21 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

21 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Son Postanın Sinema Sayfalarını Dahilde Hariçteki Bütün Sinema Hare- Edebilirler. Takip Edenler, ketlerini Takij Ve —— SİNEMA SAYFASI Son Posta Haftada İki Sinema Sayfası Neşreder. Birinde İstan- bulda Gösterilen Filimler, Diğe- rinde Sinema Haberleri Bulunur. Yeni Bir Aı'tîsti Sinemanın En Büyük Artistini Tanır Mısınız? | Sinemanın bugün en meş- | bur artisti kim- dir diye sorsa- lar verirsiniz : ne cevap Mo- ris — Şövalye; değil, — Greta Garbo, değil Billi Dov B değil, Ja- het Mak- donalt, değil, Bütün bu isimleri saydıktan sonra sualin cevabını. bileme- diğinizi söylersem şaşmayınız. Çünkü bugün film âleminin | en meşhur - siması Mikydir. Bu da kim- diyeceksiniz ? * İte burada resmini gördü- Şünüz karikatür. Filmde — canlı bareketleri, kuvvetli mizahile Miky kadar hiçbir artist muvaffak olama- ! mıştır. Miky'in oynadığı film- lerde kadım yoktur, buse yok- tur. Cinsi cazibe yoktur. Fakat Ve bu zevk bağla- ince bir san'at vardır. san'at bülün se ri ve hayret içinde ona mıştır. Miky'yi yaratan artist dün- yanm en büyük harikalarından birini Miky'nin dansları, şarkıları, hayvanlarla yapmıştır, #lan —münasebetleri Birer harikadır. diye kadar görmemişseniz en ayrı ayrı Miky'yi şim- büyük fırsatlardan birini kaçır- Mışsınız demektir. Bu Halelüya — filmini Sesli film çıkâhberi” mev- zular ihmal” ediliyordu. defa olarak mevzumna ehemmi- yet verilerk yapılan filim Ha- leluyadır. Bu filim cenubi Afrikadaki Zenciler arasında — alınmiıştır. Amerikada yapılan — mevxulu filimlerin en büyüğüdür. Hatta Fransız münekkitlerine - göre, geçen 1930 senesi içinde bü- tün cihanda yapılan filimlerin Rusça Beyr. Fili Amerikalılar filimlerini Rus- yaya sokabilmek için şimdiden artistlerin Rusçe öğrenmesini temine — başlam şlardır. Birçok artistiler Rusçe öğrenmiye ça- hşıyorlar. Amerikalılar Rusya- nn sesli filinler için iyi bir mahreç ümit edi- yorlar; mler... olacağını İngilterede Holivut Amerika filimleri İngilizleri çok kızdırıyor. Fakat İngiliz- ler Amerikan filmlerile reka- bete muktedir olamıyorlar. Şimdi Londrada da ikinci bir Holivut vücuda ye karar vermişlerdir. Beş bü- yük bina yıkılarak yerine 40 bin metro murabbaı genişli- ğinde bir stüdyo yapmıya baş- lamışlardır. Bu stüdyo dünya- nin en yeni ve en mükemmel stüdyosu olacaktır. Senenin En İlk | Filimlerinden Bıri Buyuk büyük artist:: Nina Mac küvvetlidir. & Bu filimden bahseden bir 1 aleluya — yalnız heyecana Fransız mubarriri. diyor kit | dej yni zamanda fikre bi- Haleluyada cenubi Afrika | tap 'eden bir filimdir. Zencile- | Zencilerinin hayatı hayret edi- | | rin ruhlarını lecek bir muvaffakiyetle veril- ( 4.<ğir edilmiştir ki hayran o miştir. Zencilerin dini hayatı, du-| k Bi Bi aları, aşkları en tabii, en güzel | Tamal mümkün değildir. Bir. şekilde gösterilmiştir. Filimde | milletin ruhunu bukadar mu- zengin » tabii dekorlar vardır. | vaffakiyetle tesbit etmek az Renkler hem ruhu, hem gözü | hüner değildir. okşıyıuık kad:ıı Hıle.u/:ı teknik itibarile de iki en güzelidir. yaratan Mac * Kinney okadar — güzel cazip ve | janet —— Makdonalt Mante Karlo ŞFilminden bir iki sahne | Janet Medo- naldın en güzel pozu getirmi- | | | | — Bu sene İstanbulda en ziyade şöhret kazanan ve sevilen artist Janet Makdonalttır. Bu güzel kız son zamanda Monte Karlo isminde yeni bir film | çevirmiştir. Bu film güzel ve küçük bir operettir. Avrupada | çok muvaffakiyet kazanmıştır. ve Daniyel ', “ Güzel — gözlerin ,, Biri | Haynes öteki filimler'2 kıyas edilemi- yecek kadar yüksektir.: Hayal ile hakikat el ele vermiştir. Şarkılar, muhavereler, çalgıc- lar okadar ahenktar bir ;uret' tevzi edilmiştir ki yorulmasına imkân yoktur. Denebilir ki bu filim, geçen sene çıkan 12 şaheser filmler- den biri ve belki de birinci- sidir. Pola Negri Pola Sinemacılar Negriyi tekrar filme çekmek için çok | oğraşıyor ve kendisine birçok teklifler yapıyorlar. Fakat bu güzel artist sahneyi — filme tercih etmişlir. Yakında Pa- riste suhneye çıkacaktır. Çarli Çaplinin Filmi Çarli Çaplin — ötedenberi sesli filme düşmandır. . Sessiz filmde daha çok muvaffak olunacağını — göstermek “Şehrin Işıkları, isminde sessiz | bir film çevirmiştir. Bu film geçen ay ilk defa olarak Hol- livutta gösterilmiştir. Bu film Çarli bür yük - bir musikişinas olduğunu göstermiştir. Musiki okadar muvaffakiyetle " filme tatbik edilmiştir. Çarli piyano inin Çaplin — keman — ve çalar. Kendi filmi için isminde için |B bir de parça kompoze etmiştir. | Yeni Fransanın Yetiştirdiği Güzel Bir Artist Tania Feodora Tamia Feodora Fransanın meşhur Opera artistlerinden- dir. Son zamanda şinemaya geçmişlir. Amerikada “İmpa- rator bilseydi..., film çevirmiştir. Tania Feodora kendi filmini gördükten sonra beyenmemiş : “O vakit acemi idim. Şimdi bildiklerimi ©o — vakit bilsey- dim ! ,, diyor. Bu filimden sonra isminde bir *Küçük kahvehane,, isminde diğer bir film — çevirmiştir. Feodera bu filimde kendisini beğeniyor. Fransız artisti Holivotta si- nema faaliyeti hakkında di- yor kiz “Buradaki teşkilâtı görüp te hayret etmemek mümkün. de- ğildir. Çalışma tarnı o kadar mükemmel ki!' — Yemeğimizi istodyoda yeriz. Bütün * tefer- rüatı orada konuşup - hallede- riz. Maiyetimde bir kâtip bir de İngilizce konuşan hizmet- çim var. Burada hayat o kadar kolaydır ki, herkesin neden böyle yaşaâmadığına şaşıyorum, (Herk mahsus otomobili var. Herkes istediği gibi geyinir. Her aradığınını bulabilirsiniz. Burada herkese muvaffak olmak için azami imkân verilir. Hayat bahalı, fakat güzel. ,, Mecburi Sigorta Bütün sinema artistleri ken- dilerini sigorta ettirirler. Kimi sesini, kimi yüzünü, kimi ba- cağını, sigorta ettirir. Artist- lerin sigortası 25 binle 250 bin lifa arasında tehalüf eder. sin — kendisine Telgral; — İstanbul ABONE FİATI TÜRKİ ECNEBİ 1400 Ki 270) ka. 1400 , 80 , 300 , Gelen evrak verilmcz. Anlardan möbuliyet alınmaz.