyük bir otel tuttu. Odalarını bu mesleğin icaplarına göre kendi elile tanzim etti, Yataklar o vaziyette konmuştu ki içinde yatanm oda kapısını görmesine imkân yoktu. Kapılarda şeffaf camlar vardı ve dı- şarıdan gizlice çekilen bir iple camın üstündeki perde kımildayor ve içerisi görülüyordu. Birçok güzel kızlar bu otele nice erkekler getirirler. On Cürmü meşhut halinde yaka- olduklarım görünce yavaşça kapıyı açarak içeriye girer ve Bir Otel Madam Aleksandrin bu yü. zden okadar zengin olmuştuki Pariste on bir tane etel »ldı maalmemnuniye refakat ederim. Fakat otomobiliniz , iki kişilik! Kadınlar biraz tereddüt eder gibi görünürler ve | nihayet: — Buyrun, derler, siz de sığarsınız! Avcının Sevinci Mükemmel iki av bulmaktan memnun olan erkek İ iki kadının ortasına keyfle sıkışır. Otomobil ilerler, | Şehrin karicine doğru açılır. | Fakat sıkışık oturmanın ne manası var? Kadının | lanmış bir mağaza hırsizının ğstü aranırken ve bu otellerinde ayni neviden hasılatile madamın serveti kar biri erkeğin kucağına güzelce yerlaşır. Yolda kadının canı: çukulata ist, bilden iner. Bir dükkâna girer, çukulu gider; Fakat... Ay. Cüzdan yok... Aarar, tarar, cüzdandan eser yoktur. Erkek otomo- yı alır, vezneye Cüzdan? Cüzdan? Yatağa girdikleri vakıt Aleksandırin usulca kapıya gelir, camdan içeriye ba- lar... Bunlar hep namuslu bir sile reisi ve ekseriya da aile kadınlarıdır. £ İstedikleri şeyi para ile almıya bütçeleri mü- sait değildir. Bir biçimine getirip aşırırlar. İçlerinde çok beceriklileri ve acemileri vardır. Geçen sene, temiz ve lekesiz bir kadın, iki şişe lâvanta | aşınrken mağazamızda yaka- landı. Müstesna olarak onu zabıtaya teslim etmedik. Fakat topu gibi büyüdü. İki kızı var- bu utanç kadının o gün evinde | | bissettirmeden yanına yakla- intihar etmesine kâfi geldi. Mağazalarda Gizli Polisler Ekseri büyük mağazalarda para İle tutulmuş gizli hafiye- ler vardır. Bunlar müşterilerin bütün (hareketlerine < dikkat | cebinden çalınan eşya çıkarılır, ederler. Hırsızı elirmü müşhut | halinde - yakalar ve kimseye | gırlar : — Bir rezalet çıkmasını iste- mezseniz önümden yörüyünüz | Derler ve hırsız mağazanın “taharriyat,, dairesine götürü- ür, orada üstü başı aranır, Sokağa çıktığı vakıt Baba ki inebilen de eser pk Bir Şemsiyeü Meselâ şu zarif kadının einde küçük bir şemsiye var. Mağazada oradan oraya dola- şar, birçok mallar çıkartır. ve bazan üç beş çift ipek çorabı saniyenin içinde o şemsiyenin içine atıverir. Bu nevi hırsızlar arasında şemsiye usulü çok teammüm etmiştir. Hatta bu şemsiyelere “serçe permak, İ ismini takmışlardır. Amerikada 5S te Revolver Adam Soyal Kadınlar ' Amerikada üç dört dan mürekkep çeteler tir. Bunlar, zengin bir kandırarak otomobile atari! Yolda kadınların hepsi biff revolver çıkarır ve erkeği cüzdanını, alım saatini İ | etmesini © emredefif Muvaffak olamayıp ta ya ele verdikleri takdirde | p revolverlerini gösteriyorl# ! unlar, lâvanta sıkmak revolver (biçiminde | “Pülvariratör,, lerdir. Kadın maksatlarının şaka ve mu: zi olduğunu £ söyliyerek kurtul! yorlar, Paket be el Amer çok taammüm ettiği izir 2 artık aldanmıyor. Resmini gördüğünüz bu — “BiğE çetesi, tabir ii kumpanyasının yeli. ie ve on beş seneye ii Ebedi Kürek Ces Yiyen Kız di Amerikada “Baumer İl nu,, denen bir kanun vef© Hangi mahiyette —— olan İnsan ebedi mabküm Resmini kız, hi dört k çalmış oldı yatım hapisan üzere ebedi kürek | miştir.